Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
kawouter
- Forum-lid
kawouter
23 okt 2015 15:07
Ernie C. schreef:
Over iets meer dan één maand is het 40 jaar geleden dat we nog bauxiet hadden...

ouwe koloniaal

-
Viverius
- Forum-lid
Viverius
26 okt 2015 15:17
Ik kan het wel begrijpen. Ik vind het ook maar vaag dat de zelfde fabrikanten die klagen over gevaarlijk imitatiespul uit China daar zelf ook hun producten vandaan halen. Als je dan volaan in het Nederland plaatje gelooft moet je je vertrouwen in het product uit iets anders halen. En daar kun je wellicht een beetje misselijk van worden. Ik lees dan ook hoe TS het ervaren heeft. Dat dit voor velen niet nieuw is en dat zij anders naar ffwd kijken is weer een ander uitgangspunt.
Overigens zou ik zelf misselijk worden van iedere wielset waar ik €1600 voor zou moeten betalen. Of ze nou uit New York, Peking of Volendam komen.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
26 okt 2015 15:55
Ik ook, daarom kocht ik maar wielen van 2100 euro

-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
26 okt 2015 17:06
jij houdt 't geld in ieder geval binnen europa (is mijn hoop bij campa)

-
vitamineb
- Forum-lid
vitamineb
26 okt 2015 17:26
monsieurpinot schreef:jij houdt 't geld in ieder geval binnen europa (is mijn hoop bij campa)

Lekker naar de vakbonden welke worden bestuurd door de maffia

-
daniel
- Forum-lid
daniel
26 okt 2015 17:28
Ik kraak Chinese wielen niet af, verre van dat.
Ik koos alleen voor een Nederlands merk ( oa om de garantie) en ik had mij ook een beetje als onervaren wielrenner begeven in de wereld van de internet.
Hierin kwam ik ook berichten als deze tegen op officiele racewielen sites
""There is much more to a performance wheel than just lightweight aerodynamic rims and fancy tech terms that are common place in today’s market. A wheel is a system that relies on the integrity of each of individual component and ultimately how those parts are assembled.
The strength, durability and performance of FFWD wheels is achieved through a combination of several unique factors including design, materials, molding, components, aerodynamics and proprietary hand building process.
FFWD Wheels is 100% Dutch. The brand, employees, and production facilities are located in the heart of Europe’s cycling culture, The Netherlands. Rain, wind, mud and cobbles are all part of daily life and provide the world’s most rigorous testing grounds for our wheels.
Our artisan wheel building techniques are market-leading and unique. However, Hand Built in Holland is not just a term used to describe this single process. Hand Built in Holland is an all encompassing approach to FFWD’s sole focus on producing the highest-quality performance wheels available on the market.""
En al is Engels niet mijn moedertaal , ik lees echt dat FFWD een 100 % Nederlands produkt is.
Ik moet mijn wielen vertrouwen, echter de maker blijf ik onbetrouwbaar vinden
-
JensNL
- Forum-lid
JensNL
26 okt 2015 17:49
Daniël, leg je klacht voor aan de Autoriteit Consument & Markt . Heb ik ook gedaan toen bleek dat mijn Mini Cooper eigenlijk een BMW is, die niet door BMW in Beieren is gebouwd, uit uitsluitend Duitse onderdelen, maar door een 100% Nederlandse onderneming met onderdelen van over de hele wereld. Ik had succes, klacht gegrond, mocht 'm inruilen voor een exemplaar uit de 7 serie.....
Laatst gewijzigd door
JensNL op 26 okt 2015 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Infinito GB
- Forum-lid
Infinito GB
Maar het zou best zo kunnen zijn dat de velgen onder strikte voorwaarden en met een eigen mal exclusief voor FFWD worden geproduceerd, puur en alleen omdat ze in het verre oosten gewoon meer ervaring hebben met productie van carbondelen, en omdat daar nog personeel te vinden is die werkzaam wil zijn in deze fabrieken.
-
midstar
- Forum-lid
-
Contact
midstar
havana schreef:Ik ook, daarom kocht ik maar wielen van 2100 euro

Alles daaronder is waardeloos, zou ik ook misselijk van worden

-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
26 okt 2015 17:51
Gezien een groot deel van dit soort wielen met sapim spaken gemaakt zijn, heb je al de pech dat die uit België of Frankrijk komen
Dus 100% Nederlands is een beetje een vreemde en onnodige aanname; autoassemblagefabrieken hebben ook gewoon vaak toeleveranciers uit de onmiddellijke omgeving, waar ook ter wereld. Je moet dus niet verwachten dat je Volkswagen 100% Duits is, je Ford 100% Amerikaans, enzovoort.
edit: crosspost met JensNL, die het net zegt zoals ik bedoel

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).

©®
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
26 okt 2015 18:34
Ik ben het nog steeds met Daniel eens, de teksten op de site van FFWD zijn duidelijk, FFWD is een product dat in zijn geheel bestaat uit in Nederland gefabriceerde onderdelen.
Als Nederlander zou je moeten denken, mooi dat er nog mensen zijn die gaan voor een compleet Nederlands product, maar ook hier op dit forum, en waarom zou het anders zijn dan andere NL fora, overheerst de weg met ons cultuur.
Ja fakkel mensen maar af die wat meer uit willen geven als ze een Nederlands product willen kopen. Fakkel ze af tot het moment waarop jouw positie door een buitenlandse kracht of door een computer wordt vervangen. Maar kom dan niet jammeren dat het vangnet waar je jaren belasting voor betaald hebt, of eigenlijk je baas want mensen in loondienst en ambtenaren betalen feitelijk geen belasting, helemaal niets voor blijkt te stellen.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
26 okt 2015 18:55
NicoNB schreef:Ik ben het nog steeds met Daniel eens, de teksten op de site van FFWD zijn duidelijk, FFWD is een product dat in zijn geheel bestaat uit in Nederland gefabriceerde onderdelen.
Nee, in Nederland
geassembleerde wielen. Niet dat me de rest van de discussie boeit maar een nuance is wel op zijn plaats.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock