Kuiper Trading
Danny, ik neem aan dat je dus bedoelt dat de full carbon qua looks een betere keus is?
Daar ben ik het wel mee eens, echter het schrikt me een beetje af als ik lees dat in nat weer de carbon remrand enorm te lijden heeft. Ik wil zo'n setje wel meer dan een paar jaar kunnen gebruiken.
Dus ratio vs. looks?
Daar ben ik het wel mee eens, echter het schrikt me een beetje af als ik lees dat in nat weer de carbon remrand enorm te lijden heeft. Ik wil zo'n setje wel meer dan een paar jaar kunnen gebruiken.
Dus ratio vs. looks?
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
Maar als je ze als tweede setje koopt waarom zou je dan moeilijk doen over regen? Gewoon als "mooi weer setje" gebruiken en op mindere dagen die EA70's steken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ik vind een full carbon veel mooier.
Als je ratio in het verhaal meeneemt, steek je gewoon je Eastons op een natte dag.
Maar als je geen koersen rijdt, hoe ernstig ben je dan daadwerkelijk aan het remmen tijdens een ritje?
Het klopt inderdaad dat een carbon remrand minder goed remt, maar er is een groot verschil tussen minder goed en slecht.
En als het laatste heb ik het nog nooit ervaren.
Het is een wat te kostbare zaak om te zeggen dat je het maar eens moest proberen, maar persoonlijk heb ik er nooit spijt van gehad dat ik voor full carbons heb gekozen.
Ook niet met windkracht 5 en volop regen. (ik rij overigens op 60mm hoge Infinito's)
Als je ratio in het verhaal meeneemt, steek je gewoon je Eastons op een natte dag.
Maar als je geen koersen rijdt, hoe ernstig ben je dan daadwerkelijk aan het remmen tijdens een ritje?
Het klopt inderdaad dat een carbon remrand minder goed remt, maar er is een groot verschil tussen minder goed en slecht.
En als het laatste heb ik het nog nooit ervaren.
Het is een wat te kostbare zaak om te zeggen dat je het maar eens moest proberen, maar persoonlijk heb ik er nooit spijt van gehad dat ik voor full carbons heb gekozen.
Ook niet met windkracht 5 en volop regen. (ik rij overigens op 60mm hoge Infinito's)
-
ericpeters
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Wissellen, zorgen dat je een complete 2e set blokken met houders hebt want als je de rubbers in de houders moet wisselen dan wordt je niet blij.
Ik zelf heb gewoon een BBB setje voor mijn alu wielen gekocht.
Ik zelf heb gewoon een BBB setje voor mijn alu wielen gekocht.

kappa-man schreef:en hoe doen jullie dat dan met de remblokken bij het steken van een andere wielset?
Kwestie van vier boutjes losdraaien en weer vastdraaien. Tenminste, zo deed ik het toen ik veel wisselde tussen LW's en Open Pro's. Kost je een minuut of drie.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Klopt, remblokken wisselen kost zeer weinig tijd of vaardigheden. Boutje los, blokje eruit, blokje erin, boutje vast.
Dus in dat opzicht is wisselen tussen velgen met alu en carbon remranden niet een issue.
Voor mij geldt primair de duurzaamheid van de full carbon velgen, naast alle andere voordelen uiteraard. Als de duurzaamheid van de Kuiper FCC50's ok is, dan is voor mij de keus duidelijk.
Dus in dat opzicht is wisselen tussen velgen met alu en carbon remranden niet een issue.
Voor mij geldt primair de duurzaamheid van de full carbon velgen, naast alle andere voordelen uiteraard. Als de duurzaamheid van de Kuiper FCC50's ok is, dan is voor mij de keus duidelijk.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
