Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 feb 2016 15:40

Zonder woorden (want ook DIT is inmiddels een taal-topic geworden :( )

Afbeelding

Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 feb 2016 15:49

Flinke spacertoren en dat stuur staat zo raar gekanteld, volgens mij is deze veel te klein... ;)
Campagnolo Ultra Dork

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 03 feb 2016 16:53

Ziet er leuk uit!
Maak joe woar

yellow1978
Forum-lid

yellow1978 03 feb 2016 18:47

Had zijn zadelpen wel vast mogen zetten voor de koers
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro

Dexter13
Forum-lid

Dexter13 18 feb 2016 20:56

Waarschijnlijk een zeer domme vraag van mij maar twijfel momenteel tussen een Oltre en Infinito. Weet wel dat de ene onder de performance categorie valt en de ander als endurance fiets staat gecatalogeerd. Maar wat is het verschil dan tussen beiden?

Houdt dit dan in dat de Oltre minder comfortabel fietst? Heb je hier sneller last van kwaaltjes?

Ben zelf volledig opgemeten en kan mijn positie helemaal aanpassen aan de fiets die ik koop zodat de positie in mijn ogen toch exact hetzelfde moet zijn, onafhankelijk van de fiets die ik koop. Of vergis ik mij hier?

Alvast bedankt voor de feedback!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 feb 2016 21:08

Die fietsmeting zou een leidraad moeten zijn voor welk frame je moet kiezen. Is er uit die meting gekomen dat het verschil in hoogte van het zadel en het stuur niet al te groot moet zijn kies je de Infinito. Is eruit gekomen dat je juist vrij diep kunt zitten koop je de Oltre. Heb je moeite de resultaten van die meting te lezen dan vraag je advies aan degene die die meting gedaan heeft.

Kwaaltjes krijg je van een fiets die niet goed past maar met een endurance geometrie is die kans wel wat kleiner, zeker als je niet zo heel erg getraind bent.
Campagnolo Ultra Dork

Dexter13
Forum-lid

Dexter13 18 feb 2016 21:37

Ernie C. schreef:Die fietsmeting zou een leidraad moeten zijn voor welk frame je moet kiezen. Is er uit die meting gekomen dat het verschil in hoogte van het zadel en het stuur niet al te groot moet zijn kies je de Infinito. Is eruit gekomen dat je juist vrij diep kunt zitten koop je de Oltre. Heb je moeite de resultaten van die meting te lezen dan vraag je advies aan degene die die meting gedaan heeft.

Kwaaltjes krijg je van een fiets die niet goed past maar met een endurance geometrie is die kans wel wat kleiner, zeker als je niet zo heel erg getraind bent.
Hi Ernie, dank,voor je snelle reactie.
Heb dit idd opgevraagd bij de persoon die me heeft opgemeten en die vertelde dat ik voor de infinito maat 55 heb en voor de Oltre 57. De lagere positie van de Oltre zou dan opgevangen worden met 35mm spacers.

Ben verliefd op het Oltre frame maar heb schrik dat ik hier te sportief ga op zitten. Al ging ik er dus vanuit dat mijn houding op beide fietsen min of meer hetzelfde zou worden als ik de instructies volg van de persoon die me heeft opgemeten. Of kan zoiets gewoonweg niet?

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 18 feb 2016 21:47

In principe kan je zelf de stack en reach van beide fietsen naast elkaar leggen. De stack van een 55 infinito zou bijna gelijk moeten zijn aan een 57 oltre. Die 35mm spacers kan ik dan even niet plaatsen. Bij gelijke framemaat, zeg 55cm, is de stack van de infinito hoger dan de oltre, en de reach korter. Ik rij zelf op een 61 Sempre Pro ( zelfde geo als oltre). Deze heeft een balhoofdbuis van 20cm, waarbij de Infinito bij gelijke maat een 21,5cm is, maar wel een kortere bovenbuis heeft.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 feb 2016 22:16

Als het echt om 35mm spacers gaat en je met de lengte van de Oltre in 57 weg zou komen heb je een Infinto in 57 nodig en kun je die Oltre beter uit je hoofd zetten.
Campagnolo Ultra Dork

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 18 feb 2016 23:20

Ernie C. schreef:Als het echt om 35mm spacers gaat en je met de lengte van de Oltre in 57 weg zou komen heb je een Infinto in 57 nodig .......
En dan hou je nog minimaal 2cm aan spacers over op een endurance racer. Dan zou ik bijna zeggen dat een 59 Infinto misschien nog wel zou kunnen, afhankelijk van de opgegeven reach.

FietsendWonder
Forum-lid

FietsendWonder 22 feb 2016 15:26

Ik heb zelf voor dezelfde keuze gestaan, een infinito 59 of een oltre 61 in mijn geval dan. Ik zou niet alleen op de spacers letten maar ook hoe ver je zadel uitsteekt. Of het eea een beetje in verhouding is. Het oog wil tenslotte ook wat, zeker voor dit soort bedragen :).

Uiteindelijk voor de Infinito gegaan, zonder spacers.

Dexter13
Forum-lid

Dexter13 24 feb 2016 13:18

G.B. Lux Dream schreef:
Ernie C. schreef:Als het echt om 35mm spacers gaat en je met de lengte van de Oltre in 57 weg zou komen heb je een Infinto in 57 nodig .......
En dan hou je nog minimaal 2cm aan spacers over op een endurance racer. Dan zou ik bijna zeggen dat een 59 Infinto misschien nog wel zou kunnen, afhankelijk van de opgegeven reach.
Zadel setback is -6,5cm en zadelhoogte zou 74 cm zijn in mijn ideale positie.
Optimale cranklengte is 172,5 mm, Frame stack is 58,5 cm en frame reach is 38,9 cm.

Kunnen jullie hier wat mee?

Plaats reactie