Het Grote Pyeongchang topic
Moet de titel van dit topic niet veranderd worden in "het grote Olympische schaatstopic"?
Want mogelijk was het jullie ontgaan, maar er wordt daar in Korea dus ook nog aan een stuk of wat andere sporten gedaan!
Want mogelijk was het jullie ontgaan, maar er wordt daar in Korea dus ook nog aan een stuk of wat andere sporten gedaan!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ach, op het Norgefietskûförum hebben ze het waarschijnlijk vooral over langlaufen ofzo.
Ik kijk heel veel sporten, maar sommigen ben ik ook snel klaar mee. Halfpipe is 5x mooi, maar daarna heb ik het wel gezien. Biatlon, langlaufsprint, etc vind ik dan veel mooier omdat het m/v tegen m/v is zonde jury inbreng.
Ik kijk heel veel sporten, maar sommigen ben ik ook snel klaar mee. Halfpipe is 5x mooi, maar daarna heb ik het wel gezien. Biatlon, langlaufsprint, etc vind ik dan veel mooier omdat het m/v tegen m/v is zonde jury inbreng.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Heb redelijk veel skiën gekeken, ook daar toch ook best veel verrassingen zoals eigenlijk ieder Olympisch (of Olumpisch zoals MvN het zegt) toernooi.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De klassieke ski onderdelen blijven ook mooi ja. Vooral de afdaling imho.
Wie is MvN?
Wie is MvN?
Goh, ja, wat heet verrassingen: het blijft natuurlijk een eendagswedstrijd, en in die zin niet onvoorspelbaarder dan elke andere eendagswedstrijd. Het is tenslotte ook niet zo dat Lindsey Vonn of Sofia Goggia in de wereldbeker telkens weer op het podium eindigen. Enkel Ledecka (tot dusver één top-10-plaats in een WB-wedstrijd: ze is dus heus ook wel eens skiester!) en Muffat-Jeandet (als die op het combiné-podium staat, was de afdaling kennelijk niet zwaar genoeg) waren echt verrassend - en natuurlijk het niet-winnen van Shiffrin op de slalom... (wat op zich wel leuk is voor de concurrenten - niet haar verlies, maar wel de wetenschap dat ze dus toch niet onklopbaar is!)
Wel benieuwd of Ledecka nu ook in het snowboarden nog een prijs pakt: dat zou wellicht een unicum zijn, medailles in twee verschillende sporten op eenzelfde Olympiade! (of - quizvraag! - zijn er al precedenten op dat vlak?)
Wel benieuwd of Ledecka nu ook in het snowboarden nog een prijs pakt: dat zou wellicht een unicum zijn, medailles in twee verschillende sporten op eenzelfde Olympiade! (of - quizvraag! - zijn er al precedenten op dat vlak?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Da's toch die van dwdd?
Het is geen unicum, ik heb net even gezocht maar er zijn meerder sporters die in 2 verschillende disciplines in 1 Olympiade medailles gehaald hebben. Dat is wel een hele tijd geleden, in 1924, Johnny Weismuller in het zwemmen en waterpolo, maar ook een noren in langlauf en noordse combinatie. Meer recente uitslagen heb ik niet gevonden.
edit* inderdaad Jorien ter Mors op deze spelen, Hoorde net op de radio waar men zich af vroeg of ze de eerste in de geschiedenis zou zijn, vandaar dat ik even ben gaan zoeken.
edit* inderdaad Jorien ter Mors op deze spelen, Hoorde net op de radio waar men zich af vroeg of ze de eerste in de geschiedenis zou zijn, vandaar dat ik even ben gaan zoeken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nu ja, shorttrack en langebaanschaatsen blijven allebei wel schaatsdisciplines natuurlijk (je hebt tenslotte ook skiërs die scoren in de afdaling en in de slalom) - maar Johnny Weismuller is inderdaad een goeie! (was ik vergeten) 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Shorttrack en langebaan: enige overeenkomst is dat het op ijs gebeurt.....
Laurine van Riessen bijna. En dan zou het om zomer- en winterspelen gaan. Hoeveel atleten zijn er geweest die dat hebben gehaald? Misschien in 2020 alsnog op de wielerbaan.