Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Blacksmith

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 03 aug 2012 17:59

Wachttijd voor mijn frameset was zes weken.

delsol
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 03 aug 2012 18:21

r600 schreef:Wachttijd voor mijn frameset was zes weken.
Dat is toch redelijk snel.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 03 aug 2012 18:40

Hangt denk ik ook helemaal af van de tijd van het jaar waarin je het frame bestelt, dwz hoeveel andere mensen op dat moment ook een frame willen. Ik breng in herinnering dat Vetta in tien dagen twee frames voor Corine bouwde, simpelweg omdat het op dat moment niet druk was (september vorig jaar).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 09 aug 2012 12:59

@mikethebike: waarom geen mannetje?

Dit is wel besproken, maar ik was het inmiddels vergeten...
Ik heb het nog even aan framebouwer Patrick Uijl gevraagd. De reden is comfort (achtertrein is iets flexibeler). Comfort zoek ik, dus goed; een ander criterium is gedrag van het frame bij klimmen. Volgens Patrick zal ik niet of nauwelijks verschil merken bij het klimmen staand op de pedalen.
Framegedrag bij sprinten is geen criterium.

@delsol, Timo: ik denk ook dat september een goede tijd is om te bestellen. Tot die tijd is het heel druk weet ik uit betrouwbare bron...

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 09 aug 2012 16:13

r600 schreef:@mikethebike: waarom geen mannetje?
Zonder een "mannetje" geef je stijfheid weg maar het verschil in comfort maakt wezenlijk niets uit. Stijfheid in je liggende achtervorken wil je eigenlijk altijd wel.
Maar goed, zolang je dit niet mist is er niets aan de hand :D :mrgreen:
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 09 aug 2012 17:06

Een 'mannetje' voegt nauwelijks stijfheid toe... zowel in de liggende als in de staande achtervorken. Er zijn allerlei MTB, cyclocross en zelfs stalen raceframes zonder mannetjes. Bij MTB en cyclocross heb je daardoor meer clearance. En die frames zijn echt niet slap. Bij racefietsen is er eigenlijk geen reden om ze weg te laten, maar heel eerlijk gezegd ook niet echt een reden om ze wel te plaatsen. Behalve om de rem te monteren natuurlijk; geen 'stijfheid' reden bedoel ik. En natuurlijk kun je het mooi / klassiek / 'horen' om wel een mannetje te hebben...

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 21 aug 2012 20:05

Als eerste r600 je hebt een mooie fiets gekregen :)

Zelf heb ik inmiddels ook een Blacksmith frame thuis staan.
De reden waarom ik hier voor gekozen heb is dat staal mij interesseerde en dat je daarmee makkelijk een op maat frame kunt krijgen.
Op Bikemotion ben ik in contact gekomen met Blacksmith en ongeveer twee maanden terug heb ik contact met Patrick gehad en ben ik langs geweest om mij op te laten meten en alle keuzes te maken die er gemaakt moesten worden.
Voor mij stond al vast dat het geen frame uit RVS ging worden en toen was het kiezen tussen Reynolds 853 en Columbus.
Deze keuze heb ik aan Patrick over gelaten en hij heeft uitgelegd dat 853 eigenlijk de betere keuze was en dus hebben we daar voor gekozen
Dit alles duurde ongeveer 5 uren(oriënterend gesprek, meten, fietsen op de huidige fiets en keuzes voor kabelgeleiders etc.)
Het kleurenschema en de kleuren heb ik zelf gekozen en gemaakt.
De inspiratie heb ik gehaald uit veel andere stalen frame te bekijken, o.a. die van Speedvagen, Baum etc.
De kleur was makkelijk, LeMans blauw van BMW vond ik altijd al een mooie kleur en deze moest de hoofd kleur worden. Daarnaast zouden zwart en zilver gebruikt worden.
Zo gezegd zo gedaan.
Alles is gespoten, ook de logo's(behalve het 853 logo)
Dit is het resultaat na ongeveer 8 weken(Patrick had van mij wat meer tijd gekregen omdat ik toch op vakantie was)
Ik hoop dat jullie het mooi vinden. Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 21 aug 2012 20:16

Chique! Erg mooi. Al enig idee over de afmontage?

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 21 aug 2012 20:22

Erg fraai... jaloers op dat mooie staal!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 21 aug 2012 23:43

.jeroen. schreef:Chique! Erg mooi. Al enig idee over de afmontage?
Bedankt voor de reacties :)

Het frame gaat opgebouwd worden met het Ultegra 6700 schakelgedeelte.
Rotor 3d crank met Stronglight TT bladen.
Remhoeven ben ik nog niet over uit. Heeft iemand goede suggesties, ze moeten wel zwart zijn en tussen 100-150 euro zijn.
Stuur is een Ritchey Logic Curve WCS om zijn korte reach.
Stuurpen is een 3T van 10 cm.
Zadelpen een 3T Doric Pro 27.2.
De laatste drie onderdelen heb ik allemaal zwart gespoten om ze beter bij het frame te laten passen.
Voorlopig komen er wielen in die ik al heb(kinlin 30mm velgen met DA naven) in de toekomst wil ik er 45 of 50 mm carbon velgen in hebben omdat dat er mooi uit ziet.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 22 aug 2012 07:52

Leuk, zo'n project. Erg mooie kleur. Balhoofdbuis vind ik wat fors en zitten je bidonhouderboutjes niet wat laag (op de zitbuis)?

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 22 aug 2012 08:02

Zag ik ook meteen: de lage bidonhouderboutjes op de zitbuis. Verder erg mooi: goede kleur, (ben zelf fan van 'Brussels blauw') mooie decals. Verder simpel frame, maar wel doeltreffend. Alleen nog een Campa groep erop ;)

Veel plezier en ik kijk uit naar de foto's!
Addict R1

Plaats reactie