Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
17 jul 2016 08:29
LongTallErne schreef:Alleen jammer dat de jury in de tour zo vaak discutabele beslissingen neemt. Bij de strijdlust bijvoorbeeld.
Dat is een klassement en dat oordeel wordt gegeven door de wedstrijdleiding van de ASO. De jurering wordt gedaan door de UCI.
Felix Levitan was de laatste wedstrijdleider die ook voor jury speelde.
Laatst gewijzigd door
Nee_Nee op 17 jul 2016 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
17 jul 2016 10:07
Tijanus schreef:TumTumTum schreef:Vroeger had je de 2e na Merckx, nu hebben we de 2e na Froome. Gewoon Froome negeren en hopen dat Bauke 2e wordt?
Een renner die in twee weken, met hulp van de sterkste ploeg in de Tour (en de jury), ene Bauke M. (een uitstekend aanklamper maar niet direct van het kaliber Contador/Quintana/Nibali/Aru of zelfs Valverde-in-topvorm) op welgeteld honderdenzeven seconden rijdt, is op dit moment natuurlijk niet te vergelijken met Merckx.
Gewoon aanvallen, die boekhouder! Bauke reed er wonderlijk makkelijk naar toe op de Ventoux. Zijn alle lichtgewichten verkouden geworden in de hagelbuitjes?
Nee Froome is niet te vergelijken met Merckx. Dat deed ik ook niet. Wat ik vergelijk is de situatie van (schijnbare) onoverwinnelijkheid. Ik vind het juist een wereldprestatie van Mollema om zo hoog tussen de grote namen te staan in het klassement zonder zo'n geoliede machine om zich heen.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
17 jul 2016 10:24
Mollema staat niet tussen de grote namen... Hij is nu één van de grote namen!
Maak joe woar
-
Tijanus
- Forum-lid
Tijanus
17 jul 2016 11:18
TumTumTum schreef:Tijanus schreef:TumTumTum schreef:Vroeger had je de 2e na Merckx, nu hebben we de 2e na Froome. Gewoon Froome negeren en hopen dat Bauke 2e wordt?
Een renner die in twee weken, met hulp van de sterkste ploeg in de Tour (en de jury), ene Bauke M. (een uitstekend aanklamper maar niet direct van het kaliber Contador/Quintana/Nibali/Aru of zelfs Valverde-in-topvorm) op welgeteld honderdenzeven seconden rijdt, is op dit moment natuurlijk niet te vergelijken met Merckx.
Gewoon aanvallen, die boekhouder! Bauke reed er wonderlijk makkelijk naar toe op de Ventoux. Zijn alle lichtgewichten verkouden geworden in de hagelbuitjes?
Nee Froome is niet te vergelijken met Merckx. Dat deed ik ook niet. Wat ik vergelijk is de situatie van (schijnbare) onoverwinnelijkheid. Ik vind het juist een wereldprestatie van Mollema om zo hoog tussen de grote namen te staan in het klassement zonder zo'n geoliede machine om zich heen.
Voor Mollema is het zonder meer een topprestatie. Waarvan akte!
Maar in die schijnbare onoverwinnelijkheid van Sky hoopte ik nou net barstjes te zien. Bovendien ben ik het eens met Hinault dat je die (mogelijke) barstjes ook moet willen zien, en niet bang voor elkaar en bang voor de ploegleider verder moet rijden (in het wiel van de gele trui, of met de gele trui in het wiel).
Ik verwacht dat Froome de Tour wint, maar ik hoop zo dat hij daarvoor nog flink aan het werk moet (Contador stond er beter voor na 2 weken Giro vorig jaar, maar dat leek Astana niets te interesseren) en de heren op plek 2, 3 en 4 nu niet hun eigen positie in het klassement gaan verdedigen. Nu verwacht ik van Quintana in ieder geval niet dat hij tevreden is met een 'houten medaille', maar hij oogt helaas wat bleekjes sinds de hagelbui.
-
Tijanus
- Forum-lid
Tijanus
17 jul 2016 11:41
daniel1975 schreef:Tijanus schreef:TumTumTum schreef:Vroeger had je de 2e na Merckx, nu hebben we de 2e na Froome. Gewoon Froome negeren en hopen dat Bauke 2e wordt?
Hier doe je voor de tour Bauke echt flink tekort. Q is ook kampioen plakken gebleken en moest lossen bij Bauke, waar is Aru en wat is er over van Contador na zijn schorsing?
Quintana lijkt sinds de hagelbui in de Pyreneën inderdaad wat bleekjes- misschien rekent hij (teveel) op zijn 'derde week', waarin hij vorig jaar beter bleek dan Froome. Maar Quintana is wel een Girowinnaar (en tweemaal tweede in de Tour). Aru is nergens te bekennen, maar staat toch braaf in de top 10, zoals je verwacht van een renner die in zijn vier laatste grote rondes driemaal op het podium stond waarvan eenmaal bovenaan. Contador won na zijn schorsing toch nog drie grote rondes (en een reut kleine), waarvan eenmaal ongeveer zo:
Vuelta 2014 etappe 16
Ik vrees dat Mollema zijn palmares nog wel iets moet oppoetsen om daar tussen te horen. Daarvoor is hij uiteraard op de goede weg deze Tour. Zijn jump op de Ventoux was indrukwekkend. Nu nog een goede derde week.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Quarantanove
17 jul 2016 13:28
sharkman113 schreef:Is wel heel voorspelbaar, is altijd een Fransman al heeft hij de hele dag in het wiel gehangen
Fransen zijn een vreemd, chaotisch en zeer chauvinistisch volkje en dan winnen ze tenminste nog iets.....
Dat vind ik geen probleem.
Het is tenslotte de Ronde van Frankrijk en niet de Ronde van de Wereld. Die strijdlustprijs is er alleen maar om die sponsor ervan publicitair aan zijn trekken te laten komen en past ook heel goed in het gegeven dat het eigenlijk niet om eerlijke sport gaat maar om circus.
De dagelijkse voorspelbaarheid van het etappeverloop bijna vind ik veel erger. Dat gaat heel erg ten koste van de amusementswaarde van dit circus en op lange termijn zou dat wel een fnuikend kunnen zijn.
Fransen zijn overigens niet meer of minder chauvinistisch dan Nederlanders.
-
buzz
- Forum-lid
buzz
17 jul 2016 13:35
daniel1975 schreef:[...] en wat is er over van Contador na zijn schorsing?
Na zijn schorsing won Contador o.a. 2x Ronde van Spanje, Tirreno-Adriatico, 2x Ronde van het Baskenland, Ronde van Italië, en onlangs — op indrukwekkende wijze, ook ruim voor Froome — de klimtijdrit in het Critérium du Dauphiné. Zó anoniem rijdt hij nou ook weer niet in de rondte.

-
LongTallErne
- Forum-lid
LongTallErne
17 jul 2016 14:01
Nee_Nee schreef:LongTallErne schreef:Alleen jammer dat de jury in de tour zo vaak discutabele beslissingen neemt. Bij de strijdlust bijvoorbeeld.
Dat is een klassement en dat oordeel wordt gegeven door de wedstrijdleiding van de ASO. De jurering wordt gedaan door de UCI.
Felix Levitan was de laatste wedstrijdleider die ook voor jury speelde.
Had ik effe niet aan gedacht... heb je gelijk in

Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel

MERIDA RIDE 400
-
LongTallErne
- Forum-lid
LongTallErne
17 jul 2016 14:04
TumTumTum schreef:Vroeger had je de 2e na Merckx, nu hebben we de 2e na Froome. Gewoon Froome negeren en hopen dat Bauke 2e wordt?
Klopt

Alleen worden 2e plaatsen niet onthouden.....Wie was wanneer 2e na Merckx? Ik kan het je niet zo opnoemen ...

MERIDA RIDE 400
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
17 jul 2016 14:34
Poulidor en Zoetemelk hebben er anders aardig naam mee gemaakt!
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
17 jul 2016 14:41
Poulidor is zelfs meer geliefd in Frankrijk dan Hinault.
Maak joe woar
-
LongTallErne
- Forum-lid
LongTallErne
17 jul 2016 14:46
Dat ligt aan de persoon... Ik heb het over puur de svorebord gegevens... namen, rugnummers en data.
Ik weet wel welk jaar Joop de tour gewonnen heeft, niet wanneer hij 2e was.

MERIDA RIDE 400