Nog gefietst vandaag?
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 29 Maart 2005
>Staan kan bijna niet want dan slipt het achterwiel door.Dan was de weg zeker nat?Gr, Diogenes
Ja, op een behoorlijk stuk was het nat en glad. Plus de keitjes zijn erg glad. Eng stukkie weg!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
fitseflitser
- Forum-lid
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14
En met die ouwe zuigerstangen lig je nog steeds voor op mij. Ben benieuwd wie er nou wie moet duwen de 29e......
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
Bijna 100 km (dat is 98 km) gefietst vanmiddag. Valt me niet tegen na een week training. Lekker zonnetje, wel veel meer wind tegen dan mee, maar das ook training.
<a target="_blank" href= "http://i35.photobucket.com/albums/d167/ ... on</a> ! <a target="_blank" href= "http://i35.photobucket.com/albums/d167/ ... ida</a><br>
<br>
<br>
<br>
<br>
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43543
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heerlijk nog 45km weggetrapt vanavond in rustig tempootje. Even de geneugten van de zomertijd proeven 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Bijna de hele dag droog tot 17.30 uur , nog een uurtje te gaan voor de eerste gezamelijke woensdagrit met de club , begint het te regenen. Dus om 18.30 uur is dus de vraag met hoevelen zullen we die eerste rit van 32 km afleggen . 18 man aan de start ,allemaal nog lichtelijk vrolijk en zuiver , maar dat snel veranderen. Niet dat het echt hard regent , het miezert wat , maar de weg is nat en op diverse plaatsen ligt er ook modder wat dus een beeld geeft van een ATB tocht na afloop. Ik ben slim genoeg om d=een regenjack aan te trekken , komt de modder beter vanaf.
Hopelijk is het zondagmorgen lekker droog voor de eerste zondagtocht met de groep , +/- 54 km.
Lekker staat voor de volgende dagen droog weer op het programma.
Hopelijk is het zondagmorgen lekker droog voor de eerste zondagtocht met de groep , +/- 54 km.
Lekker staat voor de volgende dagen droog weer op het programma.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Vandaag moet nog komen...
Maar gisteren weer achter de brommer getraind, ruim twee uur. Zes blokken als volgt gedaan: zeven minuten wedstrijdtempo met aan het einde brommer voorbij sprinten, acht minuten herstel. Totaal 78.3 km gereden. Het was echt heel zwaar en ik moest wel een paar keer een gat laten vallen en dan heel hard roepen: "Wacht effe!" Maar je wordt er wel sterk van. Volgende week weer... spannend...
Maar gisteren weer achter de brommer getraind, ruim twee uur. Zes blokken als volgt gedaan: zeven minuten wedstrijdtempo met aan het einde brommer voorbij sprinten, acht minuten herstel. Totaal 78.3 km gereden. Het was echt heel zwaar en ik moest wel een paar keer een gat laten vallen en dan heel hard roepen: "Wacht effe!" Maar je wordt er wel sterk van. Volgende week weer... spannend...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43543
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat is dan je snelheid achter de brommer Christy?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 31 Maart 2005
Wat is dan je snelheid achter de brommer Christy?
Met de blokken wedstrijdtempo tussen 45 en 50 km/u. Alleen het laatste blok tussen 50 en 53 km/u.
Tijdens het herstel wisselt het tussen 35 en 40 km/u. Afhankelijk van mijn hartslag, die dan onder 160 moet blijven.
Bij de warming up rijden we tussen 30 en 35 km/u. Maar ik vind de snelheden niet zo belangrijk, het gaat om mijn hartslag. Die moet tijdens de blokken wedstrijdtempo rond de HF zitten die ik ook tijdens de wedstrijd haal en bij de sprint op het einde naar maximaal. Tijdens het herstel moet die onder 160 komen.
Grappig... onderweg kwamen we een wielrenner tegen die achter de auto zat met de klep omhoog. Die had waarschijnlijk minder last van de wind...
Wat is dan je snelheid achter de brommer Christy?
Met de blokken wedstrijdtempo tussen 45 en 50 km/u. Alleen het laatste blok tussen 50 en 53 km/u.
Tijdens het herstel wisselt het tussen 35 en 40 km/u. Afhankelijk van mijn hartslag, die dan onder 160 moet blijven.
Bij de warming up rijden we tussen 30 en 35 km/u. Maar ik vind de snelheden niet zo belangrijk, het gaat om mijn hartslag. Die moet tijdens de blokken wedstrijdtempo rond de HF zitten die ik ook tijdens de wedstrijd haal en bij de sprint op het einde naar maximaal. Tijdens het herstel moet die onder 160 komen.
Grappig... onderweg kwamen we een wielrenner tegen die achter de auto zat met de klep omhoog. Die had waarschijnlijk minder last van de wind...
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 31 Maart 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 31 Maart 2005
Wat is dan je snelheid achter de brommer Christy?
Met de blokken wedstrijdtempo tussen 45 en 50 km/u. Alleen het laatste blok tussen 50 en 53 km/u.
Tijdens het herstel wisselt het tussen 35 en 40 km/u. Afhankelijk van mijn hartslag, die dan onder 160 moet blijven.
Bij de warming up rijden we tussen 30 en 35 km/u. Maar ik vind de snelheden niet zo belangrijk, het gaat om mijn hartslag. Die moet tijdens de blokken wedstrijdtempo rond de HF zitten die ik ook tijdens de wedstrijd haal en bij de sprint op het einde naar maximaal. Tijdens het herstel moet die onder 160 komen.
Grappig... onderweg kwamen we een wielrenner tegen die achter de auto zat met de klep omhoog. Die had waarschijnlijk minder last van de wind...
Dat is ook een manier, ik zit liever achter een brommer, lijkt me toch iets makkelijker om overzicht te houden.
(het is overigens wel eens voorgekomen dat bij een clubritje een auto op deze manier een groepje "terugreed" nadat wij ze er af handden gereden
)
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 31 Maart 2005
Wat is dan je snelheid achter de brommer Christy?
Met de blokken wedstrijdtempo tussen 45 en 50 km/u. Alleen het laatste blok tussen 50 en 53 km/u.
Tijdens het herstel wisselt het tussen 35 en 40 km/u. Afhankelijk van mijn hartslag, die dan onder 160 moet blijven.
Bij de warming up rijden we tussen 30 en 35 km/u. Maar ik vind de snelheden niet zo belangrijk, het gaat om mijn hartslag. Die moet tijdens de blokken wedstrijdtempo rond de HF zitten die ik ook tijdens de wedstrijd haal en bij de sprint op het einde naar maximaal. Tijdens het herstel moet die onder 160 komen.
Grappig... onderweg kwamen we een wielrenner tegen die achter de auto zat met de klep omhoog. Die had waarschijnlijk minder last van de wind...
Dat is ook een manier, ik zit liever achter een brommer, lijkt me toch iets makkelijker om overzicht te houden.
(het is overigens wel eens voorgekomen dat bij een clubritje een auto op deze manier een groepje "terugreed" nadat wij ze er af handden gereden
Quoten: Origineel geplaatst door fitseflitser op 30 Maart 2005
En met die ouwe zuigerstangen lig je nog steeds voor op mij. Ben benieuwd wie er nou wie moet duwen de 29e......
@ Fitseflitser :Ach, mijn uithoudingsvermogen ligt niet meer op dat vooroorlogse niveau. Ook mijn herstelvermogen laat te wensen over. Dat moet ik helaas accepteren. Na een flinke klim moet ik even recupereren en mijn benen voelen dan behoorlijk pijnlijk aan. Voorlopig moet ik nog de 100 km onder de knie krijgen in mijn uppie. Voorlopig nog een paar 60 of 75 km tochtjes en dan maar eens een poging wagen en zien waar het schip strandt Fitseflitser! Zelfs mijn zonen klagen over hun conditie omdat ze tot nu toe nog maar 300 km hebben gereden. Desondanks werd mijn oudste zoon dinsdagavond clubkampioen bij de Mol (C- Amateurtjes dan wel) Afijn we zien wel hoe het gaat de 29ste. Ik ga in ieder geval NIET op kop rijden! Lekker achter de goedgetrainde jonge ruggen "in het hol rijden"
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955