Re: Tubeless
Geplaatst: 12 apr 2023 18:13
Nee glitters noemen we dat in NL
Ik heb alleen ervaring met een klodder Bison Max Repair aan een Schwalbe Pro One Addex tubelessband met Doc Blue Sealant. Inmiddels al bij een paar banden gebruikt, die klodders hebben mij niet in de steek gelaten. Neemt niet weg dat met welke 'lijm' of iets dergelijk wat je ook gebruikt, je zal de te lijmen plek goed moeten ontvetten en ik doe dat met wasbenzine. In het verleden ook problemen gehad dat de 'Simson solutie' waarmee ik een bandenplakker op een Schwalbe Pro One Addex had geplakt los ging.bigfloor schreef: ↑12 apr 2023 17:06 Had laatst mijn tubeless band (Michelin) gerepareerd met Bison Liquid Rubber. Leek ok te zijn. Maar tijdens de eerstvolgende rit dus toch weer lek (thuis pas gemerkt, valt niet genoeg op als je 1-2 bar verliest blijkbaar). Band eraf, bleek hetzelfde gat te zijn, de Bison Liquid rubber klodder lag los in de band (en was nog steeds enigzins flexibel). Vraag me af waarom die niet goed gehecht had aan de binnenkant van de band, of dat de vloeistof (Dynamics Barkeeper) er iets mee van doen had ?????
Niet veel, die beadblocks bijven ook door de hele band zitten, bij de hoeveelheden in een raceband heeft het weinig nut.
Ik had laatst ook een klodder Max Repair gebruikt, maar laatst kwam toch het latex door het gat heen....ik vandaag de band eraf halen was de lijm eigenlijk los geweekt door het latex (Orange Seal) dus voor mij werkt dat niet goed. Ik heb nu een bibaplakker met max repair op het gat gepakt. Kijken of dat wel gaat houden..Orlok schreef: ↑12 apr 2023 19:52Ik heb alleen ervaring met een klodder Bison Max Repair aan een Schwalbe Pro One Addex tubelessband met Doc Blue Sealant. Inmiddels al bij een paar banden gebruikt, die klodders hebben mij niet in de steek gelaten. Neemt niet weg dat met welke 'lijm' of iets dergelijk wat je ook gebruikt, je zal de te lijmen plek goed moeten ontvetten en ik doe dat met wasbenzine. In het verleden ook problemen gehad dat de 'Simson solutie' waarmee ik een bandenplakker op een Schwalbe Pro One Addex had geplakt los ging.bigfloor schreef: ↑12 apr 2023 17:06 Had laatst mijn tubeless band (Michelin) gerepareerd met Bison Liquid Rubber. Leek ok te zijn. Maar tijdens de eerstvolgende rit dus toch weer lek (thuis pas gemerkt, valt niet genoeg op als je 1-2 bar verliest blijkbaar). Band eraf, bleek hetzelfde gat te zijn, de Bison Liquid rubber klodder lag los in de band (en was nog steeds enigzins flexibel). Vraag me af waarom die niet goed gehecht had aan de binnenkant van de band, of dat de vloeistof (Dynamics Barkeeper) er iets mee van doen had ?????
Mislukt. De band loopt in een paar uur helemaal leeg. Ik heb nu een nieuwe band besteld, ander merk.
Ik heb net nog even naar een reserveband gekeken - hangt in de schuur - die al een keer is gerepareerd met een Bison Max Repais maar inderdaad met een beetje wrijven laat de klodder gewoon los.NuitKor schreef: ↑12 apr 2023 20:59Ik had laatst ook een klodder Max Repair gebruikt, maar laatst kwam toch het latex door het gat heen....ik vandaag de band eraf halen was de lijm eigenlijk los geweekt door het latex (Orange Seal) dus voor mij werkt dat niet goed. Ik heb nu een bibaplakker met max repair op het gat gepakt. Kijken of dat wel gaat houden..Orlok schreef: ↑12 apr 2023 19:52Ik heb alleen ervaring met een klodder Bison Max Repair aan een Schwalbe Pro One Addex tubelessband met Doc Blue Sealant. Inmiddels al bij een paar banden gebruikt, die klodders hebben mij niet in de steek gelaten. Neemt niet weg dat met welke 'lijm' of iets dergelijk wat je ook gebruikt, je zal de te lijmen plek goed moeten ontvetten en ik doe dat met wasbenzine. In het verleden ook problemen gehad dat de 'Simson solutie' waarmee ik een bandenplakker op een Schwalbe Pro One Addex had geplakt los ging.bigfloor schreef: ↑12 apr 2023 17:06 Had laatst mijn tubeless band (Michelin) gerepareerd met Bison Liquid Rubber. Leek ok te zijn. Maar tijdens de eerstvolgende rit dus toch weer lek (thuis pas gemerkt, valt niet genoeg op als je 1-2 bar verliest blijkbaar). Band eraf, bleek hetzelfde gat te zijn, de Bison Liquid rubber klodder lag los in de band (en was nog steeds enigzins flexibel). Vraag me af waarom die niet goed gehecht had aan de binnenkant van de band, of dat de vloeistof (Dynamics Barkeeper) er iets mee van doen had ?????
Als je zowel de voorband als de achterband heb vervangen en dat de voorband wel druk vasthoudt maar de achterband niet is er toch iets anders aan de hand. Wellicht dat de tubelesstape is beschadigd of lek is (via spaakgat of onderlangs) anders ontsnapt er wellicht via het ventiel. Als dat zo is dan is er maar een optie: vervangen van de tubelesstape. Indien er lucht ontsnapt via de velgrand (controleren met waterbad of zeepsop) is er nog een optie om het wiel horizontaal op een emmer te leggen waardoor de sealant - mits genoeg sealant in de band - het eventueel kan stoppen.
Precies. Alleen via de velgrand, aan beide kanten. Ik heb een nieuwe band besteld, als die ook lekt ligt het aan de velg, zo niet, dan ligt het aan de band. Als ik het niet snel oplos neem ik een ander wiel mee naar Spanje.