Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Optimal vetverbranding Fietsen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 feb 2012 21:35

En waarom heeft de homo sapiens een overduidelijk omnivoren-gebit? We hebben gewoon het totaalpakketje nodig in onze voeding. En ja, alles met mate.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

WdvB
Forum-lid

WdvB 12 feb 2012 22:44

overtollig vet verbranden? 100cols tocht in 4 weken fietsen, weet je na een maand precies hoeveel vet overtollig was.

roy
Forum-lid

roy 12 feb 2012 23:32

@WdvB Gefeliciteerd, u bent de 4e persoon die on-topic heeft weten te reageren! (al weet ik niet of de ts er wat mee kan :p)

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 12 feb 2012 23:53

Mss toch maar even on topic. Volgens mij is je doel van 10kg verliezen niet goed althans als je op langere termijn een lager gewicht wil. Juiste verhouding tussen inname en verbruik is noodzakelijk. Zodra je weer stopt met (veel) fietsen/sporten komen de kilo's er weer aan (bekende jo-jo effect). Doel moet daarnaast realistisch zijn. Beter is het om naar je voedingspatroon te kijken in combinatie met een realistisch trainingsschema. Realistisch in de zin van hoeveel uur wil en kun je per week besteden naast je werk, familie en andere sociale activiteiten. Dit zal leiden tot een op langere termijn blijvende verlaging van je gewicht. 10kg in 1 maand verliezen is geen kunst. Maar 10 kg minder gewicht na 1, 2 of 5 jaar is vele malen moeilijker. Dit kan alleen met veel toewijding en discipline. Heb je dit ervoor over? Zo niet dan heeft het mijn inziens geen zin om jezelf voor 1 maand te pijnigen. There is no easy way to lose weight longterm! Specifiek je vraag beantwoorden, ga 1 maand dagelijks 4 uur in D1/D2 fietsen en minder energie inname. Reken maar uit 30 dagen * 4 uur = 120 uur minus energie verbruik plus energie inname* = 10 kg lichter. *) Tabellen op internet te vinden.
What makes the boat go faster?

WdvB
Forum-lid

WdvB 13 feb 2012 13:09

liviolivius schreef:Mss toch maar even on topic. Volgens mij is je doel van 10kg verliezen niet goed althans als je op langere termijn een lager gewicht wil. Juiste verhouding tussen inname en verbruik is noodzakelijk. Zodra je weer stopt met (veel) fietsen/sporten komen de kilo's er weer aan (bekende jo-jo effect). Doel moet daarnaast realistisch zijn. Beter is het om naar je voedingspatroon te kijken in combinatie met een realistisch trainingsschema. Realistisch in de zin van hoeveel uur wil en kun je per week besteden naast je werk, familie en andere sociale activiteiten. Dit zal leiden tot een op langere termijn blijvende verlaging van je gewicht. 10kg in 1 maand verliezen is geen kunst. Maar 10 kg minder gewicht na 1, 2 of 5 jaar is vele malen moeilijker. Dit kan alleen met veel toewijding en discipline. Heb je dit ervoor over? Zo niet dan heeft het mijn inziens geen zin om jezelf voor 1 maand te pijnigen. There is no easy way to lose weight longterm! Specifiek je vraag beantwoorden, ga 1 maand dagelijks 4 uur in D1/D2 fietsen en minder energie inname. Reken maar uit 30 dagen * 4 uur = 120 uur minus energie verbruik plus energie inname* = 10 kg lichter. *) Tabellen op internet te vinden.
Precies, discipline, regelmaat, gematigdheid, water drinken en sporten..... kom je vanzelf een keer op je ideale gewicht.
Offtopic, hoorde zelfs dat regelmatig eten (3x p.d., dus niet TVsnaaien na achten) beter tegen diabetes is dan veel suiker eten. Klopt dat?

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 feb 2012 13:57

litespeed schreef:
superrose schreef:
litespeed schreef:Misschien zijn de effecten van het niet-eten van vlees pas op heel lange termijn zichtbaar?
Dan zouden we dat al weten, want er zijn al heel lang vegetariers: Pythagoras, Augustinus, Leonardo da Vinci, Ghandi en dan nog heel veel hindoes en boedhisten.
O ja, hoe kon ik dat rijtje nou over het hoofd zien? De fysieke gevolgen zijn dan al zeer duidelijk geanalyseerd en in kaart gebracht met behulp van wetenschappelijk onderzoek...
Hmmm misschien moet je mijn hele zin even quoten waarin ik onderzoek al noem, al is dat minder makkelijk scoren hè?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 13 feb 2012 14:28

superrose schreef:Hmmm misschien moet je mijn hele zin even quoten waarin ik onderzoek al noem, al is dat minder makkelijk scoren hè?
Een algemene zin met de uitspraak dat er al veel onderzoek gedaan wordt? Wat heb ik daar aan als ik mij iets specifieks afvraag? Alleen je eerste zin gaat daar op in.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 feb 2012 14:38

litespeed schreef:
superrose schreef:Hmmm misschien moet je mijn hele zin even quoten waarin ik onderzoek al noem, al is dat minder makkelijk scoren hè?
Een algemene zin met de uitspraak dat er al veel onderzoek gedaan wordt? Wat heb ik daar aan als ik mij iets specifieks afvraag? Alleen je eerste zin gaat daar op in.
sure...

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 13 feb 2012 14:47

liviolivius schreef:There is no easy way to lose weight longterm!
Vertel mij wat. Sinds 2 jaar laat ik suiker en pinda's/noten waar mogelijk staan. Scheelt me meer dan 15kg permanent, maar het blijft heel moeilijk van al dat lekkere eten af te blijven. Ik heb overigens meer dan een jaar gedaan over dat gewichtsverlies en het varieert met zomer en winter.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 feb 2012 15:00

in periodes dat ik niet fiets is het bij mij zelfs moeilijker, alsof ik de verveling of leegte die het niet op pad zijn met de fiets wil vullen met chocolaatjes... net Oprah, maar dan anders

pierre92
Forum-lid

pierre92 13 feb 2012 15:09

Zonde, noten zijn juist zo gezond.

Bij diabetes is de voornaamste factor het overgewicht en genen. Suiker maakt niet zoveel uit. Althans, niet an sich. Overgewicht maakt je ongevoeliger voor insuline. Het is dus een wisselwerking van allerlei dingen. Mensen die op gewicht zijn en veel suiker eten gaan geen suikerziekte krijgen. Wel kun je verminderde insulinegevoeligheid vaststellen met
een test met veel suiker/koolhydraten.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 13 feb 2012 15:25

pierre92 schreef: Mensen die op gewicht zijn en veel suiker eten gaan geen suikerziekte krijgen.
Nou, daar gaan we weer. Want ook dit statement van je is weer niet helemaal correct. Ook dunne mensen kunnen diabetes type 2 krijgen, Bijvoorbeeld door ouderdom. Type 2 komt doordat er te weinig insuline in het lichaam is of doordat het lichaam niet goed reageert.
Bij type 1 is het anders, dan maakt het lichaam geen insuline meer aan, veelal krijgen mensen dat als kind, maar ik ken ook iemand die het pas op zijn dertigste kreeg.
Bij jonge, slanke mensen die vermoedelijk type 2 hebben wordt verder doorgezocht, het kan namelijk LADA zijn, dat is een type 1 die lijkt op de type 2, want mensen met deze vorm kunnne vaak nug lang zonder insuline.

Met andere woorden, ook dunne mensen die veel suiker eten kunnen diabetes krijgen.

Plaats reactie