Houdt ook rekening met jouw lagere gewicht. Op het vlakke heb je daar geen voordeel van maar in de bergen wel. Ik denk dat je die bergen een beetje overschat en jezelf onderschat.TumTumTum schreef:Hoe word ik dan ooit sterker dan ik nu ben? En dat is dat toch echt wel nodig als ik ooit nog eens in het buitenland/bergen wil gaan fietsen. Of snel/sterk genoeg om met andere mensen mee te kunnen fietsen. Dat red ik echt niet met een beetje rondjes fietsen in de Alblasserwaard hoe leuk dat ook kan zijn.kees0251 schreef: Zuivere krachttraining is voor een wielertoerist IMO volkomen zinloos , tenzij na een lange ziekenhuisperiode of zoiets.
Als ik lees wat sommigen in de winter allemaal doen dan denk ik wel eens, waar trainen die mensen toch voor?
Ik fiets alleen als ik er zin in heb (ongeveer 3000km per jaar) en in de winter is dat minder dan in de zomer. Vooral in de herfst neem ik lekker rust. Dat geklooi in de sportschool of op een Tacx is al allemaal niet aan mij besteed en schaatsen heb ik nog nooit gedaan. Toch ga ik van de zomer weer naar de bergen en kom ik gewoon boven, misschien niet heel snel en gracieus a la Froome maar bovenkomen zal ik.