Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

reclame op je shirt of niet?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 jul 2005 18:26

Quote: Origineel geplaatst door Gunter op 19 Juli 2005
Ik vind wel dat je het standpunt van Feryn wat moet nuanceren. Ze hebben namelijk wel allochtonen in dienst, maar niet voor functies waarbij men met klanten in contact komt. Het standpunt van Feryn is spijtig genoeg eerder realisme dan rascisme, want ik vermoed dat er wel degelijk een hele hoop vlamingen zijn die liever geen allochtoon over de vloer krijgen (dat maak ik toch op uit de iedere keer weer zorgbarende verkiezingswinst van het blok).Het zou inderdaad beter zijn als Feryn die klantenbezwaren naast zich zou neer leggen en toch geen onderscheid maakt in haar wervingspolitiek. Maar zoals in zoveel gevallen wint het geld het van het verstand. Het bestempelen van Feryn als een rasistische onderneming vind ik echter ook van veel veralgemening en vooroordelen getuigen.







Echt, ik kots van het standpunt van Feryn:
- ze lieten liever vacatures open (niet invullen!!) dan allochtonen aan te nemen
- ze lieten liever klanten wachten op de installatie van poorten dan er allochtone bekwame werknemers op te zetten

Realisme? Ik heb de indruk dat ze met een dergelijke bedrijfseconomische afweging minstens evenveel geld inschieten... hoe dan ook stellen ze klanten ontevreden. Het getuigt ook van bitter weinig moed naar de klanten toe: als dit de bedrijfsethiek van de toekomst wordt, brrr. En hoe gaat het in z'n werk? Een klant bestelt een poort en annuleert alsnog z'n kwaliteitspoort als er een allochtoon die komt installeren? Komaan zeg... bullshit! En dan nog het argument van de excuus-allochtoon die in het bedrijf achter gesloten deuren werkt, pfff.

Ik heb werkelijk geen goed woord over voor dergelijke houding. Beschamend. (maar ieder zijn mening daar dan over)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

gunter
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jun 2005 18:03

gunter 19 jul 2005 18:40

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 Juli 2005

Echt, ik kots van het standpunt van Feryn:- ze lieten liever vacatures open (niet invullen!!) dan allochtonen aan te nemen- ze lieten liever klanten wachten op de installatie van poorten dan er allochtone bekwame werknemers op te zettenRealisme? Ik heb de indruk dat ze met een dergelijke bedrijfseconomische afweging minstens evenveel geld inschieten... hoe dan ook stellen ze klanten ontevreden. Het getuigt ook van bitter weinig moed naar de klanten toe: als dit de bedrijfsethiek van de toekomst wordt, brrr. En hoe gaat het in z'n werk? Een klant bestelt een poort en annuleert alsnog z'n kwaliteitspoort als er een allochtoon die komt installeren? Komaan zeg... bullshit! En dan nog het argument van de excuus-allochtoon die in het bedrijf achter gesloten deuren werkt, pfff.Ik heb werkelijk geen goed woord over voor dergelijke houding. Beschamend.


Ik ben het er volledig mee eens dat het een beschamende houding is, maar toch vermoed ik dat ze hun beslissing genomen hebben op basis van de verwachte klantenreacties en niet op basis van puur rascisme.  Anders hadden ze intern geen allochtonen tewerk gesteld.
Maar sommige mensen reageren nu eenmaal heel raar op alles wat vreemd is.  Kleine anekdote: een vriend van mij (vader afkomstig uit Sri Lanka) liep over het voetpad en een oud vrouwtje dat uit de andere richting kwam stak de straat over om nadien terug over te steken (nadat ze hem gepasseerd was).  Niet iedereen is dus in staat om mensen onbevooroordeeld te behandelen.

epistaxis
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2005 18:25

epistaxis 19 jul 2005 19:20

Quoten: Origineel geplaatst door Gunter op 19 Juli 2005


 
Ik ben het er volledig mee eens dat het een beschamende houding is, maar toch vermoed ik dat ze hun beslissing genomen hebben op basis van de verwachte klantenreacties en niet op basis van puur rascisme.  Anders hadden ze intern geen allochtonen tewerk gesteld.
 


Klantenreacties 'my @ss...'
Een klein beetje ruggengraat misstaat nooit voor een bedrijfsleider. De Feryn-pijl zal mij nog vele jaren mogen missen als deelnemer. (niet dat ze er van wakker liggen natuurlijk)
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

racertje
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:51

racertje 22 jul 2005 15:55

Op basis van deze discussie en wat gesprekken met een aantal renners staat er nu een artikel in de Aktueel. Dus even wachten op de leesportefeuille van volgende maand
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 24 jul 2005 20:16

Aktueel: Waardeloos blad maar wel lekker in de vakantie samen met prive & story. Leuk artikel van de shirts, het ookie shirt & Skill heeft de PRESS gehaald.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jul 2005 23:38

Kan iemand dat artikel van Aktueel posten, of een link hier zetten? Thx.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

racertje
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:51

racertje 25 jul 2005 11:01

Aangezien ik zelf ook nog een rol in dat artikel speel ( kijk maar eens naar het nieuwsbericht van 9 juli op mijn site www.neyenhuis.net ) zal ik dat artikel deze week ook op mijn site plaatsen
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 25 jul 2005 12:07

leuke site bikkels !
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jul 2005 13:14

Quoten: Origineel geplaatst door racertje op 25 Juli 2005

Aangezien ik zelf ook nog een rol in dat artikel speel ( kijk maar eens naar het nieuwsbericht van 9 juli op mijn site www.neyenhuis.net ) zal ik dat artikel deze week ook op mijn site plaatsen


Héhé, leuk nieuwsberichtje, leuke site, thx. Ik wacht alvast op het artikel.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 25 jul 2005 13:20

Als die journalist mij gebeld had, had ik iets heel exotisch aangedaan en met een stalen gezicht beweerd dat dit momenteel helemaal de bom is onder wielrenners.
Emotioneel verhaal over je vader trouwens.
 
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

sander83
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2005 13:21

sander83 25 jul 2005 13:24

Ik fiets zelf ook het liefst met Effen truitjes. Maar nu heb ik zelf een eigen bedrijf en heb ik goedkope effen truitjes op de kop getikt. Weet iemand een adres of bedrijf die goedkoop logo's bedrukt op wielerkleding of heeft iemand hier ervaring mee?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jul 2005 13:36

Quoten: Origineel geplaatst door Sander83 op 25 Juli 2005


Ik fiets zelf ook het liefst met Effen truitjes. Maar nu heb ik zelf een eigen bedrijf en heb ik goedkope effen truitjes op de kop getikt. Weet iemand een adres of bedrijf die goedkoop logo's bedrukt op wielerkleding of heeft iemand hier ervaring mee?


 
Een clubje vrienden hier om de hoek heeft shirts laten maken voor hun wielerbende, de Cyclones. Ik denk niet dat je dit drukt vanop effe witte shirts zoals met gewone t-shirts hoor.
Dit was hun resultaat:
http://www.teamcyclones.be/fotos/reeks9/E3202005-3.JPG
http://www.teamcyclones.be/fotos/reeks11/RvV20019.jpg
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie