Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielen dilemma , what to do

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 06 apr 2014 12:47

Waarom koop je dan een De Rosa toch niet voor de sier?
Volgens mij maken ze die fietsen om heel hard mee te gaan rijden.
Maar goed, je kunt het ook als kunst object kopen;)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

peter1981
Forum-lid

peter1981 06 apr 2014 17:56

Toen ik die kocht wist ik niet dat ik ging koersen.
En dat ben ik dus wel gaan doen alleen ik vind het zonde om met de fiets te gaan koersen.
En ze staat dus te koop omdat ik niet van dure kunst hou hoe mooi ze ook is .
Ze wordt af en te gebruikt om te trainen maar training doe je eigenlijk op de wedstrijd fiets
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

peter1981
Forum-lid

peter1981 30 apr 2014 19:04

Vandaag voor het eerst gereden op de nieuwe handgespaakte wielen.
Kwa lopen tevreden maar ik heb geen geluk de laatste tijd met wielen.
Al gelijk in de eerste rit een spaak losgelopen , ook niet geheel tevrede over de looks.
De achtervelg is compleet geadoniseerd incl remrand en de voorvelg niet.
Nu zou dat snel wegslijten dus ben benieuwd , ik vind dat ik momenteel een beetje voor lul rij met de wielen.
Najah hopelijk kan ik snel terecht voor de losgelopen spaak want op dit moment ben ik dus niet echt blij en dat voor bijna 500euro.

Op die manier kan je dus beter systeem wielen kopen dat is goedkoper en een R3 is zeker niet minder stijf en bolt ook zeker niet minder
En dan hou je nog aanzienlijk geld in je pocket en het gewicht is een stukje lager
Ten opzichte van m`n R5 is het natuurlijk ook hele verbetering maar dat zou niet goed zijn als dat niet zo was.
De Hope ratel is trouwens wel heel mooi
Giant Ease e-bike

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 30 apr 2014 19:21

Lekker is dat, terug ermee zou ik zeggen. Ten eerste voor de spaak, maar ook 2 velgen die niet hetzelfde uitgevoerd zijn, of er verschillende uitzien zou niet mogen voor het geld.

Gelukkig gebouwd door de kennis van een kennis bij je om de hoek ? Dan hoef je niet ver.
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 30 apr 2014 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

peter1981
Forum-lid

peter1981 30 apr 2014 19:43

Ja er werd gezegd dat 2x remmen het eraf was maarja na 100km en flink wat afdalingen zit het toch nog erg hardnekkig erop.
Ga dit natuurlijk aankaarten dat ik er niet blij mee ben en als het niet fatsoenlijk wordt hij het wiel fijn opnieuw mag bouwen.
Spaak uiteraard zal geen probleem worden.
En ik kan het best zelf maar ik verrek het voor die centen en ja het is hier vlakbij dus ben vlug daar , vanuit m`n werk 2 min rijden
Giant Ease e-bike

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 30 apr 2014 20:27

Werk? Gefeliciteerd!

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 30 apr 2014 20:38

Nou daar gaan je kilometers, Peter. :mrgreen:

peter1981
Forum-lid

peter1981 30 apr 2014 20:39

Thx , FM en verkoper wederom :)

@ wolfhound
Ik denk het niet , afgelopen 2 weken gewoon m`n meters gemaakt zoals het was :mrgreen:
Giant Ease e-bike

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 30 apr 2014 22:06

Gefeliciteerd Peter!
Waar ben je nu werkzaam?

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 01 mei 2014 10:00

peter1981 schreef:Vandaag voor het eerst gereden op de nieuwe handgespaakte wielen.
Kwa lopen tevreden maar ik heb geen geluk de laatste tijd met wielen.
Al gelijk in de eerste rit een spaak losgelopen , ook niet geheel tevrede over de looks.
De achtervelg is compleet geadoniseerd incl remrand en de voorvelg niet.
Nu zou dat snel wegslijten dus ben benieuwd , ik vind dat ik momenteel een beetje voor lul rij met de wielen.
Najah hopelijk kan ik snel terecht voor de losgelopen spaak want op dit moment ben ik dus niet echt blij en dat voor bijna 500euro.

Op die manier kan je dus beter systeem wielen kopen dat is goedkoper en een R3 is zeker niet minder stijf en bolt ook zeker niet minder
En dan hou je nog aanzienlijk geld in je pocket en het gewicht is een stukje lager
Ten opzichte van m`n R5 is het natuurlijk ook hele verbetering maar dat zou niet goed zijn als dat niet zo was.
De Hope ratel is trouwens wel heel mooi
Zeker niet mee eens! Ben bang dat je toch de verkeerde keus heb gemaakt. Ik heb inmiddels 2 wielsets bij Zoran vandaan en daar nog geen enkel probleem mee gehad. Heb ook ooit een open pro setje met hope naven uit engeland besteld. Dit was een stuk goedkoper maar er zat ook al vrij snel een slag in het wiel. Inmiddels de set opnieuw laten spaken door zoran en ze lopen na een half jaar nog perfect.

De hope naven zijn trouwens echt geweldig. Heb nog nooit mee gemaakt dat de lagers zo lang goed blijven lopen (worden ook gebruikt tijdens cross). Alleen de alu body heb ik inmiddels vervangen voor een stalen exemplaar. De alu variant is een stuk lichter maar ook minder duurzaam.

peter1981
Forum-lid

peter1981 01 mei 2014 12:03

Ja in het doosje zat al een stickertje dat er wat schade aan de body kon komen en dat was alleen cosmetisch , toen ik dat las dacht ik gelijk ja ja vooral als de body een jaar oud is :P
Ik vervang de body uiteraard pas als het nodig is en hopelijk duurt dat eventjes.

Hopelijk is het maar een enkele keer dat ik problemen heb met de wielen maar meneer handgespaakt is volgens mij nog steeds op vakantie en nu heb ik dus toch wel een aanzienlijk bedrag neergelegd en kan ik nog steeds niet koersen op fatsoenlijke wielen.
En daar heb ik ze toch echt voor gekocht

@scottpch
Bert Rekers fietsen in Heerlen
Helaas alleen veel stadsfietsen maar ach ik heb in ieder geval even werk en het is een stukje ervaring voor op m`n cv :)
Giant Ease e-bike

skimons
Forum-lid

skimons 02 mei 2014 20:21

peter1981 schreef:handgespaakt
Gevoel was erg goed en hij legde ook alles wel goed uit.
Daarbij een zwager van een meer dan goede bekende van me de centen laten verdienen vind ik ook een plus punt , en dan nog de afstand :)
Gevoel nog steeds goed? Aangezien je zelf bij een fietsenzaak werkt zou je het verschil tussen vaklui en kletskoppen en de meerwaarde van de eerste soort wel moeten kennen ;) beetje vaag, miche slecht leverbaar, verschillende velgen...

Hopelijk lost ie het goed op, want in de basis zou je een supersetje moeten hebben, zonde als dat verprutst zou worden. Succes

Plaats reactie