Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het "nieuwe" Puck Moonen topic

marsman
Forum-lid
Berichten: 2422
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 29 dec 2020 09:02

Kom op Pukkie, rij de eerste koers volgend jaar eens top 20. Zou het oprecht tof vinden en ben benieuwd hoe dit draadje zich dan weer gaat vullen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 dec 2020 12:46

Als je een keer top 20 rijdt in een willekeurige koers, ben je tenslotte al bijna wereldkampioen...
Campagnolo Ultra Dork

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4428
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 29 dec 2020 13:06

Als je geen hoge verwachtingen hebt, dan heb je in de topsport helemaal niets te zoeken. De juiste mentaliteit heeft puck dus duidelijk wel. Het lijkt mij namelijk dat elk van de renners en rensters, dergelijke verwachtingen heeft en najaagt. Op welk niveau dan ook.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 29 dec 2020 13:31

scottwilko schreef: 29 dec 2020 13:06 Als je geen hoge verwachtingen hebt, dan heb je in de topsport helemaal niets te zoeken. De juiste mentaliteit heeft puck dus duidelijk wel. Het lijkt mij namelijk dat elk van de renners en rensters, dergelijke verwachtingen heeft en najaagt. Op welk niveau dan ook.
Daar heb je wellicht wel een puntje, maar je verwachtingen en ambities (zeker als je die zo duidelijk uitspreekt) moeten wel enigszins in overeenstemming met je prestaties zijn.

Anders gaan ze als een molensteen om je nek hangen, en bij teamsporten krijg je het bijkomende effect dat je teamgenoten je totaal niet meer serieus nemen en niet voor je willen werken.

Zo hadden wij in het (hockey) team een technisch heel handige jonge spits, die vond dat hij al bij een topclub had moeten zitten en eigenlijk ook al in het NL elftal. Maar iedereen om hem heen zag dat hij niet in staat was om die technische vaardigheden te vertalen naar een efficiënte manier van spelen. Dus iet wat overdreven gesteld 100 mooie acties maar nul doelpunten of assists. Nu was dat normaal bij onze club niet zo'n probleem geweest, maar in combinatie met zijn grote ambities/bek was dat snel exit. En hij heeft die topclub, en laat staan het NL elftal ook nooit gehaald.

Een oude (jeugd) keeper daarentegen, die ooit maar was gaan keepen omdat hij in het veld te veel moest rennen heeft uiteindelijk 263 interlands gespeeld.

daapser
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2020 12:43

daapser 04 jan 2021 14:34

Tja bij een teamsport is het inderdaad wel van belang dat er een hecht team is. Een individu met grote ambities helpt daar niet echt mee inderdaad :lol:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 04 jan 2021 16:17

Dat ligt er maar net aan. Als heel het team die ambitie deelt dan is dat prima.
Het gaat wringen als een aantal erg ambitieus is en een aantal totaal niet.

In het hockeyteam van mijn zoontje zat een jongen die een euro per goal kreeg van zijn opa en oma. Die scoorde dus 1 a 2 keer per wedstrijd en vergat 6 assists te geven waaruit 6 keer zou zijn gescoord. Dan wringt het wel in het team..

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 04 jan 2021 16:51

daapser schreef: 04 jan 2021 14:34 Tja bij een teamsport is het inderdaad wel van belang dat er een hecht team is. Een individu met grote ambities helpt daar niet echt mee inderdaad :lol:
Een individu met grote ambities kan prima passen in een team, ook als hij openlijk uitkomt van die ambities. De ambities moeten simpelweg in lijn zijn met de prestaties/talent.

En om het te vertalen naar fietsen......als je weet dat jouw teamgenoot wereldkampioen wil worden.

Rij je voor hem/haar je het snot voor de ogen als je weet dat hij/zij het waar kan maken (en het een goed teamgenoot is).

Maar je benen voelen als lood zodra je weet dat het allemaal gebakken lucht is.


ps: En (groot) ouders die geld geven voor doelpunten moeten ze ter plaatse euthanaseren. Daarmee kweek je echt k*t mentaliteit. Zodra je dat als coach doorhebt moet je zo'n kind gewoon een paar weken (rechts) achter zetten. Komen de ouders waarschijnlijk binnen een week klagen en kan je ze meedelen dat hij daar het rest van het seizoen blijft staan zolang ze met euro's strooien.

daapser
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 nov 2020 12:43

daapser 04 jan 2021 17:15

Dat is inderdaad een goed punt @Sulla !
Daarmee is zeker nog een leuke foto van Puck verdient ;)
Afbeelding

Hopelijk gaan we haar snel weer in actie zien!

nellyc
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2020 22:40

nellyc 04 jan 2021 17:46

RonaldH76 schreef: 28 dec 2020 21:46 Ben geen hater, vind het alleen raar dat je ambities uitspreekt die je niet of nauwelijks waar maakt.

Waarop zijn ze gebaseerd?
Hier ook geen hater! Sterker nog, Puck haar verhaal heeft mij gebracht tot het beginnen met wielrennen :) Ben benieuwd @Ronald welke ambities je precies bedoelt. Ik denk namelijk dat Puck haar uiterste beste doet.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 04 jan 2021 19:22

Kijk, dat vind ik nou iets moois om te lezen. Iemand die is begonnen met wielrennen vanwege Puck.
Zoiets doe je dus niet vanwege haar prestaties (want die zijn er nauwelijks), maar omdat Puck mensen kennis laat maken van een sport waar ze anders misschien nooit naar om hadden gekeken.

Ik zou het tof voor Puck vinden als ze daadwerkelijk op een hoger niveau kan gaan presteren, maar vind het ook helemaal prima als ze op haar huidige manier doorgaat!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 jan 2021 19:34

nellyc schreef: 04 jan 2021 17:46
RonaldH76 schreef: 28 dec 2020 21:46 Ben geen hater, vind het alleen raar dat je ambities uitspreekt die je niet of nauwelijks waar maakt.

Waarop zijn ze gebaseerd?
Hier ook geen hater! Sterker nog, Puck haar verhaal heeft mij gebracht tot het beginnen met wielrennen :) Ben benieuwd @Ronald welke ambities je precies bedoelt. Ik denk namelijk dat Puck haar uiterste beste doet.
timo2.0 schreef: 22 dec 2020 15:45
Wielrenster Puck Moonen wil niet langer in dienst rijden: “Ik ga niet mijn hele leven knechten”

Puck Moonen (24) was deze week te gast bij de podcast Day1. Daarbij liet ze uitschijnen dat ze komend jaar graag haar kans wil gaan als kopvrouw bij haar wielerploeg.

De populaire Nederlandse wielrenster is momenteel actief voor Team Chevalmeire Cycling, maar is niet langer de meest gevolgde ‘Hollander’ op Instagram. Haar 513.000 volgers werden onlangs gepasseerd door de 521.000 volgers van ene Mathieu van der Poel.

“Ik heb Instagram in eerste instantie aangemaakt om te kijken wat vrienden doen, want ik ontmoette met het wielrennen best wel veel mensen. En die woonden allemaal ver weg, dus. Maar toen liep dat een beetje uit de hand. Het is nooit mijn doel geweest om groot te worden op Instagram, maar dat is vanzelf gegroeid. En toen merkte ik dat je er wel wat mee kan. We hadden het niet breed thuis en ik kon via sponsors een fiets krijgen of zo. En ja, nu heb ik een leuk leven.”

Hielp daarbij: haar contract bij de Lotto Soudal Ladies. “Dat had ik eigenlijk niet verwacht”, aldus Moonen. “Ik fietste niet echt goed, ik vond het gewoon leuk. Ik reed af en toe wel wat wedstrijden omdat ik m’n rijbewijs had gehaald en zo eindelijk naar koersen kon. Toen kwam ik ineens bij die ploeg terecht, heb ik alles laten vallen qua studies, en dacht ik fuck it. Ik had er nooit bij stilgestaan dat ik het kon maken als profsporter. Ik kreeg een gratis fiets en kledij. Daar moest je blij mee zijn. Dus ik begon het toen wat op te pikken, die sponsordeals. Dat ben ik dan zelf gaan fiksen. Zoals een auto, want ik had die van m’n ouders eens in de sloot gereden (lacht). Toen had ik ineens een Mercedes. Ik had ook hoog ingezet, dus Peugeot heb ik niet benaderd.”

Moonen begon pas serieus met fietsen op haar 20ste, maar gelooft nog steeds rotsvast in haar kunnen. “Ik heb beseft dat ik hier best wel goed in ben”, zegt ze tussendoor. Volgend jaar wil ze haar “kans krijgen” in kleinere wedstrijden. “Ik wil niet mijn leven lang knecht spelen”, klinkt het. En in 2024 wil Moonen wereldkampioen worden. Op dezelfde leeftijd (28) als haar vriend, BMX-er Twan van Gendt. Die leerde ze kennen nadat haar relatie met Eli iserbyt afliep. “Nochtans had ik toen gezegd om nooit nog iets te beginnen met een topsporter”, aldus de Nederlandse. “Maar ik las een verhaal over Twan in Helden Magazine, herkende mezelf erin en begon hem te volgen op Instagram. Zijn teamgenoten vonden dat best cool en zeiden dat hij een berichtje moest sturen...”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201222_94233944
Kopvrouw worden is voor iemand als Puck toch wel een grootse ambitie te noemen...

Tenzij je zo groen bent dat je dat helemaal niet in kan schatten....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 04 jan 2021 20:01

Keezx schreef: 04 jan 2021 19:34 Kopvrouw worden is voor iemand als Puck toch wel een grootse ambitie te noemen...

Tenzij je zo groen bent dat je dat helemaal niet in kan schatten....
Hier nog een link naar een mooie foto van Puck met bijschrift van Leon van Bon die de situatie naar mijn idee goed omschrijft
https://www.instagram.com/p/CJBLmOth4Je/

Plaats reactie