Beklimming Mont Ventoux
5500km dit jaar betekent flink tegen de wind ingebikkeld hebben. De Ventoux is slechts 2 uur omhoog bikkelen. Eitje! En met een beetje mazzel heb je er een lekker windje bij.
Ik sla de Ventoux dit jaar over. Zit op 100km aan de andere kant van de snelweg in Privas. Ik ga de Ardèche ontdekken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik sla de Ventoux dit jaar over. Zit op 100km aan de andere kant van de snelweg in Privas. Ik ga de Ardèche ontdekken.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- Wolfhound32
- Forum-lid
Ik kan wel janken....
Gisteren een mailtje van de camping dat de plek toch niet vrij was. Foutje, bedankt.
Net nu ik er helemaal mijn zinnen op had gezet de Ventoux te beklimmen. K#T
Nu, na een dag zoeken (door mijn vrouw) alsnog een camping gevonden, maar niet meer op korte afstand van de Ventoux.
Standplaats wordt nu Aubenas (Ardèche). Voldoende klimmetjes in de buurt, maar......
Mont Ventoux stond wel op mijn shortlist om "ooit" te rijden, maar door dit debacle wil ik 'm volgend jaar wél, uiterlijk over 2 jaar rijden. Zo dichtbij en en toch zo ver weg...
Gisteren een mailtje van de camping dat de plek toch niet vrij was. Foutje, bedankt.
Net nu ik er helemaal mijn zinnen op had gezet de Ventoux te beklimmen. K#T

Nu, na een dag zoeken (door mijn vrouw) alsnog een camping gevonden, maar niet meer op korte afstand van de Ventoux.
Standplaats wordt nu Aubenas (Ardèche). Voldoende klimmetjes in de buurt, maar......

Mont Ventoux stond wel op mijn shortlist om "ooit" te rijden, maar door dit debacle wil ik 'm volgend jaar wél, uiterlijk over 2 jaar rijden. Zo dichtbij en en toch zo ver weg...
In de buurt van Aubenas zijn hele mooie klimmen te vinden. Ik heb dit jaar juist gekozen voor Ardèche om hoogtemeters te kunnen maken.
In de buurt van Aubenas zijn hele mooie klimmen te vinden. Ik heb dit jaar juist gekozen voor Ardèche om hoogtemeters te kunnen maken.
insta #gravelgremmen
Ik ben vaak zat gewoon op de pof richting de Ventoux gegaan en altijd wel een plek op een camping kunnen vinden aan de voet Ook in het hoogseizoen.
Vooral de camping vlak buiten Sault (La defence dacht ik) heef vaak nog wel plek. Het iis dan ook niet veel maar als je er maar 2 a 3 dagen zit maakt dat niet heel veel uit
.
Vooral de camping vlak buiten Sault (La defence dacht ik) heef vaak nog wel plek. Het iis dan ook niet veel maar als je er maar 2 a 3 dagen zit maakt dat niet heel veel uit

Campings ten zuiden van de Ventoux (waaronder Bédoin) zitten allemaal vol tijdens het hoogseizoen. Maar als je ten noorden of ten oosten van de berg gaat zitten (bijv. Sault of nabij Buis-les-Barronies) zul je zien dat het stukken rustiger is.
Ik kijk er nu al zeer naar uit. Ik rijd met 't gezin op 14 juli die kant op (een betere reisdag is er niet in Frankrijk, wegen zijn uitgestorven).
Ik kijk er nu al zeer naar uit. Ik rijd met 't gezin op 14 juli die kant op (een betere reisdag is er niet in Frankrijk, wegen zijn uitgestorven).
- LongTallErne
- Forum-lid
Dit jaar zeker niet..... de finish van de Tour de France is die dag op de MVhavana schreef:Campings ten zuiden van de Ventoux (waaronder Bédoin) zitten allemaal vol tijdens het hoogseizoen. Maar als je ten noorden of ten oosten van de berg gaat zitten (bijv. Sault of nabij Buis-les-Barronies) zul je zien dat het stukken rustiger is.

Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel 
MERIDA RIDE 400

MERIDA RIDE 400
Is toch onzin man, rij gewoon met de auto die kant op.Wolfhound32 schreef:Ik kan wel janken....
Net nu ik er helemaal mijn zinnen op had gezet de Ventoux te beklimmen. K#T![]()
Verder is er altijd wel ergens plaats op de kleinere en minder luxe campings als je daar gaat kijken (Municipals)
Geen Ventoux omdat je online geen camping kan vinden is gewoon bullshit, ben je soms bang?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Nou dat valt wel mee hoor. Alleen een klein beetje om Bedoin heen zul je het merken. In de rest van het land zijn de wegen daar echt niet vol van.LongTallErne schreef:Dit jaar zeker niet..... de finish van de Tour de France is die dag op de MVhavana schreef:Campings ten zuiden van de Ventoux (waaronder Bédoin) zitten allemaal vol tijdens het hoogseizoen. Maar als je ten noorden of ten oosten van de berg gaat zitten (bijv. Sault of nabij Buis-les-Barronies) zul je zien dat het stukken rustiger is.