Zo, terug van een weekje vakantie en gelijk ff het forum lezen. dataroaming uit, checken maar:)
Ik concentreer me vooral op hartslag en cadans. Over mijn gemiddelde maak ik me niet meer zo druk. Wind is mijn grootste spelbreker, ik kan er niet op plannen. ik heb een 3tal vaste routes, maar mijn gemiddelde daar op fluctueert enorm. Daarnaast vind ik het streven naar een hoog gemiddelde soms te ver doorschieten. Als je ziet waar de segmenten in strava gemaakt worden, sommige liggen gewoon door de binnenstad. En je dan KOM noemen op zo'n stuk waar kleuters op hun driewieler oversteken, dan ben je niet goed bezig.
Ik ga er ook standaard van uit dat ik geen voorrang krijg en rij zeer defensief binnen bebouwde kommen. Dat heeft me aardig wat schade bespaard.
TumTum: Ben wel blij dat ik zo de wijk uit rij en gewoon kan gaan fietsen. Kan naar het oosten, noorden en westen beginnen. Heb ook een tijd in Rotjeknor gestudeerd en zou zo de tramrails weer in fietsen
Amclassic: Net zo kort en bondig als altijd. Infietsen: vind het zelf prettiger als ik echt letterijk warm ben voordat ik tempo ga maken. maar das persoonlijk. Direct de wijk uit en gelijk knallen kan geen kwaad, maar dan beperk ik me tot 60-70 km.
BTW: Het gemiddele hangt, net als snelheid en afstand, ook af van de meting. GPS meting laat wel eens een steekje vallen (strava). Fietssensor: 61.71km, avg. 27.50, max 35.40. / Strava: 63.22 km, 28.17 km/h, max54.67(!).
Ik fiets altijd alleen, ik heb geen vergelijk met een meefietser.