Veldrijden 2016/2017
Op naar een duel VdPoel v.s. Nys? (Op middellange termijn dan welteverstaan). De "oudjes" onder ons weten dat die een jaar of geleden mooie duels heeft gegeven bij de papa's van deze renners. Denk maar eens terug aan Leudelange '98 waar ze samen over de finish kwamen (zelfde tijd, Nys 4de en A3, 5de).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
Als ik zo eens naar de Tjechische kampioenschappen kijk op http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 7-hlinsko/ dan kan veldrijden prima een olympische wintersport zijn
===========================
Free your mind and your ass will follow
Free your mind and your ass will follow
-
Quarantanove
- Forum-lid
Eens , en het schaatsen , wat buiten NL een typische B-sport is en bovendien in zo'n steriele onwinterse hal gebeurt af voeren.beeb schreef:Als ik zo eens naar de Tjechische kampioenschappen kijk op http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 7-hlinsko/ dan kan veldrijden prima een olympische wintersport zijn
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het zijn allebei B-sporten.
Veldrijden heeft in mijn ogen wel meer potentie, omdat het zeer geschikt is voor tv, én het overal beoefend kan worden.
Ik vind zaalsporten/halsporten vaak triest overkomen als er weinig publiek is (vooral het gepiep van schoenen, en de irritante CO2-toeters). Vandaag was daar in Thialf geen sprake van. Gewoon een mooi weekend vol topsport gezien in een mooie ambiance.
Veldrijden heeft in mijn ogen wel meer potentie, omdat het zeer geschikt is voor tv, én het overal beoefend kan worden.
Ik vind zaalsporten/halsporten vaak triest overkomen als er weinig publiek is (vooral het gepiep van schoenen, en de irritante CO2-toeters). Vandaag was daar in Thialf geen sprake van. Gewoon een mooi weekend vol topsport gezien in een mooie ambiance.
-
Quarantanove
- Forum-lid
Dank zij het ZDF die van de ene A-wintersport naar de andere schakelde ook een mooie TV-sportmiddag gehad.robbebopper schreef:Het zijn allebei B-sporten.
Dit Tsjechisch kampioenschap leek qua omstandigheden erg veel op de WK's van Munchen 1985 (Thaler) , Mlada Boleslav 1987 (Thaler) , Poprad 1999 (Declerq) , St.Wendel 2005 (Nys) en Tabor 2010 (Stybar)
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Zondag 8 januari
10:30 uur Junioren
12:00 uur Vrouwen U23 en junior-dames
13:30 uur elite-mannen en beloften U23 – live via Ziggo Sport –
15:10 uur Elite-vrouwen – live via Ziggo Sport –
10:30 uur Junioren
12:00 uur Vrouwen U23 en junior-dames
13:30 uur elite-mannen en beloften U23 – live via Ziggo Sport –
15:10 uur Elite-vrouwen – live via Ziggo Sport –
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik vertrek vandaag wat later.
Gezien de situatie op de weg (veel ijs- en sneeuwresten) leek het verstandiger de juniorenwedstrijd over te slaan.
Dus, vanaf een uur of twaalf hoop ik er bij te zijn.
Ik heb er zin in in ieder geval. Het zullen geen makkelijke wedstrijden zijn. Glad, glibberig, koud, nat en mistig. Echt crossweer! Gelukkig hoef ik alleen maar aan de kant te staan.
Gezien de situatie op de weg (veel ijs- en sneeuwresten) leek het verstandiger de juniorenwedstrijd over te slaan.
Dus, vanaf een uur of twaalf hoop ik er bij te zijn.
Ik heb er zin in in ieder geval. Het zullen geen makkelijke wedstrijden zijn. Glad, glibberig, koud, nat en mistig. Echt crossweer! Gelukkig hoef ik alleen maar aan de kant te staan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lol, sprinttop is al jaren aziatisch, canadees en amerikaans. Aangevuld met NL, wat polen, russen en duitsers.Quarantanove schreef:Eens , en het schaatsen , wat buiten NL een typische B-sport is en bovendien in zo'n steriele onwinterse hal gebeurt af voeren.beeb schreef:Als ik zo eens naar de Tjechische kampioenschappen kijk op http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 7-hlinsko/ dan kan veldrijden prima een olympische wintersport zijn
Das al meer dan in het veldrijden ooit zal gebeuren.
Allrounden is wel een typisch NL feestje.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Dat is voornamelijk door Wust en Kramer. Als je die er uit haalt ziet het er al een stuk internationaler uit. De Noren zijn ook op de weg terug.
Maak joe woar
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Op Ziggo kan je het kijken.