Nog gefietst vandaag?
Vanmorgen voor ik naar mijn werk ging mijn vast rondje van 90 km gereden: Amsterdam, Hoofddorp, Nieuw-Vennep, Lisse, Sassenheim, Noordwijk aan Zee, Zandvoort, Aerdenhout, Haarlem, Halfweg, Amsterdam. De wind stond perfect: eerst tegen maar in de duinen vol mee.
Deze doe ik drie maal per week (ma, do, za)
Deze doe ik drie maal per week (ma, do, za)
Slechts 52,22 km geploeterd. Straffe wind en KOUD ! Brr, nix voor mij. Bij Heinenoordtunnel stond een vrouw van middelbare leeftijd met een trekkingbike, bepakt en bezakt haar kaart te bestuderen. Ze had een hoed op behangen met veel speldjes van steden denk ik. Ik ben even gestopt om haar te helpen want ze was kennelijk de weg kwijt. Klopte niet helemaal want ze zocht het pontje naar Oud Beyerland. Haar accent duidde op een Engelstalig land hoewel ze goed Nederlands sprak. Klopte. Ze kwam uit Nieuw Zeeland (niet op de fiets) en bezocht Nederland waar haar ouders vandaan kwamen. Die emigreerden in 1952 naar Nieuw Zeeland. Ik heb haar aangeraden de nieuwe fietstunnel te nemen want het enige pontveer vaart vanaf Rhoon dat nog een 10 km verderop ligt. Ze vond het prachtig dat er in Nederland zoveel fietspaden liggen en speciale fietstunnels. Ja, dat zijn wij zó gewoon dat het ons niet meer opvalt.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Gisteravond met de club gefietst , begon "droog" , maar na +/- 7 km begon het harder te regenen , we besloten na 30 km maar iets eerder af te slaan om op 40 km uit te komen. Het was door de regen en bewolking ook vrij donker.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Even wat later dan gepland... Dinsdag dus naar Papendal geweest voor de dinsdagavondcompetitie, dat ging goed. Vorig jaar moest ik altijd lossen en nu kon ik in het peloton blijven. Positief teken dus! Vooraf en naderhand nog duurtraining gedaan. Totaal 91.7 km gereden.
Woensdag achter de brommer maar het was eigenlijk te slecht, harde rukwinden en regen. Koud en nat dus... niet leuk en zwaar gehad.
Gisteren niets gedaan en vandaag uurtje tacxen.
Woensdag achter de brommer maar het was eigenlijk te slecht, harde rukwinden en regen. Koud en nat dus... niet leuk en zwaar gehad.
Gisteren niets gedaan en vandaag uurtje tacxen.
Vandaag weer 60 km gehad. gemiddeld 32 zonder erg veel moeite te doen, ik ben er steeds meer van overtuigd dat die Tacx een geweldige uitvinding is voor in de winter, een prima training. Hier in Friesland was het overigens prima te doen wat het weer betreft. Geen regen, zo nu en dan een lekker zonnetje erbij. Ik kon trouwens ook niet wachten met fietsen, want ik heb vandaag de Giro Atmos helm binnengekregen en die moest ik natuurlijk ff uitproberen... conclusie; een superhelm!!!
Ik heb vandaag , met de routeplanner, de bij ons 2 bekend staande Bossche Bol route verkend . We hadden hem vorige jaar ook al verkend , alleen nu een stuk aangepast.
Tussen 12.15 en 12.30 zaten wij , bij de St. Jan , met zijn 2en dus een Bossche Bol te eten.
De route was nu totaal 134 km lang , de eerste 70 km waren voor 99 % wind tegen en de rest veelal van achteren of van opzij. Toch lekker 134 km op kop gereden. ( maar niet helemaal )
Tussen 12.15 en 12.30 zaten wij , bij de St. Jan , met zijn 2en dus een Bossche Bol te eten.
De route was nu totaal 134 km lang , de eerste 70 km waren voor 99 % wind tegen en de rest veelal van achteren of van opzij. Toch lekker 134 km op kop gereden. ( maar niet helemaal )
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.