Alles over vakanties op én met de fiets
-
walter-
- Forum-lid HC
walter-
27 mar 2018 20:34
Zullen natte kasseien worden.
De paterberg is steiler dan de koppenberg. Maar de kans dat je op de laatste fietsend boven geraakt is laag door de grote massa... ontspan dus, en zet je verwachting niet te hoog...

. Samen naar boven wandelen is niet zo erg.
Omdat de koppenberg sneller nat ligt, de kasseien slechter liggen, vind ik hem moeilijker dan de paterberg.
Walter
-
walter-
- Forum-lid HC
walter-
29 mar 2018 13:26
haha:: ondertussen geven ze zaterdag droog! Laten we samen hopen...
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
29 mar 2018 15:41
Hoop dat ik genezen ben tegen zaterdag. Gisteren koorst en veel hoesten, vandaag op het randje van koorts en minder hoesten (voelde me vanmorgen erg goed, gewoon gaan werken, ging best tot ik thuis kwam dan terug slechter)
Als het morgen iet erg veel beter is, zullen het geen 230km worden zaterdag (vorig jaar ook al pech voor LBL, buikgriep)
Het is me precies niet gegund om eens een monument te rijden

-
Pallieter
- Forum-lid
Pallieter
29 mar 2018 18:38
walter- schreef: ↑27 mar 2018 20:34
Zullen natte kasseien worden.
De paterberg is steiler dan de koppenberg. Maar de kans dat je op de laatste fietsend boven geraakt is laag door de grote massa... ontspan dus, en zet je verwachting niet te hoog...

. Samen naar boven wandelen is niet zo erg.
Omdat de koppenberg sneller nat ligt, de kasseien slechter liggen, vind ik hem moeilijker dan de paterberg.
Walter
Koppenberg is volgens mij toch steiler hoor. Ook moeilijker omdat die na het steile stuk nog een eind blijft stijgen. Terwijl je bij de Paterberg quasi meteen boven bent.
-
Eddy Merckx
- Forum-lid
Eddy Merckx
31 mar 2018 13:21
De eersten.zouden nu gearriveerd moeten zijn
-
De Windmolen
- Forum-lid
De Windmolen
01 apr 2018 07:51
De Koppenberg was inderdaad van beneden naar boven wandelen ivm drukte. Verder overal toch boven geraakt met af en toe een keertje roepen, Het was wel harken met 25 achter

. Verder mooie koers om een keer meegemaakt te hebben maar geef mij maar de Ardennen klassiekers.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
01 apr 2018 08:48
Balen!
-
Zino
- Forum-lid
Zino
01 apr 2018 09:15
Het was inderdaad heel druk op de hellingen maar dat wist ik op voorhand. De sfeer en organisatie was top. Ik ergerde me vooral aan het het asiociaal gedrag van sommigen. Als er sommige familie of vrienden zagen staan aan de kant van de weg was het alsof ze elkaar in 10 jaar niet gezien hadden. Van links naar rechts in een groepje van een man of 30-40 zonder aangeven en dan nog eens goed in de remmen gaan heb ik meerdere keren gezien. Ook boven op de hellingen stoppen waar ze wilden. Liefst in het midden van de weg om te wachten op hun collega's of om uit te hijgen. Ik twijfel voor de volgende editie...
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...
-
walter-
- Forum-lid HC
walter-
01 apr 2018 11:08
Enig dit jaar: de wind die goed zat richting Oudenaarde. Nog nooit zo vlot die laatste 10km afgehandeld.
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
01 apr 2018 12:12
Gedaan, afgestreept van de lijst om nooit terug te komen.
Ik moet zeggen, het was erg goed georganiseerd. Heel veel kruispunten goed afgezet en heel veel seingevers.
Ik ook te poot gestaan op de Koppenberg, voor de rest overal boven geraakt. Op de Pater was het maar nipt omdat er vlak voor mij iemand besloot om in het midden van de weg te stoppen (1x11 is niet ideaal op de Pater

), ik geraakte er juist langs maar achter mij stonden ze dus wel te voet.
Ik was wat ziek maar ik ben er toch geraakt, 255km in totaal (van thuis met de fiets naar de start gereden en dan na de finish nog 7km naar de McDonalds waar mijn vrouw stond te wachten)
-
Matthias.
- Forum-lid
Matthias.
02 apr 2018 16:26
Goed georganiseerd. Ik geef Zino wel 100% gelijk. Aan het einde van de Paddestraat was het een korte afdaling tot de bevoorrading. Blijkbaar had iemand heel veel zin om te stoppen in de bocht en de weg over te wandelen. Gelukkig kwam ik niet te snel af, Maar heb hem toch geraakt. Nog niet eens een excuus gekregen en die man reed gewoon het parcour af.
Op de helling viel alles nog wel mee. Overal boven geraakt, behalve de koppenberg. Ik weet niet hoe de weg er namiddag bij lag, maar voormiddag wat het heel vettig en vochtig. Niemand gezien die naar boven kon rijden.
-
liemburg
- Forum-lid
liemburg
03 apr 2018 15:50
Er was in de info aangegeven dat er een kleine omleiding bij de Koppenberg is. Omdat ik deze in al die jaren altijd opgewandeld ben vanwege de drukte deze omleiding besloten te pakken. Echter wel vreemd dat deze niet stond aangegeven, gelukkig kon een seiner me de richting wijzen. Was de weg voor de Koppenberg naar rechts volgen (de weg waaruit de profs komen), na een nog steeds redelijke klim op asfalt weer aangesloten op de route in de afdeling. Goede bevallen en de klikkers onder de pedalen zijn mooi heel gebleven. De Koppenberg had ik op vrijdagmiddag al gereden en kon vrij naar boven rijden(wel hijgend en puffend)
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo