Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Fietsplan

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 20 mar 2012 14:41

knutmo schreef:
razenderoeland schreef: Kan het niet gewoon zo zijn dat er deelnemers aan een fietsenplan zijn die daarvan een racefiets kopen, en deze ook gaan gebruiken om heen en weer naar het werk te fietsen.
Dat kan prima, en dat valt ook helemaal binnen de bedoeling van de regeling. Het ging hier om mensen die een racer kopen mbv woon-werkregeling en er vervolgens nooit mee naar hun werk rijden.

Ik vind het verder overigens prima, en ik zal je ook heus niet aangeven, maar kom niet met lulverhalen waarmee je het allemaal probeert goed te praten. Het is gewoon belastingoplichting, en als je er mee weg komt, feliciteer ik je van harte. Maar het blijft oplichting.

Je mag me gerust aangeven hoor :lol: . Ten eerste koop ik geen racefiets via het fietsenplan, en daarnaast heb ik via het fietsenplan een woon/werk/boodschappenfiets gekocht waarop ik zeker 98% van de tijd mee heen en weer het werk rijd. Dit is overigens al de vierde keer dat ik me aan dit belastingvoordeel tegoed doe :lol:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

mrbolshoi
Forum-lid

mrbolshoi 22 mar 2012 21:08

Maak er eens een poll van? ben nu wel benieuwd naar hoeveel mensen er mee doen aan het fietsplan en de regels ook werkelijk naleven.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 15 jan 2013 09:08

Ook in 2014 kan er weer via een Fietsplan een fiets aangeschaft worden:

Nationale Fiets Projecten is druk bezig om ook na de invoering van de WKR de verkoop van de fiets van de zaak mogelijk te blijven maken. Ook in 2014.
"Dat is niet alleen belangrijk voor Nationale Fiets Projecten, maar ook voor de branche als geheel. We kunnen de bedrijfsfietsen immers niet missen," zegt NFP-directeur Bob Dijksma.

Per 1 januari 2014 is de werkkostenregeling (WKR) een feit. Dan is de WKR voor de werkgever de enige mogelijkheid om haar werknemers onbelast werkgerelateerde zaken te verstrekken. Per die datum komt ook de fietsregeling onder deze werkkostenregeling te vallen.

"Het is dan nog steeds mogelijk om een fiets via het Nationale Fietsplan te bestellen. De invoering van de WKR leidt echter tot meer mogelijkheden voor werkgevers op het gebied van arbeidsvoorwaarden. Nationale Fiets Projecten speelt hier op in door de introductie van FiscFree. Dit is één loket voor werkgevers waarbinnen werkgevers, die overgestapt zijn op de WKR, verschillende arbeidsvoorwaarden – waaronder de fiets – met belastingvoordeel kunnen blijven aanbieden aan hun medewerkers," aldus Dijksma.

Werkgevers, die nog niet zijn overgestapt op de WKR, kunnen nog steeds via Nationale Fiets Projecten een fiets blijven aanbieden. Er zijn dus twee verschillende manieren voor werknemers om een fiets van de zaak aan te schaffen.

Via Nationale Fiets Projecten:
Werknemers komen in de winkel met het traditionele NFP Fietsformulier en de afhandeling gebeurt op de bekende wijze.

Via FiscFree:
Werknemers komen in de winkel met de bestelkaart van FiscFree. Afhandeling kan op dezelfde wijze als bij Nationale Fiets Projecten. Nieuw is dat dealers de fietsgegevens ook zelf direct online kunt invoeren via http://www.fiscfree.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

"FiscFree is een volledig digitaal proces. Dat betekent dat niet alleen de bestellingen, maar ook de gehele afhandeling van de bestelling digitaal verloopt," licht Dijksma toe. "Dealers ontvangen van ons dan geen papieren afleverdocument meer, maar een e-mailbericht. Op deze manier kunnen ze via beide kanalen fietsen blijven leveren. Voor 2013 verandert er dus weinig. Nationale Fiets Projecten blijft nog steeds fietsen via de erkende vakhandel promoten en verkopen."
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jan 2013 10:14

Je kan maar beter hopen dat je baas niet met zo'n organisatie als NFP in zee gaat. FM's zijn er absoluut niet blij mee, omdat ze 20% aan die lui moeten kwijt zijn, terwijl ze er praktisch niets voor hoeven te doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

neos
Forum-lid

neos 15 jan 2013 10:39

amclassic-fan schreef:Je kan maar beter hopen dat je baas niet met zo'n organisatie als NFP in zee gaat. FM's zijn er absoluut niet blij mee, omdat ze 20% aan die lui moeten kwijt zijn, terwijl ze er praktisch niets voor hoeven te doen.
+1
cornelli racing cycles Uden

Erik
Forum-lid

Erik 15 jan 2013 11:36

Hoezo 20% kwijt? De werkgever van mijn vriendin zit er ook bij en daarbij moet het formulier ingevuld worden door de FM en betaald de werkgever de fiets aan de FM. Dan krijgt de FM toch gewoon het volledige bedrag waarvoor ik (zij) die fiets aanschaf(t)?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jan 2013 13:04

Ik vergiste me met de 20%, het is 15%. Je werkgever betaald via NFP de FM. Het NFP pakt daarmee dus ruim €100 per fiets en het enige wat ze doen is de werkgever formulieren verstrekken.
Afbeelding

Erik
Forum-lid

Erik 15 jan 2013 14:19

Dus als ik een fiets koop en korting daarop krijg van mijn fm (koop geen fiets van 750 euro + 250 accessoires, kost iets meer), dan krijgt de fm dus minder als ik hem via het fietsplan koop dan wanneer ik hem zelf betaal? En dat alleen om het mijn werkgever makkelijker te maken? Ben ik toch blij dat mijn werkgever gewoon de belastingregeling gebruikt...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jan 2013 16:00

Dat heb je helemaal goed begrepen.
Afbeelding

Plaats reactie