sloeren schreef:Dat laatste is nou precies wat ik wel wil. Als je meedoet aan evenementen die excessief gedrag uitlokken ben je medeveroorzaker van dat excessieve gedrag. Door er aan mee te doen houdt men het a-sociale gedrag in stand, hij/zij is daarmee a-sociaal.
Ik kan me eigenlijk wel in je stelling vinden.
Het gedrag van de deelnemers is bv één van de redenen dat ik niet meer meedoe aan de Classico Boretti. Niet dat ik er zelf zo'n last van had, maar ik wil er gewoon niet mee geassocieerd worden.
Zelfde verhaal is ook één van de redenen dat de AGR me niet trekt.
En je kunt dit ook op kleiner niveau toepassen: als het in je groepje waarmee je rijdt te gevaarlijk wordt op weg naar het volgende plaatsnaambordje (hoeft geen opzet te zijn, gewoon, heetst van de strijd enzo, mag aannemen dat iedereen hier dat wel kent) dan hoef je niet (al dan niet hoofdschuddend) toch mee te doen, je kunt ook gewoon laten lopen.
Ookal was je zelf niet de aanstichter, op het moment dat jij de groep verlaat
-Is de groep weer een stukje kleiner en dus marginaler.
-Heb jíj in ieder geval niks meer met het gedrag van (leden van) die groep te maken.
Mijn Strava-account heb ik nog niet opgezegd trouwens, en mijn racefiets is ook niet te koop, zo eerlijk ben ik dan weer wel