Edge 520 of Elemnt of toch de Elemnt Bolt?
Heeft ook iemand ooit een route geüpload via Afstandmeten.nl?
Volgens schrijven hier kun je een GPX link sturen via je mail naar je telefoon en
dan deze op de Wahoo overzetten.
De site Afstandmeten.nl gebruik ik nl. heel veel om routes uit te zetten,
hele makkelijke site hiervoor.
Volgens schrijven hier kun je een GPX link sturen via je mail naar je telefoon en
Bikers are not alone
- alliance_0
- Forum-lid
Indien het GPX bestand op je telefoon staat, bijvoorbeeld in een email of een dropboxmap, of een website, kan op het GPX bestand klikken en kiezen voor Elemnt om zo het bestand op je apparaat te krijgen.
Ik weet niet of je op die site een GPX betand kan opslaan. Gebruik de site nooit.
Ik weet niet of je op die site een GPX betand kan opslaan. Gebruik de site nooit.
moet wel lukken als je een gpx op je telefoon krijgt.puffdaddy schreef: ↑07 aug 2017 21:56 Heeft ook iemand ooit een route geüpload via Afstandmeten.nl?
echter gaan er geen route aanwijzingen volgen.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Ja, ik had begrepen dat je alleen turn by turn aanwijzingen kunt gebruiken met RidewithGPS of Komoot. En van andere sites kun je wel een route uploaden maar dan kun je alleen een "kruimelspoor" volgen oftewel de pijltjes volgen.
Klopt toch of niet?
Klopt toch of niet?
Bikers are not alone
klopt. Ik vind kruimelspoor volgen trouwens meer dan voldoende om een route te volgen.
Klopt inderdaad.
Ik gebruik Gpsies, en dat werkt prima. Zelfs een route maken op de iPhone lukt gewoon.
Geen aanwijzingen, maar dat wil ik dan ook niet.
Ik gebruik Gpsies, en dat werkt prima. Zelfs een route maken op de iPhone lukt gewoon.
Geen aanwijzingen, maar dat wil ik dan ook niet.
Ja, GPSies is ook een hele fijne site die ik "vroeger" ook altijd gebruikte, nu nog eens af en toe.
Ik weet denk ik genoeg en ga nog een afscheidsritje fietsen met mijn route rolletje.
Zal toch wel emotioneel worden na al die trouwe jaren van dienst
Batterij was altijd vol, gaf altijd de juiste afslagen, gevaarlijke punten en plaatsnamen aan.
Maar je moet ook een beetje mee met de tijd en als routeplanner van de groep
dien je eigenlijk toch wel de route bij je te hebben.
Nu zette ik de route uit en mailde ik die door aan andere uit de groep,
die zowat allemaal een GPS computer bezitten
Dag makker:
Ik weet denk ik genoeg en ga nog een afscheidsritje fietsen met mijn route rolletje.
Zal toch wel emotioneel worden na al die trouwe jaren van dienst

Batterij was altijd vol, gaf altijd de juiste afslagen, gevaarlijke punten en plaatsnamen aan.
Maar je moet ook een beetje mee met de tijd en als routeplanner van de groep
dien je eigenlijk toch wel de route bij je te hebben.
Nu zette ik de route uit en mailde ik die door aan andere uit de groep,
die zowat allemaal een GPS computer bezitten

Dag makker:

Bikers are not alone
Uiteindelijk gekozen voor de Wahoo Elemnt,
voornamelijk vanwege het iets grotere scherm t.o.v. de Bolt.
Lijkt me inderdaad wel makkelijker als je route-uitzetter bent.
Allemaal bedankt voor jullie inbreng.
Na een aantal ritten zal ik laten weten hoe de Elemnt bevalt.
voornamelijk vanwege het iets grotere scherm t.o.v. de Bolt.
Lijkt me inderdaad wel makkelijker als je route-uitzetter bent.
Allemaal bedankt voor jullie inbreng.
Na een aantal ritten zal ik laten weten hoe de Elemnt bevalt.
Bikers are not alone
Niet na een aantal ritten maar na één ritje al effe wat vraagjes over de Wahoo Elemnt.
Ten eerste zeer duidelijk scherm, ik had een route ingeladen via Ride with GPS.
Ging goed, machtig is de richtingaanwijzing d.m.v. de ledjes boven.
Af en toe gingen de LED lichtjes links ook knipperen terwijl ik deze toch op uit had staan.
Hierover dus een vraagje; komt dit omdat de route is upgeload via RidewithGPS Turn by Turn?
Leken volgens mij te knipperen bij gevaarlijke punten, maar ik kan het mis hebben.
Iemand hier een verklaring voor?
Nog een vraagje; ik heb de Wahoo speedsensor gemonteerd en deze werd ook onmiddellijk herkend, ik heb dezelfde wielomtrek ingesteld als mijn gewoon (Sigma) fietscomputertje.
De afstand van de fietscomputer komt altijd overeen met de uitgezette route.
De rit die ik er in had gezet zou volgens Ride with GPS 51,1 km lang zijn.
De rit exact na gefietst, kom ik uit op 52,1 km. Het gewone kilometer tellertje klopte wel.
Als ik nu de wielomtrek op de snelheidssensor op automatisch zet, zou dan de afstand beter overeen komen met de afstand die het zou moeten zijn volgens de ingegeven route van RWGPS?
Mooi speelgoed zo'n GPS fietscomputer.
Ten eerste zeer duidelijk scherm, ik had een route ingeladen via Ride with GPS.
Ging goed, machtig is de richtingaanwijzing d.m.v. de ledjes boven.
Af en toe gingen de LED lichtjes links ook knipperen terwijl ik deze toch op uit had staan.
Hierover dus een vraagje; komt dit omdat de route is upgeload via RidewithGPS Turn by Turn?
Leken volgens mij te knipperen bij gevaarlijke punten, maar ik kan het mis hebben.
Iemand hier een verklaring voor?
Nog een vraagje; ik heb de Wahoo speedsensor gemonteerd en deze werd ook onmiddellijk herkend, ik heb dezelfde wielomtrek ingesteld als mijn gewoon (Sigma) fietscomputertje.
De afstand van de fietscomputer komt altijd overeen met de uitgezette route.
De rit die ik er in had gezet zou volgens Ride with GPS 51,1 km lang zijn.
De rit exact na gefietst, kom ik uit op 52,1 km. Het gewone kilometer tellertje klopte wel.
Als ik nu de wielomtrek op de snelheidssensor op automatisch zet, zou dan de afstand beter overeen komen met de afstand die het zou moeten zijn volgens de ingegeven route van RWGPS?
Mooi speelgoed zo'n GPS fietscomputer.
Bikers are not alone
- alliance_0
- Forum-lid
Ook de wielomtrek die in je Sigma computer staat is niet nauwkeurig, omdat die omtrek van een aantal verschillende factoren afhankelijk is. Neem maar eens de tabellen van verschillende fietscomputers en je zal sowieso zien dat bijna elk merk een andere waarde hanteert. Je kan die ingestelde omtrek in je Elemnt een beetje aanpassen om de jouw vertrouwde afstand te krijgen, maar geloof niet dan niet dat dat ook de exacte afstand is. Ook geloof ik niet dat de afstanden in RWGPS of een andere routeplanner exact zijn.
Natuurlijk is dit afhankelijk van diverse dingen gewicht, bandenspanning enz.
Inderdaad zou ik de wielomtrek kunnen aanpassen van de sensor (eventueel een paar keer)
totdat de afstand (gevoelsmatig) gelijk staat met de ingegeven route.
MAAR...... wat als ik de wielomtrek bij de sensor op automatisch zet?
Inderdaad zou ik de wielomtrek kunnen aanpassen van de sensor (eventueel een paar keer)
totdat de afstand (gevoelsmatig) gelijk staat met de ingegeven route.
MAAR...... wat als ik de wielomtrek bij de sensor op automatisch zet?
Bikers are not alone