Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

1,5 cm!?

chris80
Forum-lid

chris80 09 dec 2020 17:33

Naast de hoogte moet je ook even de reach bepalen. Dit kun je oa narekenen op bikegeo.net. Vul de gegevens in van de fiets die je wil hebben en je eigen fiets en je weet zo wat je aan moet passen.

De rest vd geo maakt niet zoveel uit. Zadelhoogte is gelijk en zadel kun je schuiven zodat je gelijk zit tov je BB

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 09 dec 2020 20:00

Hootie schreef: 09 dec 2020 17:08
Lcsmet schreef: 09 dec 2020 16:07
Hootie schreef: 09 dec 2020 16:00 .................
De optie om op mijn 9.0 het stuur 1,5 cm lager te zetten hou ik zeker in achterhoofd..........
Jij wil echt de moeite niet doen om je stuur op je huidige fiets te verlagen he?
Dan kan je 100-en kilometers testrijden in plaats van nu een rondje in de winkel.

Plaats je even een foto van je huidige fiets.
Wat is je drop zadel-stuur op je huidige fiets?
Tuurlijk wel, mijn twijfel zit erin dat de geometrie anders is bij de sl6. Wanneer ik alleen de stuurhoogte met 1,5 cm verlaag op de 9.0 en dat levert geen probleem op vraag ik me af of ik dan kan concluderen dat de sl6 past. Dat is toch niet alleen afhankelijk van de stuurhoogte.

Foto plaatsen lukt niet. Ik heb geen url-link voor mijn foto's

Hootie
Citeer-bijlage-bestanden toevoegen-naar waar een afbeelding staat-voeg toe-verstuur.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 13 dec 2020 22:38

Hootie schreef: 09 dec 2020 16:00 Ik heb morgen een afspraak bij een zaak om de SL6 te proberen en om 4 andere fietsen (die zij geselecteerd hebben) te bespreken/bekijken. Dit is niet de zaak van de bikefit. De bikefit heb ik bij een fysiotherapeut (ex-wedstrijdrijder) die niet bij een winkel werkt laten doen.
De optie om op mijn 9.0 het stuur 1,5 cm lager te zetten hou ik zeker in achterhoofd.

Hootie
In een ander topic staat je huidige fiets ondertussen te koop.
Welke fiets heb je dan uiteindelijk gekocht en in welke maat?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie