Ik heb ze in het verleden wel eens hergebruikt (ivm vervange shifter) maar beste is om nieuwe te monteren aangezien je ze mogelijk wel wat vervormt bij aandraaien schroef/bout (of hoe je dat ding ook noemt)
edit: ik heb het dus over de olive.
De insert kan je gewoon laten zitten, zou wat zijn als je die iedere keer moet vervangen dan zou je nml ook leidingen moeten vervangen want om die te verwijderen moet je leiding inkorten...
schijfremmen of velgremmen
Dan zijn ze vervormd, ik ben net een nieuwe fiets aan het opbouwen en daar schuif je die olive's er gewoon zo overheen en bewegen vrij.
Of gewoon laten zitten en kijken wat er gebeurd als je ze gewoon weer aansluit, ik heb de olive toen ik shifter vervangde niet echt naar olive gekeken.
Of gewoon laten zitten en kijken wat er gebeurd als je ze gewoon weer aansluit, ik heb de olive toen ik shifter vervangde niet echt naar olive gekeken.
-
- Forum-lid HC
Hangt van het merk af, hope kun je makkelijk hergebruiken.
Sram is me nog niet gelukt. Shimano nog nooit mee gewerkt.
Sram is me nog niet gelukt. Shimano nog nooit mee gewerkt.
Ik heb die olive ook hetgebruikt, gewoon laten zitten.
Maar dat wil jij toch ook doen ?
Verwijderen van de insert moet er idd stukje leiding vanaf.
-
- Forum-lid HC
Ik heb gisteravond na schade mijn rechtershifter moeten vervangen, heb alles laten zitten en zo overgestoken.
Ben benieuwd of het gaat lekken, normaal moet je de insert en olijfje vervangen wat gepaard gaat met het inkorten van je leiding.
Voorlopig even aankijken, bij lekkage ga ik alsnog over tot het vervangen van bovenstaande.
Ben benieuwd of het gaat lekken, normaal moet je de insert en olijfje vervangen wat gepaard gaat met het inkorten van je leiding.
Voorlopig even aankijken, bij lekkage ga ik alsnog over tot het vervangen van bovenstaande.
-
- Forum-lid HC
Olijfjes (die al op een leiding zitten) zijn prima te hergebruiken hoor, zoals gezegd worden die van Hope zelfs met een sleuf geleverd zodat ze te hergebruiken zijn. Ik heb dit al vrij veel keren gedaan en nooit een enkel probleem.
Vraagje: heb je de remolie laten zitten of alles vervangen?scottpch schreef: ↑22 dec 2020 07:43 Ik heb gisteravond na schade mijn rechtershifter moeten vervangen, heb alles laten zitten en zo overgestoken.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.t2300 schreef: ↑21 dec 2020 19:50 Edit: je bericht waarop ik hieronder reageerde is verdwenen.
In principe heb je gelijk dat het terug erin kan.
Maar feitelijk vervang je bij een knelkoppeling alles. Ik zou het doen, om evt lekken, nu en op termijn te voorkomen.. Die olive zet zich in de nieuwe rem. Mocht je oude olive reeds beschadigd zijn door zetten ga je op termijn lek krijgen
Mijn andere bericht heb ik verwijderd omdat ik vond dat ik daarin eigenwijs was. 2 man gaven mij hetzelfde duidelijke antwoord en daar begon ik aan te twijfelen. Je onderste regel in deze laatste post, over de beschadigde olive, is voor mij het beste argument.
Ik ging er al vanuit dat dit de reden was. Voor die paar euro in totaal ga ik me niet een hoop gedoe op de hals halen. Een paar remblokken afschrijven is duurder.