Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2016

dario
Forum-lid

dario 16 jul 2016 18:07

Normaal voorziet het reglement alleen een neutralisatie van de tijd bij een valpartij in de laatste drie kilometer van vlakke etappes, toch?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 16 jul 2016 20:15

Nee_Nee schreef:Hij rijdt voor Sky en die hebben maar éen doel. Froomy in het geel veilig naar Parijs brengen. Als dat lukt, ligt er een flinke bonus te wachten.
Het merendeel beschouwt zo'n tijdrit als een extra bijna rustdag. Zo weinig mogelijk energie verbruiken om die de volgende dagen aan te kunnen wenden is het devies. Wel vooraf even goed uitrekenen om de tijdrit niet buiten tijd af te werken. In het verleden wel eens gehoord dat een domestique die wel voluit de tijdrit reed daar voor op zijn ''donder'' kreeg van de ploegleiding.

LongTallErne
Forum-lid

Gebruikersavatar LongTallErne 16 jul 2016 20:25

afrit13 schreef:
AmstelGoldRaas schreef:Volgens Prudhomme stond er te veel wind voor dranghekken...
Misschien heeft hij gezegd dat er teveel wind stond om de dranghekken boven op te gaan halen... Zou lullig zijn als je vrachtwagen wordt omgeblazen
Heb me geergerd aan die Bullshit van de ASO. Stonden hekken genoeg die ze hadden kunnen verplaatsen. Vrijdag werden ze in die zelfde wind wel met vrachtwagens opgehaald. Opbouwen finish en omgeving was zoals gewoonlijk een grote chaos. Ontbreken van dranghekken is gewoon een blunder van de aso.

Sorry voor de late reactie... ben net terug van de Ventoux. De tour is elk jaar weer een beleving maar de gele trui die langs komt rennen met de fiets in zijn hand had ik nog nooit gezien :) Stond zo'n 75m achter het punt waar de de motor ineens dwars op de weg stond.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 16 jul 2016 20:25

Cavendish is wel een held hoor. Ik had het niet verwacht en denk met mij velen dat hij 4 etappes zou winnen. Het rijden op de baan heeft hem goedgedaan.
Maak joe woar

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 16 jul 2016 20:53

dario schreef:Normaal voorziet het reglement alleen een neutralisatie van de tijd bij een valpartij in de laatste drie kilometer van vlakke etappes, toch?
In gevallen waarin niet voorzien is, beslist de jury (harde regel).
Winnaars en koplopers worden nooit benadeeld (zachte regel).

LongTallErne
Forum-lid

Gebruikersavatar LongTallErne 16 jul 2016 21:24

Nee_Nee schreef:
dario schreef:Normaal voorziet het reglement alleen een neutralisatie van de tijd bij een valpartij in de laatste drie kilometer van vlakke etappes, toch?
In gevallen waarin niet voorzien is, beslist de jury (harde regel).
Winnaars en koplopers worden nooit benadeeld (zachte regel).
Alleen jammer dat de jury in de tour zo vaak discutabele beslissingen neemt. Bij de strijdlust bijvoorbeeld.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 16 jul 2016 22:05

Is wel heel voorspelbaar, is altijd een Fransman al heeft hij de hele dag in het wiel gehangen :mrgreen:
Fransen zijn een vreemd, chaotisch en zeer chauvinistisch volkje en dan winnen ze tenminste nog iets.....

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 16 jul 2016 22:08

Je kunt deze tour natuurlijk ook niet de prijs van de strijdlust aan een Nederlander geven.....

Tijanus
Forum-lid

Tijanus 16 jul 2016 23:31

TumTumTum schreef:Vroeger had je de 2e na Merckx, nu hebben we de 2e na Froome. Gewoon Froome negeren en hopen dat Bauke 2e wordt?
Een renner die in twee weken, met hulp van de sterkste ploeg in de Tour (en de jury), ene Bauke M. (een uitstekend aanklamper maar niet direct van het kaliber Contador/Quintana/Nibali/Aru of zelfs Valverde-in-topvorm) op welgeteld honderdenzeven seconden rijdt, is op dit moment natuurlijk niet te vergelijken met Merckx.

Gewoon aanvallen, die boekhouder! Bauke reed er wonderlijk makkelijk naar toe op de Ventoux. Zijn alle lichtgewichten verkouden geworden in de hagelbuitjes?

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 17 jul 2016 00:03

sharkman113 schreef: Fransen zijn een vreemd, chaotisch en zeer chauvinistisch volkje en dan winnen ze tenminste nog iets.....
En dat zijn nog de goede eigenschappen van ze....

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 17 jul 2016 06:39

mao schreef:
sharkman113 schreef: Fransen zijn een vreemd, chaotisch en zeer chauvinistisch volkje en dan winnen ze tenminste nog iets.....
En dat zijn nog de goede eigenschappen van ze....
Nou.......??
No pain no gain, no guts no glory!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 jul 2016 08:23

Tijanus schreef:
TumTumTum schreef:Vroeger had je de 2e na Merckx, nu hebben we de 2e na Froome. Gewoon Froome negeren en hopen dat Bauke 2e wordt?
Een renner die in twee weken, met hulp van de sterkste ploeg in de Tour (en de jury), ene Bauke M. (een uitstekend aanklamper maar niet direct van het kaliber Contador/Quintana/Nibali/Aru of zelfs Valverde-in-topvorm) op welgeteld honderdenzeven seconden rijdt, is op dit moment natuurlijk niet te vergelijken met Merckx.

Gewoon aanvallen, die boekhouder! Bauke reed er wonderlijk makkelijk naar toe op de Ventoux. Zijn alle lichtgewichten verkouden geworden in de hagelbuitjes?
Hier doe je voor de tour Bauke echt flink tekort. Q is ook kampioen plakken gebleken en moest lossen bij Bauke, waar is Aru en wat is er over van Contador na zijn schorsing?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie