Erik bouwt (ook) een frame.
-
- Forum-lid
Mooie fiets!
Maak joe woar
Dank, dank.
Ben zelf erg tevreden over het resultaat.
@JM_H: De houders heb ik uitgezocht op de kleur wit van het frame en zijn in werkelijkheid vrij elegant. Was nog een zoektocht, want de meeste witte houders hebben er nog vrij uitgesproken andere kleuren bij in zitten.
@Janssen2.0: Er zit maar 1 spacer onder de stuurpen, hoor.
Het kan dat daar nog een lagere voor in de plaats komt, want ik heb de vorkbuis iets langer gelaten dan strikt genomen had gehoeven. Ik hou er echter niet van om erg diep te zitten en ben ook nog eens een redelijk stijve hark. De keuze bij het ontwerp was dan een spacer of een nog langere balhoofdbuis, terwijl deze al vrij lang is. Ik heb dan liever een spacer, zodat ik nog wat speelruimte heb. Komt bij dat ik zelf "slam that stem" niet mooi vind. Enige waar ik nog over twijfel is of ik er niet een witte spacer tussen zal zetten.

@JM_H: De houders heb ik uitgezocht op de kleur wit van het frame en zijn in werkelijkheid vrij elegant. Was nog een zoektocht, want de meeste witte houders hebben er nog vrij uitgesproken andere kleuren bij in zitten.
@Janssen2.0: Er zit maar 1 spacer onder de stuurpen, hoor.

When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Heel stoer. De overtreffende trap van zelf je frame afmonteren. Komt ook op de bucketlist!
Is "Meek" je achternaam, of komt dat ergens anders vandaan? En waar staat het vlaggetje naast je voornaam voor?
Is "Meek" je achternaam, of komt dat ergens anders vandaan? En waar staat het vlaggetje naast je voornaam voor?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Da's de vlag van de provincie Drenthe.
Prachtig! En zoals @53x11 al zegt, echt een Bucket list-dingetje... zelf een frame bouwen.
Toch één kritiekpuntje.... die witte stuurpen doet voor mij echt afbreuk aan het totaalplaatje. Dus niet de zwarte spacer vervangen door een witte, maar de stuurpen vervangen door een zwarte!
Toch één kritiekpuntje.... die witte stuurpen doet voor mij echt afbreuk aan het totaalplaatje. Dus niet de zwarte spacer vervangen door een witte, maar de stuurpen vervangen door een zwarte!
Meek is inderdaad mijn achternaam en de vlag is, zoals Havana al zei, de Drentsche.
En het blijkt dat ik nog een paar foto's moet maken, want het idee achter de witte stuurpen komt geloof ik niet helemaal goed naar voren. Stuurpen, stuur en zadelpen zijn namelijk allemaal wit en die kleur wit is weer exact dezelfde kleur wit als het wit in het frame. Ook daar is dus in het kader van custom over nagedacht.
Zoals overigens achter iedere kleur en tekst op het frame een idee zit.

En het blijkt dat ik nog een paar foto's moet maken, want het idee achter de witte stuurpen komt geloof ik niet helemaal goed naar voren. Stuurpen, stuur en zadelpen zijn namelijk allemaal wit en die kleur wit is weer exact dezelfde kleur wit als het wit in het frame. Ook daar is dus in het kader van custom over nagedacht.

- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid
Had je nu maar meegedaan aan de forumrit...53x11 schreef:En waar staat het vlaggetje naast je voornaam voor?
- Wolfhound32
- Forum-lid
Het is een bijzonder fraai fietsje geworden. En het feit dat je 'm he-le-maal zelf gebouwd hebt maakt het natuurlijk allemaal nog fraaier.

- H.G. Wells
- H.G. Wells
- robbebopper
- Forum-lid HC
Erg mooi! Gefeliciteerd er mee!