Punt is dat het nu ook dooit in een groot deel van Friesland. Daarnaast voorspelt bijvoorbeeld het KNMI maandag overdag al temperaturen tussen de 3 en de 6 graden.kool486 schreef:dooi komt pas dinsdag, maandag zou de tocht nog kunnen, 4 nachten 4 cm moet kunnen!
elke nacht een cm erbij, mijn vrouw vindt het allemaal te veel worden!!
Elfstedentocht
Precies, zo heb ik hem ook in 97 gereden, prachtig, alle botten kraakten en vanaf Franeker was het alleen maar afzien (tegenwind, geen licht, kou, slecht ijs)! zonder publiek is het nog echter en zwaarder. Wat dat betreft waren de tranen van Wennemars er ook alleen maar omdat ie nu niet een 200km lang ererondje kan rijden. Als ie een vent is dan rijdt ie um gewoon dit weekend, alleen, zonder carnaval en media aandacht.de zwarten schreef:Een vriend van me heeft gisteren gereden. Dus ik zou zeggen aan al diegenen die willen rijden: verzamel een groepje met iemand die de weg weet, en gaan met die banaan, best voor het weekend...
-
- Forum-lid
Twee dagen matige vorst en je kunt nog prima schaatsen dit weekend!
De Elfstedentocht of schaatsen in het algemeen?walterg schreef:Twee dagen matige vorst en je kunt nog prima schaatsen dit weekend!
De Elfstedentocht kan echt niet dit weekend met twee dagen matige vorst. Op Omrop Fryslan was vanavond een reportage van een aantal schaatsers die op eigen houtje de route reden vandaag. Met name in Zuid-Friesland waren er plekken waar ze niet eens overheen konden met z'n drieeen. Dat zegt dus genoeg. Twee nachten met matige vorst levert hooguit een centimeter op. Dat is echt veel te weinig.
-
- Forum-lid
Beide.
Ik vind 200 km. voor een Elfstedentocht op eigen gelegenheid schaatsen te lang.
Maar er zijn genoeg andere plaatsen waar je afstanden tot 100 km. op goed ijs kunt rijden.
Ik vind 200 km. voor een Elfstedentocht op eigen gelegenheid schaatsen te lang.
Maar er zijn genoeg andere plaatsen waar je afstanden tot 100 km. op goed ijs kunt rijden.
donderdag zijn we van Leeuwarden naar Franeker gereden, en terug. redelijk goed ijs, Blikvaart als gewoonlijk slecht en bij Berlicum wat zand op het ijs. vandaag vanuit Sneek, naar Ijlst, Woudsend, Sloten,via de Luts , Fleusen, Heeg, Ijlst weer naar Sneek. niet een keer hoeven klunen. viel mij dik mee, tocht had wel gekund.
Morgenvroeg om 7.00 uur vertrekken we bij de Zwette voor een poging, als het donker wordt stoppen we, of zijn we er al!
Morgenvroeg om 7.00 uur vertrekken we bij de Zwette voor een poging, als het donker wordt stoppen we, of zijn we er al!
Funny the way it is
-
- Forum-lid
Gaaf. Ik moet toch ook maar eens een keer fatsoenlijk leren schaatsen. Succes morgen!
Met 16.000 mensen over dat ijs + toeschouwers? Ik denk dat het bij lange na niet had gekund.kool486 schreef:donderdag zijn we van Leeuwarden naar Franeker gereden, en terug. redelijk goed ijs, Blikvaart als gewoonlijk slecht en bij Berlicum wat zand op het ijs. vandaag vanuit Sneek, naar Ijlst, Woudsend, Sloten,via de Luts , Fleusen, Heeg, Ijlst weer naar Sneek. niet een keer hoeven klunen. viel mij dik mee, tocht had wel gekund.
eelcoz, een stukje klunen is ook niet erg. in de voorgaande 3x was het ijs ook nooit overal ff best. ijs was dik genoeg.
bij Sneek IIjlst was het drukker dan bij een 11 stedentocht. nergens water op het ijs. kon best.
bij Sneek IIjlst was het drukker dan bij een 11 stedentocht. nergens water op het ijs. kon best.
Funny the way it is
Zie net in item op omrop fryslan over schaatsongelukken Gert Jakobs voorbijkomen,hij heeft tijdens zijn poging met andere bnn,ers de elfsteden te bedwingen zijn enkel op 2 plaatsen gebroken.
Het was vanmiddag op het laatse stuk van de elfsteden zo druk dat er niet normaal meer te schaatsen viel.Ik heb nog nooit zovaak en zoveel mensen zien vallen.
Ik denk dat dat ook voor de groep die vandaag de route heeft gereden het grootste probleem is geweest,de drukte,bij een echte tocht rijd een ieder de zelfde kant op nu was er verkeer 2 richtingen op.
Kool486 hoe is het gegaan.?
Sorry lees nu pas dat je morgen gaat,succes .
Het was vanmiddag op het laatse stuk van de elfsteden zo druk dat er niet normaal meer te schaatsen viel.Ik heb nog nooit zovaak en zoveel mensen zien vallen.
Ik denk dat dat ook voor de groep die vandaag de route heeft gereden het grootste probleem is geweest,de drukte,bij een echte tocht rijd een ieder de zelfde kant op nu was er verkeer 2 richtingen op.
Kool486 hoe is het gegaan.?
Sorry lees nu pas dat je morgen gaat,succes .
Laatst gewijzigd door pufpuf op 11 feb 2012 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij hebt een groot stuk van de route gereden, dus misschien moet ik jouw mening niet betwistenkool486 schreef:eelcoz, een stukje klunen is ook niet erg. in de voorgaande 3x was het ijs ook nooit overal ff best. ijs was dik genoeg.