Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ten einde raad ivm rugklachten!

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 08 jul 2010 14:42

wat wil je nu|?

Je wil advies, gaat toch maar een eigen keuze maken. Verwacht dat de behandelende persoon een toverdokter is, is hij dit niet, zeg je dan maar een fysio te zoeken, maar blijf je intussen toch zelf dokteren.

Sorry als ik erg bot ben, maar kan erg slecht tegen dit soort dingen.

Zoek een goede manueeltherapeut en geef hem even de kans!
~live fast, die young ~

roro27
Forum-lid

roro27 08 jul 2010 15:09

wat verwacht je dan van een therapeut? Sim-sa-la-bim de therapeut tovert met zijn toverstokje en ik ben beter...
Ik ben in november aangereden in mijn auto van achteren aangereden. Gevolg nek -en rugklachten waarvan ik zoiets had die gaan wel over na een aantal behandelingen bij de fysio. Helaas ben ik nu nog steeds onder behandeling maar er begint licht aan het einde van de tunnel te komen. En ja soms kan ik wel fietsen en soms even niet. Dan geniet ik juist van de momenten dat ik wel kan fietsen.
Moraal: geef het even de tijd....
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 08 jul 2010 15:37

@j2.0 met de oefening (Cook hip lift) die je in je laatste bericht noemt heb ik wel enige ervaring. Het is een oefening die vaak in een core stability programma gebruikt wordt als een van de oefeningen voor gevorderden.

Ik zou je niet aanraden om op eigen houtje met dit soort oefeningen te beginnen. Wanneer je deze namelijk niet goed uitvoert bestaat de kans dat je alleen maar meer last van je rug krijgt. Ga dus niet zomaar zelf experimenteren met core stability, maar doe het onder begeleiding van een goede fysio (misschien zelfs als onderdeel van je behandeling).

Verder sluit ik me helemaal aan bij voorgaande schrijvers. Verwacht niet dat je rugklachten net zo makkelijk overgaan als bijvoorbeeld een hoofdpijntje. Aspecifieke rugklachten (klachten waar geen duidelijk oorzaak voor gevonden kan worden) zijn te behandelen, maar het kan wel veel tijd kosten. Vertrouw dus op je behandelaar en blijf met hem/haar communiceren. Geef duidelijk aan wat jouw wensen en verwachtingen zijn en laat weten hoe je lichaam voor jouw gevoel reageert op de behandeling. Zo kun je vervolgens samen tot een oplossing komen.

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 08 jul 2010 15:43

j2.0 schreef:Inmiddels voor de eerste keer bij een osteopaat geweest. Daarna meteen gefietst, echter helaas zonder resultaat. Ik probeer 4 behandelingen in het totaal en dan moet het toch echter beter worden.

Dat is al niet erg slim, zelfs dom! Na zo'n behandeling moet je minstens één dag en liefst 2 dagen rusten of het zeker kalm aan doen.

Ik ben in ieder geval zeer content van mijne osteopaat. Had ik het vroeger geweten, ik zeker al jaren geleden gestart met deze therapie.

j2.0
Forum-lid

j2.0 08 jul 2010 16:18

Mooi dat ik domme dinge doe... Dat scheelt een hoop complexiteit.
De osteopaat waar ik kwam adivseerde me zelfs om direct weer te gaan fietsen. Dus op advies van hem heb ik dat gedaan.

Daarbij beloofde hij me zeer snel vooruitgang. Ook daarom dat ik vrij snel kritisch ben.
Als laatste zet ik mijn vraagtekens bij het rechtzetten van mijn ingewanden...

Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd: chiropractor, fysio en osteopaat en ik voel me het beste bij fysio.

Maar goed... Bedankt iig voor de reacties en ook de kritische! Behalve de reactie betreft mijn intelligentie ;)
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

hansmulder
Forum-lid

hansmulder 08 jul 2010 22:48

je zou eens een brooks zadel kunnen probereen , ik rij met een swift , wel erg hard eerste uurtje daarna prima zitten.

Plaats reactie