Alles over vakanties op én met de fiets

Bikemotion 2012

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 13 okt 2012 14:23

Ik hoorde trouwens nog een gerucht bij garmin over een Edge 900, die zou buienradar hebben. En als ik het goed begreep dan zou er ook een functie opzitten die je om de buien heenstuurt, dat lijkt me wel erg ver gezocht, maar wel handig
Ga zelf een 500 kopen volgend jaar, mijn hartslagmeter is nagenoeg dood en het bijhouden op bikeplanner en strava vind ik toch wel leuk en handig. was positief verrast over de grootte van de 500, dacht dat deze veel lomper was..
~live fast, die young ~

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 13 okt 2012 14:45

Bedankt voor de foto's. Helaas kan ik dit jaar niet, maar heb nu toch weer een idee.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 13 okt 2012 14:58

Wat mij (dit jaar?) op valt is dat er steeds minder fietsen zijn met een "merkschildje" voor op de fiets. Vind dat eigenlijk altijd wel wat hebben. De merktekens worden nu steeds meer als paintjob op de fiets gezet. Verder wel mooie fietsen weer gezien. Bianchi altijd mooi om te zien, de titanium fietsen van Van Nicolaas en Gilbertson vind ik ook wel wat hebben. Ook had ik nog nooit gehoord van een magnesium fiets, de eigenschappen klinken (te?) goed.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 13 okt 2012 15:19

Ben vanwege het weer ook maar naar Utrecht geweest.
Wat mij dan weer opvalt is dat er 2 zaken steeds prominenter aanwezig zijn: ten eerste de reisbureaus met fietsreizen (wat natuurlijk een goede ontwikkeling is) en als tweede de goede doelen tochten. Als je alle sponsor tochten aandacht moet geven dan ben je wel een heel tijdje bezig.
Ook opvallend is dat de beurs steeds meer vertroebelt voor waar hij voor staat. Ik heb namelijk heel wat elektrische fietsen gezien (en dan bedoel ik niet de sport varianten) en ook heel veel kinderfietsen. Nu moet je het wel jong leren, en is het leuk dat je tot je 100e kunt blijven meekomen, maar dat was nooit de intentie van deze beurs.

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 13 okt 2012 16:13

simen schreef:Gelijk maar naar Utrecht gereden gisterenmiddag.
Lekker op gemak rondgekeken zonder dat standhouders je lastig vallen met verkoopverhalen.(die waren veelal uitgeput van het opbouwen of druk met hun kletstegel in de weer.)

Omdat ik voor een alu 29er hardtail aan het kijken ben was er een mooie gelegenheid om deze verzameling eens in een avond af te lopen.
Dat is erg verhelderend bleek.
Duitsers hebben het technisch het verst geschopt en de Italiaanse merken zijn vooral met versieringen in de weer,grof gezegd.
Ging dat maar eens samen.
Nog steeds zie ik 29ers met een voorderry op 1mm vanaf het achterwiel.Beetje lastig in de Zeeuwse klei.
Steekassen in het achterwiel zijn bij alu frames met een lampje te zoeken. Het maakt het achterframe en wiel zoveel stijver.
Super cirkelzaag achter en 1 blad voor is ook even wennen.Daarmee onlok je zeker het nodige commentaar verwacht ik zo.

Bijzonder/verrassend:De vette Surly fietsen, het fietst misschien nog wel makkelijker dan je zou verwachten.
Gilbertson ,dit merk met titaanframes kende ik niet,en dan nog wel uit Nederland.Ik schaam me.
De titaan fiets van Rewel.
De Magnesium fietsen van Segal.Komt niet vaak aan bod in de bladen.De standhouder had veel kennis van het materiaal.
En dan is een gesprek opeens wel interessant.

Gemist(maar dat kan ook aan mij gelegen hebben): Koga,Gazelle,Rotwild

Tip voor staalliefhebbers.
Helemaal in de hoek van de hal in de Cinelli stand, een pareltje van een frame .
De Cinelli Gazetta moet je even gezien hebben.
Hoe mooi kan rood zijn.
Dat Gazelle er niet was verbaasd mij niets.Volgens zeggen zijn ze gestopt met het maken van racefietsen
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2012 18:59

Even een korte 1e indeuk:
- (te) veel e-bikes
- kleding viel erg tegen. Zelfs de mooie merken als Nalini of Zero RH hadden niet veel
- kleuren van de top Cannondales nog erger dan op de website (imho). Geen schim van de mooie 2012 schemas.
- pina de weg terug weer gevonden, gebalanceerdere schemas
- de rosa King RS, wat een plaatje!
- fizik schoenen in het echt best fraai
- infinito een vd mooiste hoge wielen: geen schreeuwende decals, mooi rustig
- canyon nog steeds de mooiste fietsen uit Dld
- nieuwe Di2 Dura Ace: wat zijn die motortjes mooi weggewerkt!

Waren weer paar leuke uren, daarna shoppen in Utrecht ;-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 13 okt 2012 19:33

Fluoricerend geel is weer helemaal terug: sidi's, giro aeon, craft handschoenen, wilier (natuurlijk), etc...

Erik
Forum-lid

Erik 13 okt 2012 21:48

Jammer dat Campa er alleen met onderdelen stond en dat de kledinglijn nergens te vinden was. Verder mooie fietsjes gezien, vooral bij de Italianen stonden wat plaatjes (Tommasini, Cinelli...). En natuurlijk flink inspiratie opgedaan voor de afmontage van mijn nieuwe frame. Hoewel EPS er stukken fraaier uitzien dan Di2 blijf ik toch bij de mechanische Campa-groepen. Veel eleganter dan dat elektrische spul. :-)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

bambi1969
Forum-lid

bambi1969 13 okt 2012 22:24

Kwam eigenlijk voor Storck... Even kijken naar de nieuwe zero2nine.... Maar helaas: Storck was er niet of ben ik ze voorbij gelopen?
Cervélo S3 (2014) - Niner air9 (2013)

Dagmar
Forum-lid

Dagmar 13 okt 2012 22:44

Mooie dag gehad, met goedkoop kruidvatkaartje naar Bikemotion. Ik was totaal flabbergasted. Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets en het was duidelijk na 3 uurtjes. De mooiste fietsen in mijn ogen waren die van Gios en Van Nicholas. Gios zat wat verstopt maar wat een mooie en simpele fietsen zo moet het zijn. Een aantal een goede mix tussen oud en nieuw. Mijn maat die Gios helemaal niet kende was er helemaal weg van. Zijn nieuwe fiets zal een Gios worden.

Ik heb de afgelopen 10 jaar echt wat gemist...Bleef maar op mijn stalen ros fietsen en kreeg de veranderingen niet echt mee. Wat een gedrochten die fietsen met die dikke bromfietsonderbuizen en gekronkelde vorken, en kleurstellingen. Ik heb dus niks maar ook niks (buiten van nicholas en Gios) kunnen ontdekken wat ik mooi vind en wat maar enigszins op een racefiets lijkt. Eigenlijk zat er niets bij wat ik mooi vond en wat binnen mijn budget past (1500-2000 euro). Een afgeprijsde Gios (compact pro) of het instapmodel van Van Nicholas (die er niet stond, wel op de website (Mistral). Iemand ervaring met Sram Apex?
Maarja over smaak valt natuurlijk te twisten.

Maar genoeg negativisme. DI2 schakelen was geweldig!

Verder leuke dag gehad ;) en niks dan positiefs over de beurs ondanks de teleurstelling want eigenlijk weet ik het nog niet. Gezocht conventionele racefiets rond de 2000 euro van rond de 8 kg...

en ja ik begin een ouwe knakker te worden :mrgreen:

Triple A
Forum-lid

Triple A 13 okt 2012 22:50

aziraphale schreef:Jammer dat Campa er alleen met onderdelen stond en dat de kledinglijn nergens te vinden was. Verder mooie fietsjes gezien, vooral bij de Italianen stonden wat plaatjes (Tommasini, Cinelli...). En natuurlijk flink inspiratie opgedaan voor de afmontage van mijn nieuwe frame. Hoewel EPS er stukken fraaier uitzien dan Di2 blijf ik toch bij de mechanische Campa-groepen. Veel eleganter dan dat elektrische spul. :-)
Campa is geheel gestopt met de kledinglijn. Logisch dus dat je dat je niets kon vinden :shock:
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

bluv107
Forum-lid

bluv107 13 okt 2012 22:56

Dagmar schreef:
Verder leuke dag gehad ;) en niks dan positiefs over de beurs ondanks de teleurstelling want eigenlijk weet ik het nog niet. Gezocht conventionele racefiets rond de 2000 euro van rond de 8 kg...

en ja ik begin een ouwe knakker te worden :mrgreen:
Kijk maar eens bij Kuiper (Marktplaats); die doet zijn voorraad Gios van de hand tegen gereduceerde prijzen
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Plaats reactie