Op de trainer zet ik mijn snelheidsmeter uit en kijk alleen naar cadans en tijd. Mijn Garmin zegt dan meestal dat ik per uur ergens tussen de 10 en 80 meter afleg. een powermeter is in bestelling dus dan kan ik de inspanning beter vergelijken met een ritje buiten. Ik heb wel het gevoel dat een uur fietsen op de trainer intensiever is dan op de weg simpel weg omdat er geen moment is waar je even tot rust komt (ik heb geen smart trainer, dus het is gewoon domweg trappen). Om toch een vergelijking te maken gebruik ik mijn gemiddelde snelheid van buiten in een rekenkundige vergelijking, maar dat is alleen voor mezelf.
Ik moet wel zeggen dat mee draaien in het rollenstand topic het een doel op zich geworden is en dat gaat ten koste van buitenritten die veelal langer zullen zijn dan binnen. Maar niet direct ten koste van fietsplezier want dat heb ik ook op de trainer. Misschien zit mijn plezier grotendeels in trainingsvoldoening?
Welke Tacx-stand simuleert buiten
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik heb ja een triple en pak dan achter het grootste en voor het kleinste. Maar nog gaat dit zo zwaar dat allebei mijn knien pijn doen.monique70 schreef:Is natuurlijk volledig afhankelijk welk verzet je erop zet. Probeer eens met klein blad voor.Sweety2008 schreef: Mijn Elite Qubo Power Smart B loopt van 1 tot 8. Bij stand 8 krijg ik de trappers niet meer rond gedraaid.
Als ik de Qubo Power Smart op 3 of 4 zet en mijn verzet voor het kleinste blad en achter de 25 dus het grootste dan gaat het enigzins. Het voelt dan wel zo alsof ik op straat fiets met voor het grootste en achter met met 14 of 15.
Hoge cadans is dan niet mogelijk voor mij.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Een powermeter of wattagemeter heb ik niet ik train alleen op hartslag.
Vind een powermeter toch nog duur.
Vind een powermeter toch nog duur.
Ghost Nivolet 6LC
Waarom moet die op 8 staan?Sweety2008 schreef: Ik heb ja een triple en pak dan achter het grootste en voor het kleinste. Maar nog gaat dit zo zwaar dat allebei mijn knien pijn doen.
Als ik de Qubo Power Smart op 3 of 4 zet en mijn verzet voor het kleinste blad en achter de 25 dus het grootste dan gaat het enigzins. Het voelt dan wel zo alsof ik op straat fiets met voor het grootste en achter met met 14 of 15.
- Sweety2008
- Forum-lid
Wilde ik eens uitproberen hoever ik kom.Friso schreef:Waarom moet die op 8 staan?Sweety2008 schreef: Ik heb ja een triple en pak dan achter het grootste en voor het kleinste. Maar nog gaat dit zo zwaar dat allebei mijn knien pijn doen.
Ghost Nivolet 6LC
Iemand die weet hoe ik een trainer best afstel voor zwift. Mijn Elite Rampa (achterwiel op band) werkt bij trainerroad perfect maar bij zwift kan ik niet +35km/h rijden. Op mijn grootste versnelling met cadans van 90-100 rpm rijd ik nauwelijks 33-34km/h. Is het voldoende op het achterwiel meer tegen de rol te drukken van mijn trainer of kan er in zwift ook iets afgesteld worden?
Hoe rapper je traag kan rijden, hoe beter je bent...