300 km rit
-
martijncervelo
- Forum-lid
Geen 300km maar wel 260km solo en alleen vliegende pit-stops. 300km is absoluut geen probleem alleen had ik gisteren geen zin meer om die 40km er nog bij te verzinnen. Het werd al laat.
Er stond nog een rit op mijn to-do list voordat ik morgen weer aan het werk zou gaan. Dus gisteren getracht vroeg uit mijn bed te stappen (06:00 - 07:00) maar dat lukte me niet. Uiteindelijk pas om 08:30 uit bed gestapt en de voorbereidingen afgemaakt waar ik de avond daarvoor al aan begonnen was. Alles lag al klaar beneden, het enige dat me nog restte was aankleden, bandenspanning controleren en gaan met die banaan. Geen specifieke route in het hoofd maar alleen wat richtpunten om langs te rijden. Wind technisch gezien was het slimst om de route tegen de klok in te rijden. Aldus geschiedde, met uitzondering van een paar spetters op de Houtribdijk en tegenwind vanaf Lemmer naar Den helder eigenlijk perfect fiets weer. Hier en daar een paar vliegende pitstops gehouden onderweg om het lichaam te voeren. Tot Makkum het gemiddelde op 30km+ per uur kunnen houden maar daarna ging het kaarsje iets minder branden en deed de tegenwind mijn gemiddelde weinig goed, uiteindelijk 29.5 gemiddeld per uur.
Het mooiste stuk, ondanks de wind, wildroosters en de irritante kabel verhogingen op de weg, vond ik de dijk van Urk naar Lemmer. Aan je linkerzijde mooi zicht op het IJselmeer waar een aardige seastate stond.
Al met al een mooi solo rondje rond het IJselmeer, vanmorgen fris opgestaan, nergens last van.
http://www.strava.com/activities/73636671
Op Strava staan ook een paar snapshots gemaakt met Instagram.
Er stond nog een rit op mijn to-do list voordat ik morgen weer aan het werk zou gaan. Dus gisteren getracht vroeg uit mijn bed te stappen (06:00 - 07:00) maar dat lukte me niet. Uiteindelijk pas om 08:30 uit bed gestapt en de voorbereidingen afgemaakt waar ik de avond daarvoor al aan begonnen was. Alles lag al klaar beneden, het enige dat me nog restte was aankleden, bandenspanning controleren en gaan met die banaan. Geen specifieke route in het hoofd maar alleen wat richtpunten om langs te rijden. Wind technisch gezien was het slimst om de route tegen de klok in te rijden. Aldus geschiedde, met uitzondering van een paar spetters op de Houtribdijk en tegenwind vanaf Lemmer naar Den helder eigenlijk perfect fiets weer. Hier en daar een paar vliegende pitstops gehouden onderweg om het lichaam te voeren. Tot Makkum het gemiddelde op 30km+ per uur kunnen houden maar daarna ging het kaarsje iets minder branden en deed de tegenwind mijn gemiddelde weinig goed, uiteindelijk 29.5 gemiddeld per uur.
Het mooiste stuk, ondanks de wind, wildroosters en de irritante kabel verhogingen op de weg, vond ik de dijk van Urk naar Lemmer. Aan je linkerzijde mooi zicht op het IJselmeer waar een aardige seastate stond.
Al met al een mooi solo rondje rond het IJselmeer, vanmorgen fris opgestaan, nergens last van.
http://www.strava.com/activities/73636671
Op Strava staan ook een paar snapshots gemaakt met Instagram.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
zorroi schreef: Ook top dat puffdaddy binnen een uur na aankomst dit hele verhaal heeft geschreven.
Anders had ik wel heel veel Puff(daddy) over om een verslag te schrijven, compleet met die foto's.
Ik zal het aanpassen in het verslag.
Bikers are not alone
Leuk! Balen van dat pedaal, respect dat je er mee door bent gereden.
(Creatief om kunnen gaan met dit soort tegenslagen is ook een essentieel onderdeel van langeafstandsfietsen natuurlijk)
(Creatief om kunnen gaan met dit soort tegenslagen is ook een essentieel onderdeel van langeafstandsfietsen natuurlijk)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik dacht die 300 km gaan er komen vandaag, als je al zover bent is het zeer vervelend als je op moet geven, zeker met materiaalpech.scepticus schreef:Leuk! Balen van dat pedaal, respect dat je er mee door bent gereden.
Als 2de plan had ik bedacht mijn fietsschoen misschien uit te doen en dan alleen met een sok aan verder trappen, je moet wat.
Bikers are not alone
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Niet vandaag, maar gisteren: 306 km. in ongeveer 13 uur.

Met twaalf man gestart vanuit De Lier voor een wereldrandonneursbrevet van de Euraudax Randonnée Nederland.
Verslag staat in mijn blog.

Met twaalf man gestart vanuit De Lier voor een wereldrandonneursbrevet van de Euraudax Randonnée Nederland.
Verslag staat in mijn blog.
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Zeker wel. Dit was mijn derde.
Ik denk niet dat ik op 29 september in Maastricht ben!
http://www.rondevan12.nl
Dit jaar gedaan, we kwamen uiteindelijk uit op 432 km, wel leuk om een keer te doen, maar niet iets om wekelijks te doen.
Dit jaar gedaan, we kwamen uiteindelijk uit op 432 km, wel leuk om een keer te doen, maar niet iets om wekelijks te doen.
Jammer, het wordt een mooie rit. Maar een parcours waarvan ik betwijfel dat ik 'm over een paar jaar nog kan aanbieden, de Vennbahn is nu al op stukken te populair geworden, te druk. Gelukkig is het te drukke stuk ten noorden van het stuk dat ik in de route heb opgenomen.walterg schreef:Zeker wel. Dit was mijn derde.
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Met de Vennbahn in deze editie maak je me wel aan het twijfelen...
Om je nog meer te laten twijfelen:walterg schreef:Met de Vennbahn in deze editie maak je me wel aan het twijfelen...

En om niet helemaal off-topic te gaan, helaas is het stuk Vennbahn ten noorden van St. Vith totaal niet geasfalteerd, een 300km over de Vennbahn laat dus nog even op zich wachten.
Hier nog een (educatief) filmpje van de nieuwe Vennbahnradweg tussen Lammersdorf en Kalterherberg (waarbij na zo'n 2 minuten bewegende beelden van het 15km lange fietspad getoond worden).ultra_ivo schreef:Om je nog meer te laten twijfelen...walterg schreef:Met de Vennbahn in deze editie maak je me wel aan het twijfelen...