Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Monique van der Vorst

stokie
Forum-lid

stokie 25 nov 2011 11:10

Ze wil graag naar de olympische spelen.... Ja, ik denk dat er nog wel 200 vrouwen in het nederlandse damespeloton zijn die daar heen willen..

Deze vrouw is puur aangetrokken op haar commerciele waarde.

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 25 nov 2011 11:16

stokie schreef:Ze wil graag naar de olympische spelen.... Ja, ik denk dat er nog wel 200 vrouwen in het nederlandse damespeloton zijn die daar heen willen..

Nou prima toch. De bank sponsort niet uit liefdadigheid maar om er zelf beter van te worden. Goodwill, publiciteit, naamsbekendheid inruil voor geld. Met het contracteren van Monique hebben ze in ieder geval alweer bereikt dat er nu alweer 4 pagina's geschreven zijn over de rabobank.
En wie weet wordt er nog een hoofdstuk bijgeschreven aan haar levensverhaald doordat ze de olympische spelen haalt. Denk dat er dan helemaal bladen vol over geschreven gaat worden.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 25 nov 2011 11:44

tinoh schreef:
stokie schreef:Ze wil graag naar de olympische spelen.... Ja, ik denk dat er nog wel 200 vrouwen in het nederlandse damespeloton zijn die daar heen willen..

Goodwill, publiciteit, naamsbekendheid inruil voor geld. Met het contracteren van Monique hebben ze in ieder geval alweer bereikt dat er nu alweer 4 pagina's geschreven zijn over de rabobank.
Dank zij deze topic starter ... :roll:
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

moiventoux
Forum-lid

moiventoux 25 nov 2011 14:15

Stokie:
Re: Marianne Vos !
Rabo heeft wel echt alles nu ze ook de vrouwenploeg hebben. Voor de damessport een zeer goede ontwikkeling denk ik.
Een stabielere en betrouwebaardere sponsor dan Rabobank is er niet in het wielrennen.

En:

stokie schreef over Monique:
Ze wil graag naar de olympische spelen.... Ja, ik denk dat er nog wel 200 vrouwen in het nederlandse damespeloton zijn die daar heen willen..

Opmerkelijke conclusie vind ik.

door timo2.0 » 24 nov 2011 15:44
Ah, en dat is een reden om met z'n allen een zootje azijn over haar uit te storten? Leden van de Tweede Kamer wordt steeds vaker verweten dat er teveel "fact free politics" wordt bedreven, maar hier op het forum kunnen ze er ook wat van zeg

Mee eens Timo, al gaat het wat mij betreft om een minderheid.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 nov 2011 14:26

ottorongo schreef:Eigenlijk toch een schitterend verhaal. Als je zoiets overkomt moeten dat toch de mooiste dagen van uw leven zijn (of toch in de buurt ervan) Een vrouw die zoveel moed en karaktersterkte vertoont verdient dan ook wel een speciale behandeling. Ik zeg dan ook proficiat ook aan Jeroen Blijlevens.
Dat ze nu uit de rolstoel is gekomen heeft niets met moed en karakter te maken. Andere mensen blijven niet in een rolstoel zitten omdat ze geen moed en een waardeloos karakter hebben... :roll:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 25 nov 2011 14:39

@amclassic-fan, Lees toch eens een keer. Ze is niet opgestaan en weggelopen, ze heeft ongelooflijk hard moeten werken tijdens haar revalidatie. Dus ja wel moet en karakter evenals de ongelooflijke trainingsarbeid die ze heeft verzet in haar tijd als handbikester. Om met een handbike keer op keer het verkeer te trotseren om te trainen is ook een hele prestatie.

Ik weet niet wat het is hier, maar begint aardig op een stukje afgunst te lijken.
Tegen een aantal posters hier wil ik toch eens zeggen, laat mensen in hun waarde en houd je oordeel voor je.
Ach, ik zeg ook maar wat

zorba
Forum-lid

zorba 25 nov 2011 14:45

Ik denk dat de meesten hier Monique vd Vorst alles gunnen en alle respect voor haar hebben, maar de verbazing is juist richting de Raboploeg en dan met name de contractering gericht.
Do not CROSS the road!

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 25 nov 2011 14:47

@Zorba: Juist, maar leg dat maar eens uit op dit forum :)
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 25 nov 2011 14:55

zorba schreef:Ik denk dat de meesten hier Monique vd Vorst alles gunnen en alle respect voor haar hebben, maar de verbazing is juist richting de Raboploeg en dan met name de contractering gericht.
Ik hoop en denk het ook, maar het wordt door enkelen hier wel heel ongelukkig verwoord.
Vanuit Rabo, puur zakelijk gezien hebben ze een mooi stukje marketing bedreven. Qua publiciteit en exposure goed getimed in deze wieler"komkommer"tijd.

Och ook Liz Hatch heeft volgens mij nooit een contract verdient op basis van haar wielerprestaties ;)
Ach, ik zeg ook maar wat

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 nov 2011 14:57

@Ophetkantje Misschien moet je zelf eens een keer gaan lezen, want ik schrijf nergens dat ze is 'opgestaan en weggelopen'. Ze heeft het geluk dat ze weer kan lopen, maar dat maakt haar niet beter dan een ander. Er zijn alleen in Nederland al duizende mensen in revalidatie centra, daar zitten mensen bij van wie 't allemaal niet meer zo hoeft, maar het over grote deel knokt iedere dag keihard om verder te komen net als Monique van de Vorst heeft gedaan. Die patiënten moeten ook allemaal doorzettingsvermogen hebben, maar die krijgen geen contract aangeboden door de Rabobank.

Ik heb alle respect voor vd Vorst, maar dat heb ik ook voor al die gehandicapte mensen die niet in de media komen. Ze is niet hier gekomen door haar doorzettingsvermogen, maar door een medisch "wonder". Wat ze bereikt heeft op de paralymics dat kan je deels aan doorzettingsvermogen toe schrijven. Maar ieder jong persoon die niet kan lopen wil maanden trainen, oefenen, pijn lijden om weer te kunnen lopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 25 nov 2011 15:08

amclassic-fan schreef:@Ophetkantje Misschien moet je zelf eens een keer gaan lezen, want ik schrijf nergens dat ze is 'opgestaan en weggelopen'. Ze heeft het geluk dat ze weer kan lopen, maar dat maakt haar niet beter dan een ander. Er zijn alleen in Nederland al duizende mensen in revalidatie centra, daar zitten mensen bij van wie 't allemaal niet meer zo hoeft, maar het over grote deel knokt iedere dag keihard om verder te komen net als Monique van de Vorst heeft gedaan. Die patiënten moeten ook allemaal doorzettingsvermogen hebben, maar die krijgen geen contract aangeboden door de Rabobank.

Ik heb alle respect voor vd Vorst, maar dat heb ik ook voor al die gehandicapte mensen die niet in de media komen. Ze is niet hier gekomen door haar doorzettingsvermogen, maar door een medisch "wonder". Wat ze bereikt heeft op de paralymics dat kan je deels aan doorzettingsvermogen toe schrijven. Maar ieder jong persoon die niet kan lopen wil maanden trainen, oefenen, pijn lijden om weer te kunnen lopen.
Niemand behalve jij heeft een vergelijking met andere mensen in een rolstoel gemaakt. Ik reageer op deze letterlijke Quote van jou "Dat ze nu uit de rolstoel is gekomen heeft niets met moed en karakter te maken". Daar ben ik het namelijk pertinent mee oneens.

Ook het verhaal van het medisch wonder is slecht de helft na het ongeval heeft ze maanden moeten werken om uberhaupt te kunnen lopen, daarvoor is moed en doorzettingsvermogen nodig.

En misschien wat flauw om je op woorden te vangen maar je schrijft zelf: "duizende mensen in revalidatie centra, daar zitten mensen bij van wie 't allemaal niet meer zo hoeft" juist dit is een teken van gebrek aan doorzettingsvermogen. Daarmee niets zeggend over deze mensen maar allen over de woorden: het hoeft allemaal niet meer zo als tegenstelling van doorzettingsvermogen.

Dat ze niet beter is als een ander, die uitspraak doe je voor eigen rekening en daar zal ik zeker niets van zeggen, want ik ben de laatste, maar dan ook de allerlaatste die wil of zal oordelen over de waarde van een mens.
Ach, ik zeg ook maar wat

rinke
Forum-lid

rinke 25 nov 2011 16:09

Uit eigen ervaring kan ik zeggen, waar een wil is is een weg... Heb zelf ook jaren geknokt om weer normaal te mogen lopen en leven toen ik in de rolstoel belande . Dit is me gelukt maar helaas nooit een Rabobankplekje gekregen.
Voor vd Vorst geldt in mijn ogen:
- Ze zien in haar een talent wat nog tot bloei moet komen en geven haar de kans om zich te bewijzen de komende jaren;
- Ze zien in haar een mooie vrouw met een hoge publiciteitswaarde vanwege haar verhaal en paralympische prestaties.

Ik steun AMClassic-fan in het feit dat er 1000en mensen zijn die dagelijks knokken en barsten van het doorzettingsvermogen zonder een contract bij te krijgen bij de Rabobank. Conclusie moet dus wel zijn dat deze dame wellicht meer talent heeft dat de komende jaren tot bloei kan komen. Zie het als een investeringsproject van de ploeg (zo zeggen ze het zelf ook volgens mij).
Ik ben het echter absoluut niet eens met AMClassic-fan dat waar ze nu staat niet aan doorzettingsvermogen te danken is. Het feit dat ze weer van haar dwarsleasie is afgekomen is in mijn ogen een "medisch wonder', het feit dat ze zo snel weer gerevalideerd is is wel degelijk de volle 100% doorzettingsvermogen! Zonder dit duurt het jaren als niet 10 tallen jaren voordat je weer enigszins normaal functioneert, laat staan door een ploeg als de Rabobank worden gecontracteerd!

Zo, wilde ik toch even kwijt :)

Plaats reactie