Rose (voorheen Red Bull)
-
watikjebrom
- Forum-lid
Thx, ik ben er ook apetrots op. Hij staat nu op de Tacx en ga er straks even een uurtje op trappen
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
speedygonzalez
- Forum-lid
Wat ik je brom,
Mooi fietsje!! We kunnen mekaar de hand schudden. Heb dezelfde fiets alleen afmontage met Shimano Ultegra. Vandaag mijn fiets gedoopt; oftewel voor het eerst op gefietst. Hij fietst als een tierelier en hij stuurt perfect ook in de bochten. Is wel wat anders als mijn oude stalen Giant met index verstellers.
Veel plezier ermee enne hou hem heel en blijf hem koesteren...
Mooi fietsje!! We kunnen mekaar de hand schudden. Heb dezelfde fiets alleen afmontage met Shimano Ultegra. Vandaag mijn fiets gedoopt; oftewel voor het eerst op gefietst. Hij fietst als een tierelier en hij stuurt perfect ook in de bochten. Is wel wat anders als mijn oude stalen Giant met index verstellers.
Veel plezier ermee enne hou hem heel en blijf hem koesteren...
Watikjebrom schreef:Ik heb framemaat 63. Frame is idd identiek, alleen andere groep (105 vs Ultegra).
Ik heb overigens vandaag mijn eerste tocht(je) gemaakt van zo'n 40 km. Wat een superfiets. Echt een heel groot verschil met mijn oude Giant van staal. Frame voelt stijf aan en ook de wielen geven geen krimp als je flink op het stuur hangt, en ik weeg toch zo'n 95 kg! Ook het schakelen met de shifters is een genot op zich. Ik moest er wel even aan wennen, omdat ik nog gewend was te schakelen op de framebuis (lekker retro).
-
watikjebrom
- Forum-lid
@Speedy
Had jij hiervoor ook een stalen Giant met shifters op de buis? Dat is dan zeker toeval, zo'n zelfde upgrade!
Had jij hiervoor ook een stalen Giant met shifters op de buis? Dat is dan zeker toeval, zo'n zelfde upgrade!
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Ik heb de mijn pro sl vandaag ook opgehaalt. De redbull heeft zijn eerste regendruppels al gehad :S.
Ik zal binnenkort wel eens wat foto's plaatsen, ook al is hij behoorlijk standaard. Ik ben nu echt als een kind zo blij met mijn eerste racefiets
.
@watjebrom:
Fiets ziet er erg goed uit! Zelfs nog wat beter dan de mijne, maar omdat het mijn eerste fiets word is het het bedrag wat ik wilde uitgeven ook niet geheel onbelangrijk.
Ik zal binnenkort wel eens wat foto's plaatsen, ook al is hij behoorlijk standaard. Ik ben nu echt als een kind zo blij met mijn eerste racefiets
@watjebrom:
Fiets ziet er erg goed uit! Zelfs nog wat beter dan de mijne, maar omdat het mijn eerste fiets word is het het bedrag wat ik wilde uitgeven ook niet geheel onbelangrijk.
-
speedygonzalez
- Forum-lid
@wat ik je brom, inderdaad echt toeval! Lang over deze koop nagedacht, geen moment spijt, een goede keus waar we jaren op vooruit kunnen fietsen!
Hierbij nogmaals mijn foto van mijn nieuwe aanwinst..
Ik blijf er naar kijken....
Hierbij nogmaals mijn foto van mijn nieuwe aanwinst..
Ik blijf er naar kijken....
-
watikjebrom
- Forum-lid
@gaiserdegerman:
laat zien, laat zien !!
. Mijn Po SL is trouwens ook behoorlijk standaard. Waar verschilt jouw fiets dan?
@gerbenke:
welke kleuren komen er op jouw RB?
Volgens mij wonen we allemaal erg ver uit elkaar, anders zouden we haast de 'Red Bull Tourclub' kunnen oprichten. Lijkt me wel een gaaf gezicht, allemaal RB's op een rij
laat zien, laat zien !!
@gerbenke:
welke kleuren komen er op jouw RB?
Volgens mij wonen we allemaal erg ver uit elkaar, anders zouden we haast de 'Red Bull Tourclub' kunnen oprichten. Lijkt me wel een gaaf gezicht, allemaal RB's op een rij
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Ik zal morgen snel een paar foto's schieten.
De mijne is dat oude model. Is helemaal in het zwart uitgevoerd en ziet er gewoon wat anders uit als ide nieuwe sl
.
De mijne is dat oude model. Is helemaal in het zwart uitgevoerd en ziet er gewoon wat anders uit als ide nieuwe sl
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Hierbij de foto van mijn Redbull

Heb hem sinds gister en ga er morgen mijn eerste rondje op fietsen. Dit is mijn eerste racefiets en ik moet zeggen dat ik er nu al blij mee ben
.
Ik kwam er vandaag trouwens achter dat de ketting nog niet gesmeerd is. Moet ik naast de ketting nog wat meer insmeren (sorry ben een echte n00b)?

Heb hem sinds gister en ga er morgen mijn eerste rondje op fietsen. Dit is mijn eerste racefiets en ik moet zeggen dat ik er nu al blij mee ben
Ik kwam er vandaag trouwens achter dat de ketting nog niet gesmeerd is. Moet ik naast de ketting nog wat meer insmeren (sorry ben een echte n00b)?
kettingvet "af fabriek" is met ter conservatie (anti-roest etc) dan daadwerkelijk goed smeren..... maar Rose kennende had ik eigenlijk verwacht dat ze dit zouden reinigen en gelijk goed smeren ....
Of verwacht ik nu teveel ? :p
Of verwacht ik nu teveel ? :p
-
gaisdergerman
- Forum-lid
MarZ schreef:Lijkt me sterk dat de ketting niet gesmeerd is, hij is toch nieuw, dan zit er zeker vet op vanaf de fabriek.
(schaammodus) Ik heb net even gevoeld en de ketting voelt idd vettig aan. Denk dat hij toch wel gesmeerd is.
Van een afstand zag hij echt ongesmeerd uit. De volgende keer toch maar eerst even checken.