Alles kan stuk... maar ik denk dat gemiddeld een metalen frame beter bestand is tegen klappen als carbon (nee, niet de discussie over dat er carbon bij de rompbevestigingen zitten van een vliegtuig). Maar carbon is toch kwetsbaarder tegen frontale klappen/botsingen.
Maar 5 jaar is wel mager ja.
Welk merk biedt hoelang garantie?
-
mikethebike
- Forum-lid
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Complete onzin. Carbon is zelfs sterker. Als bij carbon echter de krachten de toegestane limiet overschrijden, zal in de meeste gevallen het onderdeel breken, wat erg dramatisch oogt. Ik kan je echter garanderen dat bij dezelfde krachten een metalen frame ook zeker afgeschreven zal zijn, maar het oogt vaak nog redelijk ongeschonden. Dit komt omdat metaal vervormt, verbuigt en het niet breekt bij een te grote belasting. Puur een mening gebaseerd op gevoel en verder niets.mikethebike schreef:Alles kan stuk... maar ik denk dat gemiddeld een metalen frame beter bestand is tegen klappen als carbon (nee, niet de discussie over dat er carbon bij de rompbevestigingen zitten van een vliegtuig). Maar carbon is toch kwetsbaarder tegen frontale klappen/botsingen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012