Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 sep 2020 10:23

“De meerderheid van de Nederlanders staat nog altijd achter het coronabeleid van het kabinet maar niet op alle punten.”

75% vindt ofwel de huidig aanpak goed of juist nog te losjes.
25% vind de maatregelen te streng en wil juist minder regels.

En dan nu even in hetzelfde denigrerende toontje: Meneer 53x11 interpreteert de enquête graag zó dat het zijn eigen argumenten ten goede komt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 sep 2020 10:49

37 + 37 = 74, maar dat zal wel een afrondingsdingetje zijn. Iets verder kijken dan je neus lang is en je komt de hiervoor door mij genoemde tekst met cijfers tegen. Gewoon geciteerd, geen interpretatie.

Zo ingewikkeld te snappen is dat toch niet?

(Bijna twee-derde van de bevolking wil lossere of in ieder geval geen strengere regels... Het is maar hoe je het brengt)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 sep 2020 11:03

Ik zal het even voor je simplificeren:

53x11 vindt: “ Alles draait om proportie.
Bij "Corona" zijn de maatregelen t.o.v. het risico buitenproportioneel.”

Onderzoek I&O Research meet:
1.1 Steun voor coronamaatregelen stabiel hoog
Nederlanders staan nog steeds in (grote) meerderheid achter de coronamaatregelen. De manier waarop het kabinet omgaat met de coronamaatregelen in het algemeen heeft – voor de vijfde keer op rij – de steun van exact driekwart van de kiezers.
Ook de steun voor de maatregelen m.b.t. de gezondheid van Nederlanders is stabiel hoog (van 75% naar 77%1). De steun voor de economische maatregelen ligt iets lager (62%) maar is eveneens stabiel.”

Verder heb ik geen enkel oordeel over wat jij wel of niet vindt. Ik wil alleen maar even aangeven dat jouw mening niet representatief is voor Nederland, je behoort ermee namelijk tot de 25% minderheid

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 sep 2020 11:45

Blijkbaar onderschat je mijn verstandelijke vermogens (of wil je de indruk wekken dat mijn verstandelijke vermogens ondermaats zijn), maar (zonder in een wellus-nietus te willen vervallen):

- Ik ben het niet eens met het Corona-beleid (daarmee hoor ik, als ik ook met cijfertjes ga goochelen, tot een bijna twee-derde meerderheid volgens dezelfde enquete)
- Een minderheid (24%) van de ondervraagden vindt de maatregelen te streng
- Een minderheid (37%) van de ondervraagden vindt de maatregelen niet streng genoeg
- Een minderheid (37%) van de ondervraagden vindt de maatregelen goed
- Er is grote verdeeldheid (de strekking van het rapport)
- Geen enkele mening is representatief voor Nederland (zelfs de jouwe niet)
53x11 schreef: 10 sep 2020 10:49Zo ingewikkeld te snappen is dat toch niet?
EDIT: nabrander
IO-Research schreef:Dat een ruime meerderheid (75%) achter het coronabeleid van het kabinet staat, wil niet zeggen dat er geen kritiek is binnen deze groep of dat ze het op alle details eens zijn met de maatregelen.
baanfiets kopen?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 10 sep 2020 12:05

Volgens mij heb jij last van grootheidswaanzin als je 24% bijna twee-derde meerderheid vindt. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 sep 2020 13:13

Orlok schreef: 10 sep 2020 12:05 Volgens mij heb jij last van grootheidswaanzin als je 24% bijna twee-derde meerderheid vindt. :roll:
Ik had je qua leesvaardigheid iets hoger ingeschat eigenlijk.
(Zie reactie mackers)
baanfiets kopen?

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 10 sep 2020 13:17

53x11 schreef: 10 sep 2020 09:31 Je moet de analogie wel goed doorvoeren: Alcohol in het verkeer kan dodelijk zijn. In cafe's wordt alcohol geschonken. Iedereen die de afgelopen 24 uur in de buurt van een cafe is geweest (laten we dat checken met een app...) die mag geen auto besturen.
En voor de zekerheid mogen de gezinsleden van deze persoon dat ook niet.

Alles draait om proportie.
Bij "Corona" zijn de maatregelen t.o.v. het risico buitenproportioneel.

Vind ik dus
;-)
Het is niet mijn doel een perfecte analogie tot stand te brengen. Het punt dat ik duidelijk wil maken is dat we op allerlei vlakken regels en afspraken maken omdat dit niet overgelaten kan worden aan het gezond verstand van de bevolking. Dus ik vind het niet vreemd dat we dit ook proberen bij het beheersen van het virus.

Of de maatregelen buitenproportioneel zijn kan je een discussie over voeren. Ik vind snelheidsboetes ook niet proportioneel. Maar laten we in ieder geval concluderen dat "laat ze maar de corona krijgen, ik bepaal het zelf wel" dus niet de houding is waar we enig positief resultaat van mogen verwachten. En dan ben ik terug bij het punt wat ik een paar pagina's geleden al maakte in reactie op Daniel.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 sep 2020 13:35

Joseba schreef: 10 sep 2020 13:17 (...) Of de maatregelen buitenproportioneel zijn kan je een discussie over voeren.
Exact! Dat is precies wat we hier doen toch? ;-)
Joseba schreef: 10 sep 2020 13:17 (...)Maar laten we in ieder geval concluderen dat "laat ze maar de corona krijgen, ik bepaal het zelf wel" dus niet de houding is waar we enig positief resultaat van mogen verwachten. (...)
Ook dat zou je ter discussie kunnen stellen, en ik ben er zeker van dat ook tegen deze stelling best een aantal rationele argumenten tegenin te brengen zijn. Alleen is daar m.i. de tijd nog niet rijp voor en heb ik geen zin om er nu mijn vingers aan te gaan branden.

(Ik heb er trouwens, anders dan dat je wellicht zou verwachten, geen enkele moeite mee om me af en toe om pragmatische redenen aan te passen aan geldende regels of normen. Ook al vind ik ze vervelend en ontgaat me het nut. In de Franse supermarkt ging bij mij dus "gewoon" het muilkorfje op, om maar een voorbeeld te noemen.)
baanfiets kopen?

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 10 sep 2020 13:58

Muilkorfje, kulkapjes, deugmensen.... beetje kinderachtige retoriek die een laatdunkende indruk achterlaat. Helpt aan mijn kant niet om een volwassen inhoudelijke discussie te voeren.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 sep 2020 14:25

Precies. Het is de retoriek die bijv ook door Wilders graag gebruikt wordt. Alles in het belachelijke trekken, alles kleineren bagataliseren en ridiculiseren. Daarmee wordt het onmogelijk om een intelligente en volwassen discussie te voeren aangezien een partij in het debat, in mijn voorbeeld Wilders, totaal niet toelaat om ook maar één enkel argument serieus te nemen.
Zo zie ik dus ook al die retoriek aangaande mondkapjes.
En wat nog met meest verbazingwekkende is: in Nederland heeft bijna niemand hiermee te maken m.u.v mensen die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer.

Het argument: “in Frankrijk draag ik braaf mijn mondkapje” is al helemaal idioot. Hoezo draag ik braaf? Je komt de supermarkt gewoon niet in als je het niet doet. Je hebt dus gewoon geen keuze. Jezelf op de borst kloppen omdat je “braaf meedoet” is totaal niet aan de orde!
Als je er echt zoveel moeite mee hebt moet je uberhaupt niet naar een land gaan waar die plicht geld.

anderson99
Forum-lid

anderson99 10 sep 2020 14:35

Joseba schreef: 10 sep 2020 13:17
53x11 schreef: 10 sep 2020 09:31 Je moet de analogie wel goed doorvoeren: Alcohol in het verkeer kan dodelijk zijn. In cafe's wordt alcohol geschonken. Iedereen die de afgelopen 24 uur in de buurt van een cafe is geweest (laten we dat checken met een app...) die mag geen auto besturen.

Vind ik dus
;-)
Het is niet mijn doel een perfecte analogie tot stand te brengen. Het punt dat ik duidelijk wil maken is dat we op allerlei vlakken regels en afspraken maken omdat dit niet overgelaten kan worden aan het gezond verstand van de bevolking. Dus ik vind het niet vreemd dat we dit ook proberen bij het beheersen van het virus.

Of de maatregelen buitenproportioneel zijn kan je een discussie over voeren. Ik vind snelheidsboetes ook niet proportioneel. Maar laten we in ieder geval concluderen dat "laat ze maar de corona krijgen, ik bepaal het zelf wel" dus niet de houding is waar we enig positief resultaat van mogen verwachten. En dan ben ik terug bij het punt wat ik een paar pagina's geleden al maakte in reactie op Daniel.
Helemaal mee eens.

anderson99
Forum-lid

anderson99 10 sep 2020 14:36

Joseba schreef: 10 sep 2020 13:17

Vind ik dus
;-)

Helemaal mee eens.

Gesloten