Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mei 2011 12:54

Het was gewoon een beetje een klungelige actie van de persoon die het hek in de stuurde, hij had 't makkelijk kunnen halen. Maar de renner die door Hunter wordt beet gepakt is Sascha Modelo van Colnago.

Overigens is Vicioso van Androni nog behoorlijk rap, die heeft nog wel een kansje nu alle sprinters naar huis zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stokie
Forum-lid

stokie 20 mei 2011 13:34

Het heeft ook met enig respect te maken denk ik. Cavendish heeft een treintje, als je dan ook een rappe man hebt, moet je ook een treintje opzetten en niet 1 mannetje ergens tussen dat treintje kwakken.
Overigens is Vicioso als B-sprinter meer afhankelijk van een situatie als in etappe 3, waarin hij met een groepje aankomt.. De echte massasprints wint hij al tijden niet meer...

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 mei 2011 13:45

Ja maar je hebt een verschil tussen respect en racen.

Ik vind het onzin dat je niet in een treintje mag zitten van iemand anders, kom nou.

Kijk, als je daar in komt door onsportief gedrag, dat is wat anders. Maar als jij je daar gewoon ingefietst hebt, dan mag dat toch zeker wel.

Wat is de volgende stap, even remmen zodat Cavendish kan winnen?

stokie
Forum-lid

stokie 20 mei 2011 13:58

onzin.. Die gozer van androni hoort daar gewoon niet... Die heeft geen topspurter om af te zetten. Dit heeft niets met techniek of tactiek te maken. Als lampre een mannetje er tussen zet is dat enigszins begrijplijk, maar androni hoort niet de trein van HTC te willen ontregelen, daar hebben ze zelf geen belang bij. Dan heb je dus het respect voor je collega's die met kunst en vliegwerk hun sprinter afzetten aan de finish..
Wat wel mooi was hiervan, dat cavendish in een zetel zat, en dat de sprinter van androni, Ferrari, andermaal op waarde is geklopt en (redelijk kansloos) 4e of 5e werd

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mei 2011 14:25

Wie zegt dat het doel was om de trein te ontregelen? Grote kans dat ze 't bij HTC wel prima vinden als hij maar 200 meter op kop rijdt maakt dat al een groot verschil voor Renshaw.
Afbeelding

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 20 mei 2011 14:30

rbr schreef:Als ze hier zelf volle bak naar beneden gaan is iedere verdere discussie over hun eigen veiligheid per definitie ongeloofwaardig.

Ff terugkomen op mijn eigen woorden: De beslissing omtrent die onverharde afdaling is iets anders genomen blijkt uit de kolom van Bruyneel in de Telegraaf.....
Twitter: @rbruijns

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 mei 2011 14:32

rbr schreef:
rbr schreef:Als ze hier zelf volle bak naar beneden gaan is iedere verdere discussie over hun eigen veiligheid per definitie ongeloofwaardig.

Ff terugkomen op mijn eigen woorden: De beslissing omtrent die onverharde afdaling is iets anders genomen blijkt uit de kolom van Bruyneel in de Telegraaf.....

ja.. wat staat daar dan...? (heb geen telegraaf, vind het een rotkrant, maar ja, wil het wel weten :-P)

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 20 mei 2011 14:38

MrT schreef:ja.. wat staat daar dan...? (heb geen telegraaf, vind het een rotkrant, maar ja, wil het wel weten :-P)

Daar hoef je die krant niet voor te hebben, gewoon te vinden op internet:

http://www.telegraaf.nl/telesport/colum ... html?p=9,1

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 20 mei 2011 14:45

Turbo66 schreef:
Jan W.F. schreef:
Turbo66 schreef:+1 Het heeft op zich niets met "sturen" te maken maar meer met inschatten en anticiperen.

Anticiperen ís nou juist sturen. In feite is sturen (procesmatig beschouwd) een negatieve terugkoppeling: je wilt bijv. over een rechte lijn fietsen, en je moet steeds bijsturen = corrigeren om dat te bereiken. Inschatten heeft hier weer betrekking op als gaat om hoe goed iemand in staat is om te corrigeren. Verder geredeneerd ligt aan dit inschatten zoiets als "techniek" ten grondslag.

Huhh, inschatten als "techniek" leg me dit nog eens uit.

Bijna over het hoofd gezien. Techniek is precies zoals hierboven staat. Het slaat op het beheersen van een bepaalde vaardigheid. Ik denk dan, ter vergelijking met iets anders, bijv. even aan pianospelen. Juist daar speelt het inschatten een grote rol; weten wanneer je je hand moet verplaatsen, en waar je hem dan precies neer moet zetten. Hoe meer je hierop traint, hoe beter je daarin wordt, dus je vaardigheid=techniek wordt beter. Zelfs muzikaliteit - alhoewel een vaag begrip -kun je trainen, voor een deel althans, omdat het hier niet alleen door techniek bepaald wordt, maar ook aanleg. Er zijn overigens mensen die vinden dat het begrip muzikaliteit niet bestaat, en dat alles op hard ploeteren neerkomt. Met pianospelen bestaat er alleen niet zoiets als een "levensgevaarlijk risico", zoals je dat bij het afdalen met hoge snelheid wel hebt.
Wel een risico op een blessures, waar ik alles van weet lol Maar dat is weer een ander verhaal.

Als er dus al iets is dat de een beter dan de ander maakt in het afdalen, dan heeft dit volgens mij alles met psychologische factoren te maken. In een situatie met "spanning" en "angst" doe je nu eenmaal soms rare dingen. En als je angstig bent, dan zul je waarschijnlijk ook niet zo graag op het afdalen willen oefenen (trainen), hetgeen weer ten koste gaat van je afdaaltechniek...

Zo maar even wat gedachten...

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 20 mei 2011 14:48

rbr schreef:

Ik ben het met de giro organisatie eens dat het geen argument is dat men nu pas in de gaten heeft hoe gevaarlijk die afdaling is. Het parcours was al lang genoeg bekend en vanaf toen is de Monte Crostis vaak genoeg ter sprake gekomen. Maar ik kan heel goed begrijpen dat de renners hun mening hebben bijgesteld na het ongeluk met Weylandt en ik vind ook dat de organisatie dit zou moeten meewegen. Ik vind ook dat deze afdaling niet in een wedstrijd thuis hoort.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mei 2011 19:15

En het gaat weer geweldig met de beelden van de Giro, tussen de foto's door hebben we zo nu en dan even bewegend beeld...

Algemeen klassement lijkt wel wat saai te worden, Contador met Rujano weer een minuut voorsprong.
Afbeelding

immo
Forum-lid

Gebruikersavatar immo 20 mei 2011 19:16

Beelden zijn inderdaad zeer slecht vandaag.

Plaats reactie