Alles over vakanties op én met de fiets

Beklimming Mont Ventoux

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 24 mei 2016 07:38

Met dat verzet moet je de MV wel kunnen bedwingen! :winkthumb:

JoostG
Forum-lid

JoostG 24 mei 2016 07:43

5500km dit jaar betekent flink tegen de wind ingebikkeld hebben. De Ventoux is slechts 2 uur omhoog bikkelen. Eitje! En met een beetje mazzel heb je er een lekker windje bij.

Ik sla de Ventoux dit jaar over. Zit op 100km aan de andere kant van de snelweg in Privas. Ik ga de Ardèche ontdekken.

Sent from my iPhone using Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 25 mei 2016 06:34

Ik kan wel janken....
Gisteren een mailtje van de camping dat de plek toch niet vrij was. Foutje, bedankt.
Net nu ik er helemaal mijn zinnen op had gezet de Ventoux te beklimmen. K#T :evil:

Nu, na een dag zoeken (door mijn vrouw) alsnog een camping gevonden, maar niet meer op korte afstand van de Ventoux.
Standplaats wordt nu Aubenas (Ardèche). Voldoende klimmetjes in de buurt, maar...... :cry:

Mont Ventoux stond wel op mijn shortlist om "ooit" te rijden, maar door dit debacle wil ik 'm volgend jaar wél, uiterlijk over 2 jaar rijden. Zo dichtbij en en toch zo ver weg...

JoostG
Forum-lid

JoostG 25 mei 2016 07:23

Aubenas naar de Ventoux zal een kilometer of 90 zijn. Fiets in auto, navigatie op Vaison-la-Romaine, 35 minuten warm trappen en je rijdt vanaf Malaucene omhoog.....
In de buurt van Aubenas zijn hele mooie klimmen te vinden. Ik heb dit jaar juist gekozen voor Ardèche om hoogtemeters te kunnen maken.

insta #gravelgremmen

marcels
Forum-lid

marcels 25 mei 2016 07:26

Ik ben vaak zat gewoon op de pof richting de Ventoux gegaan en altijd wel een plek op een camping kunnen vinden aan de voet Ook in het hoogseizoen.

Vooral de camping vlak buiten Sault (La defence dacht ik) heef vaak nog wel plek. Het iis dan ook niet veel maar als je er maar 2 a 3 dagen zit maakt dat niet heel veel uit ;-).

marcels
Forum-lid

marcels 25 mei 2016 07:29

@JoostG, Aubenas -> Bedoin zijn toch wel zo'n 128 km ;-)

En in de Ardeche zijn inderdaad voldoende mogelijkheden om heel mooi te kunnen fietsen

JoostG
Forum-lid

JoostG 25 mei 2016 08:26

Ach, altijd een stuk minder dan de pakweg 1100km vanuit NL

insta #gravelgremmen

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 mei 2016 08:28

Campings ten zuiden van de Ventoux (waaronder Bédoin) zitten allemaal vol tijdens het hoogseizoen. Maar als je ten noorden of ten oosten van de berg gaat zitten (bijv. Sault of nabij Buis-les-Barronies) zul je zien dat het stukken rustiger is.

Ik kijk er nu al zeer naar uit. Ik rijd met 't gezin op 14 juli die kant op (een betere reisdag is er niet in Frankrijk, wegen zijn uitgestorven).

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 25 mei 2016 10:09

En dan maar hopen dat de stakingen bij de raffinaderijen voorbij zijn.
Gelukkig duurt het nog even voordat de vakanties beginnen, maar het begint wel erg nijpend te worden.

LongTallErne
Forum-lid

Gebruikersavatar LongTallErne 25 mei 2016 11:09

havana schreef:Campings ten zuiden van de Ventoux (waaronder Bédoin) zitten allemaal vol tijdens het hoogseizoen. Maar als je ten noorden of ten oosten van de berg gaat zitten (bijv. Sault of nabij Buis-les-Barronies) zul je zien dat het stukken rustiger is.

Ik kijk er nu al zeer naar uit. Ik rijd met 't gezin op 14 juli die kant op (een betere reisdag is er niet in Frankrijk, wegen zijn uitgestorven).
Dit jaar zeker niet..... de finish van de Tour de France is die dag op de MV :D
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 25 mei 2016 11:21

Wolfhound32 schreef:Ik kan wel janken....
Gisteren een mailtje van de camping dat de plek toch niet vrij was. Foutje, bedankt.
Net nu ik er helemaal mijn zinnen op had gezet de Ventoux te beklimmen. K#T :evil:

Nu, na een dag zoeken (door mijn vrouw) alsnog een camping gevonden, maar niet meer op korte afstand van de Ventoux.
Standplaats wordt nu Aubenas (Ardèche). Voldoende klimmetjes in de buurt, maar...... :cry:

Mont Ventoux stond wel op mijn shortlist om "ooit" te rijden, maar door dit debacle wil ik 'm volgend jaar wél, uiterlijk over 2 jaar rijden. Zo dichtbij en en toch zo ver weg...
Is toch onzin man, rij gewoon met de auto die kant op.
Verder is er altijd wel ergens plaats op de kleinere en minder luxe campings als je daar gaat kijken (Municipals)
Geen Ventoux omdat je online geen camping kan vinden is gewoon bullshit, ben je soms bang?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 25 mei 2016 11:31

LongTallErne schreef:
havana schreef:Campings ten zuiden van de Ventoux (waaronder Bédoin) zitten allemaal vol tijdens het hoogseizoen. Maar als je ten noorden of ten oosten van de berg gaat zitten (bijv. Sault of nabij Buis-les-Barronies) zul je zien dat het stukken rustiger is.

Dit jaar zeker niet..... de finish van de Tour de France is die dag op de MV :D
Nou dat valt wel mee hoor. Alleen een klein beetje om Bedoin heen zul je het merken. In de rest van het land zijn de wegen daar echt niet vol van.

Plaats reactie