Frank VDB
-
eelcoz
Even 'n vraagje: Weet iemand wat Prud'homme afgelopen woensdag over VDB heeft gezegd? Ik hoorde Mart Smeets er iets over murmelen vanmiddag, maar heb maar half geluisterd. Hij vond 't nogal schandalig, kreeg ik het idee
... más allá ...
-
eelcoz
Vrij triest inderdaad, al kun je zoiets verwachten van bepaalde Fransen (niet alle!).
janom schreef:holycrap! wat een stelletje hypocrieten, al is dat weer niet echt iets nieuws!
Hinault was vlgs mij ook vrij bot zover ik er wat van kon maken!
dat was nou als kind mijn idool!
Hoi,
Het is niet aan Prud'homme om een statement te maken over VDB en zeker niet niet om zo de sport op te hemelen dat we nu wel 'clean' zijn met de TdF in het bijzonder.
Echt PUKE op dit soort gasten. Laag, makkelijk en niet van toepassing op TdF.
Natuurlijk was VDB fout bezig maar iets meer besef, overzicht en menselijkheid waren hier meer op zijn plaats geweest.
Prud'homme gebruikt VDB om zichzelf te profileren. Om TE KOTSEN!!
TdF mag dan volgens de organisatie nog steeds gezien worden als DE kours van het jaar maar niet voor mij (en zoals ik lees vele met me).
Giro en Vuelta zijn veel aantrekkelijker om te zien.
En tja. Hinault. Wat daar van te denken? Ik zie hem een beetje als de Anton Geesink van het wielrennen. Groot atleet tijdens zijn sportieve cariere (met of zonder dope. Dat laat ik in het midden aangezien ook die periode behoorlijk vervuild is) maar dat wil niet zeggen dat je ook in een bestuur/organisatie van een groot evenement plaats kunt nemen.
Hinault lijkt wel lekker 'de konten te kussen' in mijn optiek.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ach, tja...
Anderzijds, we moeten nu ook niet melig doen: over de doden niets dan goeds, OK, maar blijft het feit dat VdB weliswaar ooit een groot talent was, maar dat talent zelf verkwanselde, en ondertussen al jaren tot een schertsfiguur verworden was; een paljas die enkel nog extra-sportief in beeld kwam, en als wielrenner al lang niet meer relevant was. Zonde, spijtig, al wat je wil, maar het is niet anders. Ze hadden hem niet zo zot moeten maken - of hij had zich maar niet zo zot moeten láten maken, weet ik veel - dat maakt nu niet veel meer uit. Zijn dood is niet meteen een groot verlies voor de sport: dàt verlies had al veel eerder plaatsgevonden. Hoedanook, het blijkt wellicht toch geen zelfmoord te zijn, maar in elk geval: it's better to burn out than to fade away (sorry als ik cynisch klink, maar al het geleuter in de media werkt me stilaan op de zenuwen).
Anderzijds, we moeten nu ook niet melig doen: over de doden niets dan goeds, OK, maar blijft het feit dat VdB weliswaar ooit een groot talent was, maar dat talent zelf verkwanselde, en ondertussen al jaren tot een schertsfiguur verworden was; een paljas die enkel nog extra-sportief in beeld kwam, en als wielrenner al lang niet meer relevant was. Zonde, spijtig, al wat je wil, maar het is niet anders. Ze hadden hem niet zo zot moeten maken - of hij had zich maar niet zo zot moeten láten maken, weet ik veel - dat maakt nu niet veel meer uit. Zijn dood is niet meteen een groot verlies voor de sport: dàt verlies had al veel eerder plaatsgevonden. Hoedanook, het blijkt wellicht toch geen zelfmoord te zijn, maar in elk geval: it's better to burn out than to fade away (sorry als ik cynisch klink, maar al het geleuter in de media werkt me stilaan op de zenuwen).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Wat een zever, oordelen is makkelijk. VDB is en blijft een kampioen. De manier van zijn dood is triest. Ik had hem zo graag een ploeg gewenst, nog 1 keer proberen in een koers met naam. Iedereen kraakt hem af op zijn verleden, maar wie van ons zou de moed hebben om te blijven proberen. Simpel hij was gemaakt voor de fiets. VDB was VDB, je bent voor of tegen, maar als je tegen bent hou dan je mening voor jezelf uit respect voor doden. Voor de famile, voor de supporters, voor de fiets. Hij heeft inderdaad niet uit zijn carriere gehaald wat erin zat, fuck it, hij was God niet.
Frank, we gaan je missen. Adieu.
Frank, we gaan je missen. Adieu.
Ik bèn helemaal niet tegen, integendeel: ik was zelfs nogal fan van hem, toen hij een renner was. Maar blinde idolatrie is geen blijk van respect (terwijl kritiek ook niet per se respectloos is).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Wie zegt dat ik hem niet respecteer zoals hij was? Net wel: als de renner, maar óók als de paljas die hij was: als je iemand respecteert aanvaard je al zijn facetten, en de laatste 8 jaar was het nu eenmaal dat laatste aspect van zijn persoon dat de boventoon voerde, dus dat nu met de mantel der liefde bedekken (cfr. het pathetische geleuter in de media) doet hem evenzeer afbreuk als hem ertoe reduceren - wat ik geenszins doe. Maar soit.