Cannondale
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Lint was eerst nog wat breder, maar je hebt gelijk. Gaat er af !!!!
Wielen tot nu toe prima, stijf genoeg, zoeven lekker maar heb er nog maar 4 ritjes mee gereden. Grootste nadeel is de zijwind gevoeligheid, maar dat is een keuze.
Wie mooi wil zijn moet wind vangen of zoiets..........
Wielen tot nu toe prima, stijf genoeg, zoeven lekker maar heb er nog maar 4 ritjes mee gereden. Grootste nadeel is de zijwind gevoeligheid, maar dat is een keuze.
Wie mooi wil zijn moet wind vangen of zoiets..........
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zeker een goede keus om het lint wat terug te halen. De windgevoeligheid van hoge wielen was voor mij puur gewenning, gewoon veel kilometers maken.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Zijwind idd geen echt groot probleem. Scheelt ook dat ik zo'n 80 kg ben en dan waai je minder vlot de weg af.JasperGR schreef:Zeker een goede keus om het lint wat terug te halen. De windgevoeligheid van hoge wielen was voor mij puur gewenning, gewoon veel kilometers maken.
Misschien een (goedkoop) voorwieltje met lage velg er bij als het echt hard waait. Maar voor over 2 weken in Tenerife gewoon met hoge velg en af en toe in de wind hangen, geen straf............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
-
- Forum-lid
Rij zelf met 38mm hoog carbon in mijn EVO en geen last van zijwind. Minder nog als met mijn stalen Gios met handgespaakt..
Ik rijd zelf met 46 mm in mijn Supersix, eigenlijk zelden last van de wind. En hier in Groningen waait t veel harder en vaker dan op de Heuvelrug.
-
- Forum-lid HC
Ook 46mm, echt geen probleem. Minder last van zijwind als dat je bv met de mtb de weg opgaat.
En hier langs de kust waait het ook wel eens..........
En hier langs de kust waait het ook wel eens..........