Draadband met klassiek uiterlijk
Het weekend van 2 weken geleden op mijn gloedjenieuwe Open Corsa's in de stromende regen na 15 km en na 30 km een lekke band... Maar wat zijn ze mooi, ook onder een tita fietske!
Edit: en wederom een lekke band op nat wegdek. Ben er al klaar mee: ik heb besloten mijn oude Gios te bombarderen tot winterfiets, daar zitten Schwalbes op. Desgevraagd adviseerde mijn FM me om de Open Corsa's een half jaar na aanschaf droog weg te leggen zodat ze harder worden.
Maar wat zijn ze mooi...
Edit: en wederom een lekke band op nat wegdek. Ben er al klaar mee: ik heb besloten mijn oude Gios te bombarderen tot winterfiets, daar zitten Schwalbes op. Desgevraagd adviseerde mijn FM me om de Open Corsa's een half jaar na aanschaf droog weg te leggen zodat ze harder worden.
Maar wat zijn ze mooi...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Als je 1 pagina terug had gelezenroadroel schreef:ik zoek een goed setje banden om in de regen en op kasseien te rijden, graag met een klassiek uiterlijk. Wat raden jullie aan?



http://www.mantel.com/continental-grand-prix-4season
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Indien ze in je frame passen.... brede banden lopen lichter dan dunne. laat de mythes verdwijnen...
In de regen op kasseien (en dan serieuze bedoel ik) neem ik doorgaans Michelin Dynamic. Kosten geen flikker en hebben toch een redelijk klassiek uiterlijk en als het nat is worden ze niet gelijk heel lelijk en ze nemen nauwelijks steentjes op.roadroel schreef:ik zoek een goed setje banden om in de regen en op kasseien te rijden, graag met een klassiek uiterlijk. Wat raden jullie aan?

Een stuk mooier maar ook een stuk duurder en erg lastig monteren zijn de Paris-Roubaix Challenge. Ze nemen als het regent vrij makkelijk kleine steentjes op en kans op lek rijden is dan wat groter. Maar wel geile bandjes en ze rijden als een hoovercraft (als je ook een beetje op de stenen kan rijden


Ik kom heel weinig info tegen over Challenge banden.
Rij sinds enkele maanden met Challenge Strada Open Pro.
Een heel gedoe om ze erop te krijgen maar daarna echt een genot.
Heb ook de Vittoria CX gereden (meerdere sets gehad), heel soepel en makkelijk te plaatsen maar slijten relatief snel.
Doordat deze door Vittoria werden vervangen op zoek gegaan naar een mooie smoelende band met goede eigenschappen
De Challenge, zoals gezegd niet al te makkelijk te monteren maar daarna bolt deze zeer licht. Rij 25 mm en heb 9 bar.
Je kunt ze zelfs Tubeless rijden.
En het lijkt er in eerste instantie op dat de wangen minder snel vuil pakken dan de Vittoria's etc.
Kortom een aanrader

Rij sinds enkele maanden met Challenge Strada Open Pro.
Een heel gedoe om ze erop te krijgen maar daarna echt een genot.
Heb ook de Vittoria CX gereden (meerdere sets gehad), heel soepel en makkelijk te plaatsen maar slijten relatief snel.
Doordat deze door Vittoria werden vervangen op zoek gegaan naar een mooie smoelende band met goede eigenschappen

De Challenge, zoals gezegd niet al te makkelijk te monteren maar daarna bolt deze zeer licht. Rij 25 mm en heb 9 bar.
Je kunt ze zelfs Tubeless rijden.
En het lijkt er in eerste instantie op dat de wangen minder snel vuil pakken dan de Vittoria's etc.
Kortom een aanrader


