Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma's rondom de Tour

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 20 jul 2011 11:12

havana schreef:
supergrover1 schreef:
janvr schreef: Wel leuk vind ik het rijden op de Tacx. Ik vroeg me af welke fiets er standaard op staat. Is dat een Beone?
als het goed is staat de fiets van de trappende gast op de Tacx, bij die BN'ers zoals vandaag bv Bas Muijs staat er een Bianchi omdat dat (Alpe d'Huzes)team van BN'ers door oa Bianchi ( maar ook Boretti) gesponsord worden.

Ik heb ook een Tacx fiets op de Tacx zien staan, benieuwd wat voor frame dat nu echt is....
Die Bianchi van Bas Muis was een maat of 3 te klein :?
is blijkbaar wel zijn eigen fiets......ziehttp://www.basmuijs.nl/News.aspx?s=L2&News=195
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 jul 2011 11:51

Klopt, want de Bianchi waar de BN'ers zonder eigen fiets op rijden heeft Campa afmontage terwijl die van Bas afgemonteerd is met Shimano.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 20 jul 2011 22:00

Geweldig zonet bij TdJ. Johan van der Velden over sprinten en je ziet het vuur in de ogen van Jacobs oplichten en vervolgens maakt die vonk vuur tussen die twee. Echt geweldig de passie die daaruit sprak.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

immo
Forum-lid

Gebruikersavatar immo 21 jul 2011 00:12

Jammer dat de tour bijna weer is afgelopen, zou leuk zijn als ze dit soort programma's ook zouden uitzenden met de vuelta.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 21 jul 2011 08:55

immo schreef:Jammer dat de tour bijna weer is afgelopen, zou leuk zijn als ze dit soort programma's ook zouden uitzenden met de vuelta.
haha, maar na 3 weken... ik wil niks missen, dus ik kijk bijna alles.. maar dat kost wel bakken met tijd
dus na 3 weken is het ook wel mooi geweest

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jul 2011 10:01

Tour du Jour..... man ik trek die Jacobs echt niet. Dat is een keer leuk maar 1,5 uur achter elkaar... pfffff. Hoe vermoeiend.
Jammer voor het programma want het Tacx gedeelte is wel grappig gevonden en Nelissen is ook best te pruimen. Ik heb het een keer langer gezien dan 5 minuten maar ik was blij met de reclameblokken. Gelukkig kon ik overschakelen naar Vive le Velo maar dat was nogal saai. Lekker op tijd naar bed ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

WdvB
Forum-lid

WdvB 21 jul 2011 10:38

mrcoffee schreef:Tour du Jour..... man ik trek die Jacobs echt niet. Dat is een keer leuk maar 1,5 uur achter elkaar... pfffff. Hoe vermoeiend.
Jammer voor het programma want het Tacx gedeelte is wel grappig gevonden en Nelissen is ook best te pruimen. Ik heb het een keer langer gezien dan 5 minuten maar ik was blij met de reclameblokken. Gelukkig kon ik overschakelen naar Vive le Velo maar dat was nogal saai. Lekker op tijd naar bed ;)
Ja, die Jacobs vond ik vroeger wel een authentiek figuur, prachtrenner en prachtmarathonschaatser, maar nu is ie hard op weg om een karikatuur van zichzelf te maken. Wellicht kan ie er zijn centjes mee verdienen, maar hij gooit daarmee wel zichzelf overboord. Hij begint op een mannetje te lijken die verteld is dat ie grappig is, en daardoor nog meer en overdreven grappig gaat doen. Leuk voor even, maar vermoeiend als het te lang duurt. Gelukkig voor Jacobs zijn er slechts nog enkele afleveringen, kan ie daarna weer zichzelf worden.

Michael Boogerd vind ik overigens de meest prettige commentator van allen (incl. de belgen). En in tegenstelling tot sommigen hier heb ik ook altijd een zwak gehad voor Ducrot (niet alleen als renner, ook als mens).

eelcoz

eelcoz 21 jul 2011 10:43

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 28 nov 2011 09:26, 3 keer totaal gewijzigd.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 21 jul 2011 11:39

Ik vond het wel straf dat Leontien op slechts 10 seconden achter Bart Brentjes op de 2de plek staat in " de beklimming van de Alpe d 'Huez.".
Ik zal de redactie eens vragen of de afstelling van de Tacx met dit programma voor mannen en vrouwen dezelfde moeilijkheidsgraad heeft. Indien dit zo is dan is duidelijk dat de vrouwen toch enorm goed met de mannen kunnen wedijveren wat die beklimming betreft. Leontien is de 40 toch ook al gepasseerd en is geen actief wielrenster meer. Ook Roxane Knetemann deed het enorm goed.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 21 jul 2011 11:40

haha, maar na 3 weken... ik wil niks missen, dus ik kijk bijna alles.. maar dat kost wel bakken met tijd
dus na 3 weken is het ook wel mooi geweest
Dat vind mijn vrouw ook en eerlijk gezegd ik ook wel, drie weken zo is leuk.
Bv elke week een aflevering net als voetbal insite zou leuk zijn.

elwoot
Forum-lid

elwoot 21 jul 2011 19:20

De avondetappe vind ik persoonlijk prettiger kijken dan TDJ. De sfeer en de charme van het wielrennen die wordt neergezet is erg mooi, en klinkt beter in de oren dan het geschreeuw van een Jacobs of een 'kijk-mij-altijd-rebels-zijn-met-mijn-niet-politiek-correcte-antwoord-Derksen'.

Waar het mij uiteindelijk om gaat is het vangen van de magie van zo'n spektakel als de Tour. Iets wat de avondetappe mij wél weet te brengen. En tja, die Smeets is vaak een zelfingenomen kwal aan tafel...Maar hij heeft in ieder geval wel verstand van wielrennen en snapt als één van de beste hoe het hele tour-circus in elkaar steekt.

En ach.. Als het puntje bij het paaltje komt hebben we het volgens mij allemaal over een klassiek gevalletje publieken versus commerciëlen; voor elk wat wils!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 22 jul 2011 08:57

marconi schreef:Ik vond het wel straf dat Leontien op slechts 10 seconden achter Bart Brentjes op de 2de plek staat in " de beklimming van de Alpe d 'Huez.".
Ik zal de redactie eens vragen of de afstelling van de Tacx met dit programma voor mannen en vrouwen dezelfde moeilijkheidsgraad heeft. Indien dit zo is dan is duidelijk dat de vrouwen toch enorm goed met de mannen kunnen wedijveren wat die beklimming betreft. Leontien is de 40 toch ook al gepasseerd en is geen actief wielrenster meer. Ook Roxane Knetemann deed het enorm goed.
Daar heb ik me ook over zitten verbazen. Uiteraard kunnen die dames echt wel wat, maar dat geldt ook voor de heren in de top 5. En de verschillen zijn wel erg klein. Misschien dat de redactie voor het gemak niet het exacte gewicht van de renners invoert maar een standaard laag gewicht voor vrouwen en een hoger gewicht voor mannen? Of al die vrouwen liegen allemaal 5 kg van hun echte gewicht af, dat is ook heel plausibel natuurlijk ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie