Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
racedoc
- Forum-lid
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04
racedoc
14 dec 2014 20:53
Iedereen bedankt voor de complimenten, ga hem (helaas!) pas na de Kerst opbouwen vanwege werk en familieverplichtingen.
Speciaal voor Stuntman Mike:
Gewicht frame, maat 56 (inclusief bottom bracket lagers en nog geïnstalleerde liners

): 1151 gram
Gewicht vork (met volledige vorkbuis): 398 gram
Gewicht zadelpen: 204 gram
Als ik er aan denk zal ik het afgezaagde stuk van de vorkbuis meenemen en wegen, zodat het exacte gewicht van de vork bekend wordt.
-
boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
boswielrenner
15 dec 2014 07:54
Persoonlijk vind ik deze special edition uitvoering erg mooi.

Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
sharkman113
15 dec 2014 08:58
Gewicht frame, maat 56 (inclusief bottom bracket lagers en nog geïnstalleerde liners ): 1151 gram
Gewicht vork (met volledige vorkbuis): 398 gram
Gewicht zadelpen: 204 gram
voor een s-works in een niet te grote maat is dit gewoon het bewijs dat frames zwaarder i.p.v. lichter worden (voor wat het waard is).
-
racedoc
- Forum-lid
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04
racedoc
15 dec 2014 10:40
sharkman113 schreef:Gewicht frame, maat 56 (inclusief bottom bracket lagers en nog geïnstalleerde liners ): 1151 gram
Gewicht vork (met volledige vorkbuis): 398 gram
Gewicht zadelpen: 204 gram
voor een s-works in een niet te grote maat is dit gewoon het bewijs dat frames zwaarder i.p.v. lichter worden (voor wat het waard is).
Ik ben zelf niet echt een weightweenie. Als het zwaarder worden van de frames ten goede komt aan de sterkte van het frame dan heb ik dat toch liever dan met een erg licht frame in de marges gaan zitten van de sterkte.
Maw, liever een iets sterker frame wat dan ten koste gaat van het gewicht. Goede motivatie om zelf op gewicht te blijven

-
obbe
- Forum-lid
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 17 aug 2009 21:14
obbe
15 dec 2014 12:21
Net frame! Moet wel zeggen dat ik schrik van het gewicht. Ik heb hier een Canyon ultimate cf sl(dus niet de lichtere slx) frame staan in de grootste maat (3xl) en die weegt inclusief vork en liners 1510 gram. Had wel verwacht dat een topframe van Specialized in een kleine maat een stuk lichter zou zijn. Scheelt het gewicht van een S-works veel met een ‘normaal’ frame?
-
AlfaRomeoMito
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 okt 2014 16:07
AlfaRomeoMito
15 dec 2014 15:13
boswielrenner schreef:Persoonlijk vind ik deze special edition uitvoering erg mooi.
Contador zijn kleuren behoorden altijd tot de mooiere custom kleuren.
Spijtig genoeg wel in een Sl4 versie.
Het is me trouwens in foto's ook al opgevallen dat Quick step een serieuze vernieuwing tegemoet is gegaan:
- Van Sram Red naar Shimano Di2
- Van zipp onderdelen naar onderdelen van Fsa
- Zipp wielen zijn vervangen door de roval wielen van specialized zelf
Ook hebben de frames een nieuw, nog niet beschikbaar (koopbaar) kleur gekregen.
-
tommeke14
- Forum-lid
- Berichten: 2205
- Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57
tommeke14
15 dec 2014 16:05
Ik vind de SL4, zeker in het echt, toch mooier dan de SL5.
Verder horen SRAM en Zipp bij elkaar dus dat ze de hele boel omgooien is daar een gevolg van.
Jammer, vind FSA zelf nooit zo heel mooi.
-
Jorisvc
- Forum-lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 04 sep 2014 00:43
Jorisvc
15 dec 2014 16:14
obbe schreef:Net frame! Moet wel zeggen dat ik schrik van het gewicht. Ik heb hier een Canyon ultimate cf sl(dus niet de lichtere slx) frame staan in de grootste maat (3xl) en die weegt inclusief vork en liners 1510 gram. Had wel verwacht dat een topframe van Specialized in een kleine maat een stuk lichter zou zijn. Scheelt het gewicht van een S-works veel met een ‘normaal’ frame?
100g dacht ik...
-
AlfaRomeoMito
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 21 okt 2014 16:07
AlfaRomeoMito
15 dec 2014 16:38
tommeke14 schreef:Ik vind de SL4, zeker in het echt, toch mooier dan de SL5.
Verder horen SRAM en Zipp bij elkaar dus dat ze de hele boel omgooien is daar een gevolg van.
Jammer, vind FSA zelf nooit zo heel mooi.
In het echt is de SL4 idd mooier dan de nieuwe Tarmac.
Vind de afwerking ook beetje te wensen laten, al paar mensen gezien waar de lak al goed beschadigd is op de plaats van het gaatje waar je uw zadelpen moet vastzetten.
Geeft specialized echt geen rubbertje mee om dit gaatje te dichten?
-
tommeke14
- Forum-lid
- Berichten: 2205
- Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57
tommeke14
15 dec 2014 16:45
Wat slecht eigenlijk. Ik dacht wel dat er rubbertjes voor waren... Ik vind de SL5 vooral een beetje lomp en minder snel ogen.
-
MacE
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 29 nov 2014 07:13
MacE
16 dec 2014 13:49
Nieuw sinds vorig weekend:

-
racedoc
- Forum-lid
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04
racedoc
16 dec 2014 15:30
tommeke14 schreef:Wat slecht eigenlijk. Ik dacht wel dat er rubbertjes voor waren... Ik vind de SL5 vooral een beetje lomp en minder snel ogen.
Rubbertje wordt weldegelijk meegeleverd. Daarnaast is het denk ik belangrijk dat je met beleid je imbusdop gebruikt voor het vastzetten van de wedge.
@tommeke14: ik hoor graag je oprechte mening over mijn New Tarmac (zoals die officieel genoemd wordt) hoe hij oogt, ik ben het natuurlijk totaal niet met je eens
Ik ben toch begonnen met het opbouwen en alleen de kabels moet nog geïnstalleerd worden en de vorkbuis moet nog op maat gezaagd worden.