Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 20 mei 2015 15:48

Laat ik nou toevallig hier tegenaanlopen: http://road.cc/content/review/151824-cu ... laris-2015

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 20 mei 2015 15:52

Ik heb het ernstige vermoeden dat er bij 12go vooral verkopers rondlopen. Ik weet ook zeker dat er één rondliep die wel dacht dat hij wist waar hij het over had.
Ik zou lekker naar mijn plaatselijke fietsenboer gaan als ik jou was.

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 20 mei 2015 16:22

Ware ik in de markt voor een goedkope nieuwe fiets, en ware het bestellen via het wondere internet voor mij een optie, zou ik de volgende shops ook meenemen in mijn onderzoek:

Elfring (voor overjarige aantrekkelijke aanbiedingen): http://www.rijwielshop-elfring.nl/
En de niet heel aantrekkelijk genaamde (voor de 'serieuze wielrenner' dan): Fietsgigant.nl

Bij Elfring staat een naar mijn inschatting voor jou best geschikte Giant Defy 2 voor Eur 600 - grotendeels Tiagra afgemonteerd. Dat lijkt me een goede deal?
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Vieuw
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2015 11:31

Vieuw 20 mei 2015 19:54

Hmm, dat maakt het nog lastiger, want als er vooral verkopers werken heb ik er ook niet veel aan. Ik denk dan toch dat het de plaatselijke fietsenwinkel wordt. Al is t dan wel zonde dat ik qua fiets minder voor mn geld krijg.

@klimski: bedankt nog voor de links, maar iets via internet bestellen is niet echt een optie aangezien ik wel graag een goede maat fiets wil hebben.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 20 mei 2015 20:00

Ach, als je door een luie verkoper een te breed stuur en een te lange stuurpen hebt ben je die 100€ ook kwijt; noem het leergeld ;)

Vieuw
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2015 11:31

Vieuw 20 mei 2015 20:05

Dat artikel over de cube peloton met claris is overigens wel erg positief. Toch goed om te lezen, aangezien veel mensen op het forum groepen als de claris eigenlijk grof weg afschrijven.

Vieuw
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2015 11:31

Vieuw 20 mei 2015 20:07

sloeren schreef:Ach, als je door een luie verkoper een te breed stuur en een te lange stuurpen hebt ben je die 100€ ook kwijt; noem het leergeld ;)
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik begin nu pas beetje bij beetje wat dingen over race fietsen te leren. Dus op zich vind ik het ook niet erg om nu wat meer te moeten betalen voor een fiets, maar dan wel een compleet pakket te krijgen.

NielsNiels
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2012 17:39

NielsNiels 20 mei 2015 21:31

Ik was de afgelopen weken ook op zoek naar een nieuwe racefiets. Ik wilde graag bij een fietsenmaker in de buurt bestellen, want ik wil gewoon service en tegen iemand kunnen schreeuwen als het niet goed is ;) Vergeet ook niet dat je bij de lokale fietsenwinkel over de prijs mag onderhandelen. Dat zijn ze gewend, ze doen het de hele dag en er gaat vrij snel wat van de prijs af :)

In eerste instantie richtte ik mijn pijlen op een Claris fiets. Ik heb op enkele Claris fietsen gezeten en ik heb het idee dat dit kwalitatief een goede groep is. Het kan aan de afstelling liggen, maar het schakelde beter dan fietsen met de Sora groep. Het "grote nadeel" is natuurlijk dat het systeem slechts 8 versnellingen achter heeft. Dit lijkt me eerlijk gezegd geen probleem voor een beginner. Een ander klein nadeel is dat de shifters klapperen als je over klinkers rijdt.

De Cube Peleton heeft stiekem veel voordelen t.o.v. andere fietsen in hetzelfde segment. Zo zijn de kabels netjes weggewerkt. De hele Claris groep wordt gebruikt, ook voor de remmen en de crank. En er zijn veel dealers! Van veel merken is er slechts 1 dealer in de buurt en dat is toch lastiger onderhandelen.

Andere Claris fietsen die ik heb overwogen:
Sensa Prima 24 (Werd mij voor €540 aangeboden en dat vond ik te duur)
Giant Defy 5 (Fietsenmaker had geen zin om te verkopen)
Trek 1.1 (Dit was na de Cube de tweede kanshebber)
Merida Ride 90-com 2014 (Geen dealer in de buurt)

Andere merken bieden ook Claris fietsen, maar die zijn al snel veel duurder dan €600 to €700.

Uiteindelijk heb ik voor de Cube Peleton Race gekozen. Voor €350 extra krijg je dan merkwielen en de nieuwe 105 groep. De Peleton Race heeft wel goede concurrentie van de Bulls Harrier.

Pronghorn73
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 sep 2013 13:57

Pronghorn73 20 mei 2015 21:58

Heel verstandig besluit. Hiermee heb je een fiets waar je jaren mee vooruit kunt en ook nog goed verkoopbaar is, als het wielervirus echt vat op je krijgt. Mooi dat je de Peleton race nog hebt kunnen krijgen. Hier in de omgeving volledig uitverkocht.

Vieuw
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2015 11:31

Vieuw 20 mei 2015 22:31

Oh serieus, ik had niet verwacht dat onderhandelen over de prijs mogelijk zou zijn bij fietsenwinkels. Bedankt voor de tip!

Was de schakeling bij de claris ook redelijk rap of niet? Want volgens die fietsenboer was de Claris iets langzamer met schakelen dan de Sora.

Dat ik er wat minder versnellingen heb maakt me niet zo uit. Ik denk dat die paar minder voor mij niet echt een verschil zullen maken.
Ah dat is wel zonde, zitten de shifters dan iets losjes in hun montage 'kom'?

Dan ben je dus een flinke stap omhoog gegaan t.o.v. de claris!

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 20 mei 2015 23:50

@Vieuw: al eens bij Van Boxel in Galder gekeken op de bovenverdieping? Daar staan de inruil racefietsen en mountainbikes. Misschien zit daar iets voor je tussen met een kwalitatief beter groep voor een voor jou betaalbare prijs. Het zijn zelf fervente fietsers en weten heel goed waar het om draait.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 21 mei 2015 07:59

Dat kan je doen maar de kans dat daar iets staat dat bij zijn geometrische wensen, en maat, en prijsklasse past is nihil, verwaarloosbaar klein.

Plaats reactie