Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

CHESINI Dealers

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 22 dec 2014 12:24

Ha Kaalpani, dat is een heel leuk gebaar en een mooie uitdaging. En het lijkt me te gek om de fabriek te bezoeken!! Verder is het ook een uitdaging die ik graag aan zou gaan, maar ik moet deze eerst met het parlement bespreken. Ik heb tien dagen geleden een MTB gekocht voor wat meer geld dan gepland en het moet ergens vandaan komen. Mijn dertiende maand is al op...

Overigens zou ik met plezier werken aan het redigeren van de Engelse tekst. Als daarmee het traject van jaren verkort kan worden :)
:winkthumb:

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 22 dec 2014 14:53

Die Criterium ziet er wel mooi uit, zeg!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16405
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 dec 2014 14:55

kaalpani schreef:Heren...

Karsten Posthuma
PK Trade cycling passion
Op zich een duidelijk en logisch verhaal wat betreft de stalen frames. De Carbon frames is natuurlijk een ander verhaal. De K-Uno kan ik nog enigszins begrijpen, die wordt waarschijnlijk bij Sarto, Bertoletti o.i.d. gebouwd en is voor een custom tube to tube frame niet eens echt duur. De oosterse frames zien er uit als iets dat je in dezelfde vorm op Ali Expres kunt tegenkomen en daar zou ik nooit dat soort bedragen voor neertellen. Dan betaal je dus echt een flink bedrag voor de naam. Dan geef ik mijn geld liever uit aan een merk met een eigen r&d en eigen mallen (en nog liever aan een Gran Premio :) ).

Het zal waarschijnlijk wel een leuke extra inkomstenbron zijn want veel extra kost het niet om een paar pallets met frames van spuitwerk te voorzien en er zijn toch altijd mensen die liever een bijzondere naam op hun frame willen hebben.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5482
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 dec 2014 15:52

Hoi Karsten,

Bedankt voor je mooie aanbod. Lijkt me geweldig om te zien en mee te maken. Ik zou ook graag ja zeggen, maar ik heb na twee jaar zonder werk te hebben gezeten op dit moment geen budget voor een nieuwe fiets. Wie weet in de toekomst?

Johan
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 dec 2014 17:50

kaalpani schreef: Hendrikjan en JPAR, ik nodig jullie graag uit om op mijn kosten naar Verona te vliegen, een overnachting te hebben in Verona en de Chesini werkplaats waar de frames worden gemaakt (Gesoldeerd, gelast) te bezoeken.
Nu begrijp ik waarom er zoveel azijnzeikerds en paranoïde personen op dit forum actief zijn, uiteindelijk wordt je er nog voor beloond! :mrgreen:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5482
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 22 dec 2014 17:57

Het is ook een prachtig aanbod. Zou er graag op in gaan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16405
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 dec 2014 18:06

Ik wil het aanbod wel omdraaien. Als ik de fiets krijg, dan fiets ik er zelf mee naar Verona :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 dec 2014 18:12

hendrikjan schreef: Overigens zou ik met plezier werken aan het redigeren van de Engelse tekst. Als daarmee het traject van jaren verkort kan worden :)
Ik mag hopen dat zo'n mooi stukje Italiaanse historie gevrijwaard blijft van de marketing van een uit de klei getrokken west-europeaan. :shock:

Kijk wat er van Pinarello is geworden, daar dacht men ook aan marketing te moeten doen, het hele merk is in een paar jaar om zeep geholpen.

Nee, hoor laat Chesini maar lekker zo blijven als ze al 90 jaar zijn.

Gewoon voor de liefhebber doen waar ze goed in zijn fietsjes bouwen met een lekker rommelige website!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 22 dec 2014 18:13

Er wordt nergens aangegeven dat ie nieuw moet zijn. Onder deze voorwaarden zou ik dus even marktplaats checken ;)
Previous name Jansen01

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 22 dec 2014 18:21

colnagofreak schreef:
hendrikjan schreef: Overigens zou ik met plezier werken aan het redigeren van de Engelse tekst. Als daarmee het traject van jaren verkort kan worden :)
Ik mag hopen dat zo'n mooi stukje Italiaanse historie gevrijwaard blijft van de marketing van een uit de klei getrokken west-europeaan. :shock:

Kijk wat er van Pinarello is geworden, daar dacht men ook aan marketing te moeten doen, het hele merk is in een paar jaar om zeep geholpen.

Nee, hoor laat Chesini maar lekker zo blijven als ze al 90 jaar zijn.

Gewoon voor de liefhebber doen waar ze goed in zijn fietsjes bouwen met een lekker rommelige website!

Ik kan niet in de portemonnee van chesini kijken. Misschien is er meer vraag dan aanbod. Dan zou ik het zeker zo laten, maar iets zegt mij dat dat misschien niet zo is. En als je dan kan voorkomen dat een discussie die wij hebben gehad ontstaat en dat een "letter speller" zoals ik denkt dat er weer een mooi marketing verhaal is opgehangen, zonder het echte verhaal te vertellen, dan is dat volgens mij zeker winst. Als ze twee / drie zinnen aanpassen dan zijn ze er al. Er zit imho een groot verschil tussen een gelikte marketing machine/ campagne en een duidelijke uitleg. Die marketing campagnes van al die merken zijn juist de reden waarom ik zo veel wantrouwen heb.
Laatst gewijzigd door hendrikjan op 22 dec 2014 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
:winkthumb:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16137
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 dec 2014 18:45

Ik vind de reactie van de Chesini invoerder (Kaalpani) op diegenen die hier met de nodige scepsis reageerden van een heel hoog niveau.
Hoe dikwijls hebben we zo'n replic hier al zien voorbijkomen?

In één woord "fantastisch" daar kan geen marketingmachine/-praatje tegenop.

Als ik nu een Chesini zou willen kopen dan deed ik aan Kaalpani hetzelfde aanbod, ik koop mij een Chesini als ik er een weekendje Italië bijkrijg. :)

Ik vind Italiaanse fietsen de mooiste om naar te kijken, ik heb zelf 2 nog "echte Italiaanse" Colnago's gehad.
Door mijn medische beperking (nekhernia's) is er echter geen enkele Italiaans frame meer geschikt om er toch nog een beetje mooi uit te zien als ik het afstel naar mijn behoeften :(.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16405
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 dec 2014 19:12

jansen2.0 schreef:Er wordt nergens aangegeven dat ie nieuw moet zijn. Onder deze voorwaarden zou ik dus even marktplaats checken ;)
Dan fiets ik lekker naar het dichtstbijzijnde Italiaanse Restaurant met de naam Verona 8-)
Maar de anderen kunnen Inderdaad goedkoop een tripje naar Italië scoren.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie