Tour 2018
Misschien een keer 's avonds het licht aanhouden
Maar voor fietsen maakt het inderdaad niet veel uit. Het enige is het verschil in snelheid maar dat maakt voor de koers niks uit. het gaat om de verschillen in snelheid tussen de dames onderling.
Maar voor fietsen maakt het inderdaad niet veel uit. Het enige is het verschil in snelheid maar dat maakt voor de koers niks uit. het gaat om de verschillen in snelheid tussen de dames onderling.
Campagnolo Ultra Dork
- robbebopper
- Forum-lid HC
Bergop zijn de verschillen trouwens veel kleiner dan de meesten denken.
Van Vleuten staat op de Strava-lijst van de Zoncolan in de algemene top twintig.
Van Vleuten staat op de Strava-lijst van de Zoncolan in de algemene top twintig.
-
Deleted_User
- Forum-lid
Die top 20 staat ook boordevol grote namen uit het mannenwielrennen.robbebopper schreef: ↑17 jul 2018 13:45 Bergop zijn de verschillen trouwens veel kleiner dan de meesten denken.
Ja, dat hoorde ik Thijs inderdaad zeggen, dat is toch wel haast ongelovelijk. Nu is Annemiek ook wel echt super super sterk, maar top 20 overall?robbebopper schreef: ↑17 jul 2018 13:45 Bergop zijn de verschillen trouwens veel kleiner dan de meesten denken.
Het is echt zo:
https://www.strava.com/segments/1635485
15e overall, nou, dat is echt geweldig, of zoals KeezX zou zeggen, niks aan de hand, physiek geen verschil.
15e overall, nou, dat is echt geweldig, of zoals KeezX zou zeggen, niks aan de hand, physiek geen verschil.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het gewicht van deze dames is wel een stuk lager dan dat van de mannen. En van Vleuten kan, met haar tijdritvermogen natuurlijk wel een behoorlijk wattage wegtrappen.Sieper schreef: ↑17 jul 2018 14:23Ja, dat hoorde ik Thijs inderdaad zeggen, dat is toch wel haast ongelovelijk. Nu is Annemiek ook wel echt super super sterk, maar top 20 overall?robbebopper schreef: ↑17 jul 2018 13:45 Bergop zijn de verschillen trouwens veel kleiner dan de meesten denken.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
mwoa, nog altijd 7,5 minuut trager dan de snelste man.... ca 300hm/uur verschil.Sieper schreef: ↑17 jul 2018 14:28 Het is echt zo:
Door dit lijstje te kijken kan je ook concluderen dat de spreiding aan de top erg ruim is (bij de mannen toch zeker). Dat Gesink 6e staat met 4 min. verschil met de KOM, geeft dat ook aan. Dan is alleen een klassering opnoemen niet volledig. Dat ze als een malle bergop gaat, en dat het verschil met de mannen niet zo groot is als we zouden verwachten, is evident. Maar toch is het gat snelste man, snelste vrouw, aanzienlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Zeer indrukwekkende prestatie van Van Vleuten hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het geeft een vertekend beeld.Sieper schreef: ↑17 jul 2018 14:28 Het is echt zo:
De toptijden van de profwielrenners zijn neergezet aan het eind van een bergetappe van 187km met de Zoncolan als afsluiter. Voor de dames was de etappe vrijwel vlak tot de Monte Zoncolan en 'maar' 105km. Maakt wel een verschil denk ik. Daarnaast is de top-dames tijd neergezet door de allerbeste dame, voor de heren ontbreken bijna alle echte klimkanonnen in de Strava lijst.
+1 !!
Het is lang lang geleden dat ik letterlijk met open mond naar de ontknoping van een wielerrit heb zitten kijken:
Jan Janssen wint de Tour in 68, Peter Winnen's eerste op de Alp in 89 en het WK van Joop in 85.
In dat rijtje past deze rit, in mijn ogen......