Waarde Boef,deboefvanparma schreef: USada, clever als ze is, heeft derhalve voor een andere methode gekozen om het doping gebruik van LA te ontmaskeren. ?
Mag ik weten wat die methode is?
Fiets Magazine nr. 6-2025 (incl. de Grand Depart special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Waarde Boef,deboefvanparma schreef: USada, clever als ze is, heeft derhalve voor een andere methode gekozen om het doping gebruik van LA te ontmaskeren. ?
En andere meneer grapjas, harde bewijzen bestaan helemaal niet ! Alleen verdachtmakingen door perverse leugenaars..dc schreef:*PROEST*marconi schreef: Geloven jullie maar fijn dat LA doping gebruikt heeft hoor. Ik houd mij aan harde bewijzen ipv verhaaltjes van Lemond adepten.
Ik blijf er bij dat indien LA doping had gebruikt toch minstens enkele malen van alle 500 testen positief hadden moeten zijn.
Ik zal nooit iemand schuldig willen verklaren zonder zulke harde bewijzen.
Je harde bewijzen zijn gebaseerd op onzin.
1. hij is niet 500 maal gestest
2. hij is in ieder geval 1 maal positief getest op testosteron
3. De hertesten geven aan dat hij Epo heeft gebruikt
Ik verwacht dat je als liefhebber van feiten en harde bewijzen je eigen standpunt aanpast.![]()
Enne meneer hard bewijs, waar is je harde bewijs over lemond? Grapjas...
Indien er iets bestaat dat niet gedetecteerd kan worden dan zouden alle renners dat gebruikt hebben ! LA werd nooit betrapt terwijl anderen wel werden betrapt op doping.deboefvanparma schreef:Marconi, dank dat jij de discussie levendig houdt en dat jij persisteert in de gedachtengang 'geen lijk, geen moord', maar ondertussen kijken we wel naar het bebloede wapen.
PED users/atleten weten de straffen als ze betrapt worden, Die kennen de producenten en dealers van de spullen ook. Er is dus slechts een markt als je een PED kan maken zonder ontmaskerd te worden. Zou je eventueel wel door de mand vallen, dan zegt het iets over het verstandelijk vermogen van de gepakte.
Derhalve praten we niet over een pilletje die je, voor zonsopgang, staande met blote voeten in de koeienstront, moet innemen. Doping is wetenschap. Winnen was voor LA evenzeer een wetenschap, waarbij PED's een hoofdrol speelden. Ik zou je willen aanraden om het dossier 'Balco' te lezen en kennis te nemen van het feit dat de hele sprint elite klant was van Balco. Deze elite werd nooit op doping betrapt, maar ondertussen wonnen ze alles dat los of vast zat.
Kort gezegd, LA lachte zich een pukkel als er weer eens (650 ondertussen, tendens stijgend) gecontroleerd werd. De kans dat hij gepakt kon worden was nihil (nogmaals, lees alles over Balco).
Dus ja, je hebt gelijk door te stellen dat in al die 775 controles hij nooit positief bevonden is. Enkele daargelaten maar dan was er de UCI nog en die hebben een doofpot.
Om op deze weg doping op te sporen blijkt dus een zinloze en dat zal jij ook onderschrijven. USada, clever als ze is, heeft derhalve voor een andere methode gekozen om het doping gebruik van LA te ontmaskeren. Dit werd noodzakelijk omdat LA van geen ophouden weet. Na zijn bijdrage om van de wielersport een betere junksport te maken stap hij nu over naar de wereld van de triatlon. De USada is het beu en zat om nu nog verder voorschut gezet te worden. Nu maar kijken of het ze ook idd lukt de bewijzen op tafel te leggen.
Had ik de naam Balco al laten vallen?
Ja echt waar! Zo heb ik dat plaatje waar al die tests opstaan gisteren even in een paar minuten in elkaar gedraaid.marconi schreef:
En andere meneer grapjas, harde bewijzen bestaan helemaal niet ! Alleen verdachtmakingen door perverse leugenaars..
1. LA heeft zelf verklaard dat hij > 500 getest is en nooit positief bevonden is.Nog nooit is dit bestreden! Jij bent de eerste..\
1999, wat door een antigedateerde doktersverklaring werd gedekt en geslikt door de UCI. Geen geheim hoor2. Wanneer was dat ? En wat was zijn straf?
*Snif* Ja, ok, er was getest.... maar maar maar het is niet eerlijk!!!! *Snik*3. Hertesten zijn waardeloos indien er geen gebruik wordt gemaakt van een A en een B monster. Verder was er toen geen toezicht en was het een vele jaren oud ingevroren monster. Waar klets je nu over ?
Dus dat is je keiharde bewijs? Labtesten en getuigenissen tellen niet, maar jouw gegoogle bewijst dat GL mensen omkoopt.... WOOTOver Lemond en zijn vete met LA kan je veel lezen als je ff google't.
Gezien je antwoorden kan ik niet anders denken dat jij een grapjas bent. Een andere conclusie durf ik niet te trekken.Grapjas? Heb je het over jezelf?
Museeuw, pantani, Frank Van den Broucke, Ulrich, Basso, Valverde en zelfs Virenque zijn eveneens nooit positief bevonden bij dopingtesten! ZEgt dus weinig!marconi schreef:dc schreef:marconi schreef: Geloven jullie maar fijn dat LA doping gebruikt heeft hoor. Ik houd mij aan harde bewijzen ipv verhaaltjes van Lemond adepten.
Ik blijf er bij dat indien LA doping had gebruikt toch minstens enkele malen van alle 500 testen positief hadden moeten zijn.
Ik zal nooit iemand schuldig willen verklaren zonder zulke harde bewijzen.
Precies, zo herinner ik mij onder meer een complete Festinaploeg die zonder positief plasje werd gepakt.mda1 schreef:Dus dat gemekker dat LA de eerste ooooooit zou zijn die zonder positief plasje gepakt wordt is onzin.
marconi"Indien er iets bestaat dat niet gedetecteerd kan worden dan zouden alle renners dat gebruikt hebben ! LA werd nooit betrapt terwijl anderen wel werden betrapt op doping.
Zoals jij het voorstelt zoui LA de enige geweest zijn die over dat middel beschikken kon. Te gek voor woorden! Doei!
Al met al: geld, belangen. DNA-methoden worden ook steeds beter, hetzelfde geldt voor dopingopsporingsmethoden. Waarom kan men niet voorlopen op controles, zoals in citaat aangegeven?Telegraaf: Tyler Hamilton gunt kijkje in dopingkeuken
LONDEN - Het is bijna niet te geloven, maar volgens de Amerikaanse oud-wielrenner Tyler Hamilton is het wel degelijk een serieus plan geweest: de tuinman van landgenoot Lance Armstrong die op een motor de Ronde van Frankrijk volgt, met in zijn bagage een thermosfles vol met epo voor de coureurs van US Postal Service.
„Simpel. Snel, in en uit. Geen risico. We waren destijds 2 jaar verder dan wat iedereen op dat moment op dopinggebied aan het doen was”, schrijft Hamilton in zijn onthullende boek 'The Secret Race', dat woensdag is verschenen. De Britse krant The Times mocht woensdag een voorpublicatie brengen.
De keuken van Armstrong
Hamilton beschrijft de opmerkelijke dopingplannen, in de periode 1998-2001, tot in de details. „We stonden in de keuken van Lance toen hij met zijn opzetje kwam: zijn klusjesman 'Philippe' zou buisjes met epo onder de codenaam Edgar, meenemen tijdens de Tour en verdelen onder de renners die het nodig hadden. Lance, Kevin Livingston en ik zouden het meeste krijgen. Wij waren Los Amigos del Edgar.”
MacGyver-toestanden
Hamilton: „Lance begon echt te gloeien toen hij mij van het plan vertelde. Hij genoot van deze geheime MacGyver-toestanden. De Fransen zouden ons de hele dag kunnen doorzoeken, maar ze zouden nooit wat vinden. 'Philippe' kreeg de bijnaam Motorman. Hij zou tussen het tourverkeer doorrijden en 'Edgar' bij ons afleveren indien nodig. Hij zou daarvoor een speciaal prepaid mobieltje bij zich hebben. We waren er ook zeker van dat andere teams hun eigen versie van de Motorman in uitvoering brachten.”
"Onze artsen waren beter"
Volgens Hamilton waren de dopingcontroles in de gewraakte periode verre van waterdicht. „Het waren eigenlijk meer tests van discipline en IQ. Als je voorzichtig was en goed oplette, kon je dope gebruiken en er 99 procent zeker van zijn dat je niet gepakt zou worden. Zij hadden artsen, maar wij ook. En die van ons waren beter en zeker ook beter betaald.”
Hamilton zei over de beweegredenen van Armstrong: „Hij had kanker overwonnen. Hij was niet van plan af te wachten of het allemaal goed zou komen. Hij wilde het laten gebeuren.”
Het Amerikaanse antidopingbureau Usada ontnam Armstrong vorige maand zijn zeven tourtitels omdat hij zijn strijd tegen de dopingbeschuldigingen opgaf. Hamilton werd zelf geschorst en moest zijn olympische titel van 2004 (tijdrit) inleveren.
Waarom denk je dat ze gisteren 70% van hun stemmen kwijtgeraakt zijn? Dat is gewoon de straf voor Armstrong bashenmackersv2.0 schreef:Even dacht ik dat Groen Links de schuld kreeg