Maar dat ik dan nog iedere keer door oudere mannen met te dikke buiken op hun racefiets met groot gemak voorbij werd gestoken terwijl het zuur me de oren uitkwam werd me op een gegeven moment wel teveel van het goede
Ik weet wel dat je naar jezelf moet kijken en dat deed ik ook wel, ik had er ook veel plezier in verder, maar toen er wat budget vrijkwam om te kunnen investeren in een racefiets was de stap snel gezet.
Zodoende op mijn 42e mijn eerste racefiets gekocht, en ik geniet er volop van. Ik ben ook in betere shape dan zeg 10 jaar geleden gewoon omdat ik toch meer en effectiever kan fietsen.
Zo ga ik nu zodra het weer het toelaat 1 à 2 keer per week met de fiets naar m'n werk, ca 35 km enkele reis .
Met de ATB is dat dan toch net te ver/ kost teveel tijd voor mij om dat te doen. Moet ik te vroeg uit bed...
Ik rijd geen wedstrijden maar voor mij is het belangrijk dat ik me goed in m'n vel voel en dat ik de kilo's serieus onder controle kan houden door lekker te fietsen.
Verder is het gewoon heerlijk om hier door de polders of in Zeeland langs de dijken en het water te fietsen!