Alles over vakanties op én met de fiets

ANWB topic: Hoe te rijden naar vakantiebestemming?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 jul 2017 16:32

Quarantanove schreef: 22 jul 2017 10:40
wasbeer2006 schreef: 22 jul 2017 00:00 Ik vind het hele zwitserland een drama, wat een k land om te rijden en ze kunnen er daar ook nooit zo om lachen als je watvharder rijd.
Dat is juist een positief aspect van dat land. Ik neem aan dat je bedoelt daze niet mals zijn met als je gepakt wordt als je te hard rijdt? Traden ze hier maar net zo op. Zou een reductie betekenen in het aantal verkeersdoden.
Ik hoef er niet met 180 doorheen, maar eerst dat gekloot met die chicane bij de grens. Dan 93 keer van 70 naar 100, naar 120 en weer terug, dan de gothard en dan weer die chicane bij como.

120 is prima, op sommige stukken wat zachter, maar elke paar kilometer man man man. ik rijd liever veel harder, maar dat is voor de meeste niet zo,n goed plan, dus daar hoor je mij niet over.

Dode vallen er over het algemeen niet zoveel op snelwegen, meer op provinciale wegen. Snelheid is tegenwoordig echt wel het laatste probleem op de weg. De smartphones, alcohol, linksrijden moeten ze eens iets aan doen, maarja dat kost geld, lekker makkelijk met je flist autootje aan de kant levert geld op.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2017 17:12

Ik vind ook die snelheidswisselingen erg lastig. Even een bord missen en je bent de sjaak. En inderdaad die ellende bij de grensovergangen.
Maar ja, je moet wat over hebben voor je vakantie :-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

cimecaron
Forum-lid

cimecaron 23 jul 2017 17:17

De snelheidswisselingen in Duitsland is ook iets om helemaal gaar van te worden. En de Duitsers trappen overal netjes op de rem. Komen de baustellen nog overheen. Rij veel liever in België en Frankrijk.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2017 17:34

Ik ook liever Fr. Het fijne rijden in Dld is er al paar jaar niet meer.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 jul 2017 20:47

Ja de franse tol kost wat, maar vind het ook fijn gewoon 130/140 op je tellertje.
Schiet het prima op.

Maargoed het stuk zwitserland heb ik er zeker voor over, je kan beter een uurtje bij de gothard staan wachten dan een uurtje in duitsland.

dario
Forum-lid

dario 24 jul 2017 09:54

In Frankrijk wisselt de maximumsnelheid toch ook de hele tijd tussen 130 en 110?
Met dat verschil dat er in Zwitserland een logica in zit: 100 in tunnels en op knooppunten, 120 elders; in Frankrijk lijken de borden vaak gewoon lukraak neergezet...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2017 10:19

In FR is het vooral het stuk vanaf de luxemburgse grens tot het begin van de tolweg wat lastig is. Snelheidwisselingen rond Thionville, Metz, etc en nergens 130. Eenmaal op de tolweg is het gewoon lekker rijden.

hopjes
Forum-lid

hopjes 24 jul 2017 11:09

3 weken geleden naar siena vanuit Apeldoorn, via duitsland, ulm, fernpass, brennerpas gereden... Fernpas was sukkelen ivm campers. In duitsland tussen Frankfurt en Stuttgart enorm veel baustelle-files.
Zaterdag terug vanuit Trento via brennerpass, munchen, nurnberg gereden, minder baustelle en geen files.

Gezien ook eerdere ervaringen zou ik Gardameer, Venetie enz... en alles onder Bologna via duitsland, munchen, brennerpass doen.

Vorig jaar Annecy op de heenweg via Duitsland gedaan, terug via ardennen/belgie. De belgie route via Luxemburg, ardennen, Maastricht heeft wel echt mn voorkeur. Maar dat komt door al die baustelles in duitsland.

In duitsland, oostenrijk zijn de toiletten bij benzine pomp en de bijbehorende restaurants wel weer een zegen vergeleken bij zwitserland/frankrijk. En als ik op vakantie ga met mijn gezin heb ik direct vakantie en hoort daar ook bij om lekker te ontbijten/lunchen onderweg en niet op een goor toilet te zitten en weinig fatsoenlijks te eten.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 jul 2017 12:00

cimecaron schreef: 23 jul 2017 17:17 .... En de Duitsers trappen overal netjes op de rem. ...
Bijzonder hea, snelheid aanpassen bij werkzaamheden....

zouden Nederlanders eens wat meer moeten doen. Veiliger voor de wegwerkers, en geeft ze ook minder frustraties in het buitenland als men daar ook gewoon de snelheid aanpast waar dat dient te gebeuren.

Het argument "als ik er langs kom zie ik nooit iemand aan het werk" zal wel weer om de hoek komen, maar feit is dat je dat niet van te voren weet. En al zijn ze niet aan het werk, de situatie is wel versmald, rommeliger, whatever.

In Duitsland vind ik overigens wel dat automobilisten meer dan in Nederland sociaal rijden. Snellere auto's de ruimte geven, niet veel te vroeg naar links komen "om alvast je plekje te bevestigen". Dat gebeurd in Nederland zo vaak...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

dario
Forum-lid

dario 24 jul 2017 14:07

In Nederland geldt (evenals in België) op de linkerrijstrook krek dezelfde maximumsnelheid als op de andere rijvakken, dus lijkt me vooral diegene asociaal die vindt dat anderen hem vrije baan moeten verlenen zodat hij die snelheidsregels vrolijk aan zijn laars kan lappen. Maar goed, da's een andere discussie.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jul 2017 14:11

Behalve dat het nu weer vakantie tijd is en dat er allemaal lui 100-110 willen rijden (vind ik helemaal prima), maar niet het geduld hebben om achter een vrachtwagen te blijven rijden en 'm gewoon zonder te kijken naar links gooien. Duitsers halen in de regel pas in op 't moment dat ze een ander niet hinderen, terwijl in Nederland bij velen de norm is als ik 'm er nog voor kan gooien dan doe ik dat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dario
Forum-lid

dario 24 jul 2017 14:20

Maar in Duitsland wordt het respecteren van de verkeersregels (en dan bedoel ik dus niét 100 rijden waar je 120 mag) doorgaans ook niet als hinderlijk ervaren, terwijl Belgen of Nederlanders dit vaak als een vorm van verkeersagressie lijken te beschouwen...

Plaats reactie