Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Schrik om af te dalen

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 06 mei 2014 16:03

stecy schreef:Goeiedag,
ik ben vorige week samen met mijn zoontje van 4 met de fiets gevallen we zijn een week thuis geweest door de blessures maar nu moet ik terug gaan werken en mijn zoontje naar school brengen maar we hebben er alle 2 een serieuze schrik van gekregen nu zou ik willen vragen hoe wij dit het beste kunnen verwerken
Bedankt
Niet de aandacht aan je valletje besteden maar aan andere zaken tijdens het fietsen anders blijf je er in hangen en zal dat in de toekomst met alle zaken zo gaan.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 06 mei 2014 19:52

Het is meestal wel zo dat je de activiteit het beste zo snel weer kunt hervatten zodat de negatieve ervaring (vallen) snel wordt overschreven door de normale en plezierige.
Maar hoe je "gewoon knoppen omzet", daat kan ik je niks over vertellen, ik wou dat ik dat zelf kon.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mei 2014 23:03

Een uitgelezen kans voor een lesje "leren met vallen en opstaan".

Zoals gezegd, je moet gewoon gaan fietsen. Het is helemaal niet erg om te laten merken dat je zelf ook angstig bent. Het juist een uitstekend voorbeeld om te laten zien dat je ondanks die angst toch weer opstapt. Als hij niet meteen mee durft kan je eerst even een rondje door de straat fietsen terwijl hij staat te kijken, misschien dat dat helpt.

Het is in ieder geval niet verstandig om een kind van 4 mee te geven dat je dingen waar je bang voor bent zo lang mogelijk uitstelt of zelfs niet meer doet.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie