Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Welke tempo aanhouden

matthijsln
Forum-lid

matthijsln 14 aug 2015 16:48

dwangarbeider schreef:Dat van meer eiwitten te eten, kennen we natuurlijk nog van het Atkins dieet. Het zal allemaal wel effect hebben....totdat je ermee stopt. Of wil je de rest van je dagen enkel als een carnivoor door het leven gaan ?
Het is zelfs ouder dan Atkins, de laatste tijd is er meer bekend geworden over de werking ervan.

Je hoeft echt niet alleen maar vlees te eten hoor. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.dietdoctor.com/low-carb/what-to-eat
En zo is het met al die speciale diëten ; In het begin denk je dat je de heilige graal gevonden hebt, na een tijdje wordt het toch wel heel eentonig en vermindert het effect en op den duur ga je uit "frustratie" het gemis dubbel en dik inhalen.
Oh, dus ook calorieen tellen heeft dus ook geen effect? Of is dat geen speciaal dieet? Mooie instelling, blijvend vet verliezen is dus niet mogelijk?
We spreken hier trouwens over diëten bij actieve sporters, net een andere context dan een dieet voor huisvrouwtjes die in juli en augustus weer in hun bikini willen passen.
Als je nog trainingen wil blijven doen waar je conditioneel van verbetert, zul je toch voldoende koolhydraten moeten opnemen, zowel om te herstellen en om te presteren.
Voor sporters wordt inderdaad aangeraden om in bepaalde mate koolhydraten te nemen voor het aanvullen van glycogeenvoorraden. Zoals ik al zei zijn koolhydraten niet altijd slecht. Als je vet kwijt wilt raken is het echter een goede optie om je in te verdiepen en het te proberen, vooral als het standaard calorieen tellen advies niet bij je werkt.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 14 aug 2015 17:13

@matthijsln Nee calorieën tellen vind ik geen dieet.
Ik zie ze nog voor me de dames op kantoor. Maandagochtend, 4 bakjes voor in de koelkast, want er is een nieuw dieet. 11 Uur : o dit gaat zo makkelijk, ik heb helemaal geen behoefte aan eten". 's Middags zien ze groen van ellende, maar nee, dit is zo goed te doen. De volgende dag met hangen en wurgen de dag door komen. Voordat het vrijdag is zijn ze meestal al weer aan de dingen die je nu beter wel kunt laten staan.
In mijn opinie zijn diëten onzin omdat je dingen moet eten die je niet lust. Die eet je dan dus ook niet. Afvallen gaat best snel, maar dan... je gaat weer de dingen eten als voorheen, en het gewicht zit er weer dubbel en dwars aan.
Uitzonderingen daargelaten.

matthijsln
Forum-lid

matthijsln 14 aug 2015 17:53

Vreemde definitie van dieet, maar ala.

Het is nogal logisch dat je niet hetzelfde moet eten als voorheen. Je bent na een 'dieet' ook niet 'klaar'. Het is inderdaad niet makkelijk en vereist blijvende inzet, maar als je vet wil verliezen zullen de meesten er inderdaad wat moeite ervoor moeten doen (probeer het eens voor een paar weken, je zal zien dat het meevalt) door te letten op wat je eet.

Training op de fiets kost ook moeite trouwens. Veel 'dames op kantoor' houden beweging ook niet vol. Op dit forum is tegen trainen toch een stuk minder weerstand ;) Als je niet blijft trainen wordt je conditie ook slechter trouwens.

P.S. het lijkt me niet dat, ondanks dat het 'geen dieet' is, alle dames bij jouw op kantoor met calorieen tellen opeens wel op hun ideale gewicht uitkomen. Is voor sommigen afvallen dan gewoon niet mogelijk? Kunnen ze niet tellen, zijn ze te zwak van geest of proberen ze calorieen tellen niet, of willen ze eigenlijk niet helemaal afvallen? Is er voor hun geen oplossing dan?

Kijk anders eens op die site die ik al eens linkte, http://dietdoctor.com. Staan genoeg inspirerende success stories op. Kan natuurlijk zijn dat ze allemaal weer zo ongezond zijn als voorheen, maar daar geloof ik niet in.
Laatst gewijzigd door matthijsln op 14 aug 2015 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 14 aug 2015 17:56

@matthijsln Ik heb zelfs geen calorieen geteld en ben 15 kg afgevallen. En ja, daar heb ik heel gezond bijna 2 jaar over gedaan. Iets minder gegeten van wat ik altijd al at. Minder gesnoept en meer bewogen. En op de fiets aan het water en alleen bij langere afstanden een fruitreep.
(Als ik voor mij iets extreems ga doen gaat er ook siroop in een bidon).

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 aug 2015 19:36

Met de dieetmethode van Jans verloor ik dit jaar 13 kilo in 8 maanden. Ik blijf erbij dat afvallen heel makkelijk is.
Aankomen trouwens ook...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 14 aug 2015 20:34

Jans schreef:"zijn er aanwijzingen" hup daar gaan we weer.
En niet iedereen is zo naïef om te denken dat in 0%vet producten ook bijna 0 calorieën zitten.
Klopt er zit dan voor de smaak een heleboel suiker in. Light chips zijn per definitie minder kalorienrijk in tegendeel. Ik gebruik geen light producten van kunstmatige zoetstoffen krijg ik juist honger.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 14 aug 2015 20:55

Ik zeg bij 0% vet niets over light producten. Doe mij maar een Cola light. Maar ik voel het al aankomen, tegenstanders die het niet te drinken vinden. Hoeft niet, ik wel.
En honger krijgen van (kunstmatige) zoetstoffen is voor mij broodje Aap.

matthijsln
Forum-lid

matthijsln 14 aug 2015 21:12

Het komt wel vaker voor in het nieuws, maar harde bewijzen ervoor zijn er niet (overzicht).

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 14 aug 2015 21:23

matthijsln schreef:Het komt wel vaker voor in het nieuws, maar harde bewijzen ervoor zijn er niet (overzicht).
Maar niet alles wat geschreven wordt is waar.
En er zijn meer zoetstoffen dan aspartaam.

Plaats reactie