Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Glasgow 2023

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 11 aug 2023 18:15

JayKay.1 schreef: 11 aug 2023 18:07 Al heeft hij niet de mooiste techniek vandaag 😉
T’s gelukkig ook geen jury sport 😜

bever
Forum-lid

bever 11 aug 2023 18:16

Jans schreef: 11 aug 2023 16:36
Sulla schreef: 11 aug 2023 16:14
NuitKor schreef: 11 aug 2023 15:17
Je gaat wel heel kort door de bocht. Vooral bij tijdrijden moet je mentaal in orde zijn. Zodra je onderweg gaat denken waarom wil ik dit, is het voorbij. Tijdrijden is net als een uur lang je vinger tussen de deur houden. Het doet pijn, maar je kan het nog net aan. Als je dan mentaal vermoeid bent, gaat dat niet.

Ik rij zelf ook tijdritten en dat zijn er maar een paar per jaar. Toch betrap ik mij er wel eens op tijdens het afzien te denken "waarom wil ik dit?". Deze dames rijden veel meer koersen en hebben veel meer druk, dus ik kan mij dat goed voorstellen.

Dan kan je wel denken, het zijn profs, dus ze moeten dat kunnen. Het blijven wel mensen en juist de gedacht "Ik ben prof dus ik mag niet klagen" zorgt juist voor extra druk.
Desondanks had ik het stoerder gevonden als ze eerder tegen haar ploeg/coach had gezegd dat de tank zo leeg was.
En het was zeker stoerder geweest om uit te rijden al is het maar uit respect naar je ploeggenoten die graag hadden willen starten.
Ik dacht dat nagenoeg alle topsporters bij een sportpsycholoog lopen. Die had dat toch moeten merken? Of zij nu net niet? Maar volgens mij was ze een beetje laat met accepteren dat er iets niet goed zit. Had ze beter voor de tijdrit kunnen doen. Had haar zelf een hoop ellende bespaard. Toch hoop ik echt voor haar dat wat rust haar weer op het niveau brengt. Goede rijdster.
Grenzen aangeven (bij jezelf en bij anderen) is nou niet direct de kernkwaliteit van mensen met (klinisch) mentale problemen. Het komt nu over alsof deze dame heel bewust kiest om halverwege af te stappen. Ik denk ook dat ze haar last te laat heeft geaccepteerd. We zien steeds meer dat sporters het taboe durven te doorbreken (Osaka, Biles, Iniesta). Wat dat betreft vind ik het ook stoer van Marlen Reusser dat ze hier eerlijk voor durft uit te komen. Voor anderen komt dit helaas te laat (Robert Enke, Lieuwe Westra e.a.)

Hoop dat ze de boel weer bij elkaar krijgt !

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 11 aug 2023 18:16

De wel heel dik ingestopte race radio op de borst doet me terugdenken aan camelbak gate van Schleck van jaren terug. Serieus, dat levert Remco vandaag gewoon de winst op ten opzichte van Ganna :lol: .

Tja, blijkbaar letten de UCI officials weer eens niet op bij de start.

Ach hij heeft er hard genoeg voor gefietst verder, daar niet van.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 11 aug 2023 18:21

@thestudent
Moeten we die reactie van jou nu serieus nemen?
Take a break ...

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 11 aug 2023 18:24

Ik ben niet anti remco of voor Ganna.

En deze reactie is serieus. Camelbaks mogen met reden al 10 jaar niet op de buik gedragen worden. Dit is bedoeld als aero mod. Vult ruimte op de borst perfect op. En splits ook nog eens lucht links en rechts. Seconden winst en op zeker in de wind tunnel getest.
evenepoel aero kogel radio mod.jpg
Bedenk het nu in remco's aero houding en de vorm is absoluut perfect.

nog even een mooi profiel shot
remco zijprofiel.jpeg
Maargoed de medailles zijn overhandigd. Dus remco heeft gewonnen. En daar slaap ik niet slechter van hoor.
Laatst gewijzigd door thestudent op 11 aug 2023 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 11 aug 2023 18:27

Ok, wist ik niet,

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2023 18:29

Knappe zege!

En slim van de ploeg dat ze die maas/onoplettendheid hebben gebruikt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

KristofS87
Forum-lid

KristofS87 11 aug 2023 18:32

thestudent schreef: 11 aug 2023 18:24 Ik ben niet anti remco of voor Ganna.

En deze reactie is serieus. Camelbaks mogen met reden al 10 jaar niet op de buik gedragen worden. Dit is bedoeld als aero mod. Vult ruimte op de borst perfect op. En splits ook nog eens lucht links en rechts. Seconden winst en op zeker in de wind tunnel getest.

remco zijprofiel.jpeg

Maargoed de medailles zijn overhandigd. Dus remco heeft gewonnen. En daar slaap ik niet slechter van hoor.
In de Tour heeft Vingegaard dit ook gedaan, was het toen een probleem?

Meerdere renners hebben dit toegepast trouwens.

Is ook gewoon de communicatieapparatuur dus geen bidon of drinkwaterzak

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 11 aug 2023 18:34

NuitKor schreef: 11 aug 2023 15:17
Je gaat wel heel kort door de bocht. Vooral bij tijdrijden moet je mentaal in orde zijn. Zodra je onderweg gaat denken waarom wil ik dit, is het voorbij. Tijdrijden is net als een uur lang je vinger tussen de deur houden. Het doet pijn, maar je kan het nog net aan. Als je dan mentaal vermoeid bent, gaat dat niet.

Heb je die docu gezien? Haar gedrag heeft niets met (mentale) vermoeidheid te maken, maar met wie ze is.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 11 aug 2023 18:38

Ik heb dit deze week nogal gezien, ook bij de vrouwen. Ine Beyen heeft daar tijdens het commentaar geven vragen over gesteld hoe dit in combinatie met borsten zit, de vraag werd (ludiek) doorgeschoven naar Bert Blocken.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 11 aug 2023 18:40

De communicatieapparatuur zelf is maar een klein vierkant kastje. Die zien we vaak genoeg op de rug. Het gaat om de vorm die ze ervan maken, met noppenfolie een handdoekje of iets anders simpels.

Uci verbied in principe alle onnodige aero modificaties los van kleding. Hydratiepack is niet eens verboden, maar moet op de rug gedragen worden en ook gebruikt worden als hydratie en kleiner zijn dan 0.5l. Inmiddels is de vorm die remco ervan gemaakt heeft al wel ongeveer het volume van een 0.5liter.

Uci moet gewoon consequent de eigen regels naleven en er dus korte metten mee maken. Al bij de start dus, achteraf is te laat en levert alleen ellende op. Dan mag je alsnog wel het radiotje op de buik doen, maar niet extra omhullen, maar gewoon net als op de rug in een zakje.

Kan je wel sokken meten, maar dit levert meer voordeel op.

Maargoed dat je ermee wegkomt is in het wielrennen hetzelfde als ineens is het legaal.

Het goede nieuwe voor amateurs is is dat bierbuiken ( mits je alsnog diep kan zitten ) aero zijn in een tijdrit. En grote borsten bij vrouwen waarschijnlijk ook.

Btw ganna had ook het radiotje op de buik. Alleen dan zonder iets eromheen gewikkeld. Zie het verschil in profiel
Afbeelding
Laatst gewijzigd door thestudent op 11 aug 2023 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2023 18:43

KristofS87 schreef: 11 aug 2023 18:32

remco zijprofiel.jpeg

In de Tour heeft Vingegaard dit ook gedaan, was het toen een probleem?

Meerdere renners hebben dit toegepast trouwens.

Is ook gewoon de communicatieapparatuur dus geen bidon of drinkwaterzak
Is dat zo. Is me toen niet opgevallen. Zag het vandaag bij wout en bij Evenepoel.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie