In 2021 heb ik met drie maten 320km gereden. Vanuit Zuid-Limburg naar Luxemburg en terug. Met 3500 HM. Was te gek. Op 19 juni, niet de langste, wel een lange dag.
Mijn tip: hulp onderweg. We hadden om de 55km een stop met eten en drinken. Ouders van een van de jongens. Auto volgeladen met eten en drinken en stoelen. Maakte de tocht makkelijker dan gedacht.
Na iedere twee uur en een beetje even zitten, kopje koffie/cola, vlaai, broodjes, koude pasta en snoep. Had die dag de 400 kunnen volmaken, zo goed voelde ik me (goed getraind en voor mijn doen licht….).
Wat me altijd bij is gebleven: dat het heel vet is om naar toe te werken en het te doen. Zo veel indrukken, zo veel mooie momenten. Heel gaaf.
Lange afstandsrit
-
- Forum-lid
Michiel
-
- Forum-lid
Das jammer. Dan is een strakkere planning nodig om langs plekjes te komen waar je kunt eten en drinken. Lijkt me iets ingewikkelder, maar nog altijd goed te doen.
Michiel
Afgelopen weekend kennis gemaakt. Hartstikke leuke club fietsers. Heel divers er is altijd wel iemand ook qua snelheid waar je bij aan kan sluiten. Doen ritten van 200/300/400/600 en soms een 1000 km. https://www.randonneurs.nl/. Gewoon inschrijven, fiets pakken, beetje eten en gaan.
Zo is het mij ook vergaan. Bij 200km ritten tref je een bonte verzameling onbekenden waar er áltijd een paar tussen zitten die jouw tempo rijden. Soms rijd je een stukje alleen en dan haal je weer een paar in of je wordt bijgehaald. Erg afwisselend.
hun fietsen.
Alleen is het dan wel handig om gezamelijk start te hebben.
Afgelopen weekend was het vrij starten tussen 8u en 9u.
Ik heb dan wel weer hoop mensen gezien, maar als je als langzamere rijder dan rond 9 uur start ga je weinig mensen zien.
Al was afgelopen zaterdag nou niet echt het weer om gezamelijk te rijden, solo kon je jezelf tenminste beetje warm trappen
Ik heb dan wel weer hoop mensen gezien, maar als je als langzamere rijder dan rond 9 uur start ga je weinig mensen zien.
Al was afgelopen zaterdag nou niet echt het weer om gezamelijk te rijden, solo kon je jezelf tenminste beetje warm trappen

Zaterdag was een uitzondering, het startcafé is tijdelijk gesloten, dus er moest geïmproviseerd worden. Over 2 weken verwachten we dat probleem niet bij de Buren.DDX schreef: ↑14 dec 2022 16:00 Alleen is het dan wel handig om gezamelijk start te hebben.
Al was afgelopen zaterdag nou niet echt het weer om gezamelijk te rijden, solo kon je jezelf tenminste beetje warm trappen![]()